Moto Martin Suzuki deel II

Maar, op het moment dat je het gas dicht gooi, gaat toch alle druk er via de blow-off eraf?
Of verlies je dan alleen de druk tussen turbo en blowoff, en blijft de druk tussen blowoff en inlaat behouden? I have absolutely no f*cking idea -O-
Niet ALLE druk als het goed is....
:^

Misschien een domme vraag Robin maar hoezo moest je de plenum vergroten.
Mooi werk weer allemaal. :Y


Hopelijk heeft dit een positief resultaat op twee dingen, motorloop tot 1/4e gas en het opnieuw oppakken na overschakelen op boost dat is nu vrij soft.


[afbeelding]

En:

Druk is druk dat klopt, maar (en dit is mijn hypothese) ik hoop dat met een wat groter plenum de de boost straks sneller opbouwt na opschakelen, nu is de eerste gasreactie redelijk "soft" of ik moet echt expres supersnel schakelen zodat de boost geen kans heeft om te zakken.

Maar mijn hoofdreden is om het lopen tot 1/4 gasstand en lagere toeren te verbeteren, denk dat de achterwand van het plenum te dicht bij de inlaat van de carbs zit en dat een verstorend effect had op de inlaatpulsen in dat gebied (weer een hypothese ;) )

Robinjo, koop / klus een keer een "fly cutter", zal je veel plezier van hebben wanneer je e.e.a. wilt vlakken.

Heb al een vlakker voor grotere oppervlaktes geknutseld maar krijg niet de afwerking die ik wil, moet nog verder experimenteren met de hoek van de beitel of meerdere beitels i.p.v. ééntje maar nog niet aan toegekomen. :X
 
Ff een vraagje

Laat je de blow off afblazen naar de buitenlucht?
Of laat je hem afblazen in de uitlaat collector voor de turbo?
Had volgens mij ergens gelezen dat dan de turbo sneller blijft draaien en dus eerder weer max boost geeft.
 
Ff een vraagje

Laat je de blow off afblazen naar de buitenlucht?
Of laat je hem afblazen in de uitlaat collector voor de turbo?
Had volgens mij ergens gelezen dat dan de turbo sneller blijft draaien en dus eerder weer max boost geeft.

Ik snap even niet hoe jij dit bedoeld, je wilt dat ik dat pufje lucht de uitlaatcollector instuur? :? BOV zit aan de kouwe kant hè.
 
Laatst bewerkt:
Ff een vraagje

Laat je de blow off afblazen naar de buitenlucht?
Of laat je hem afblazen in de uitlaat collector voor de turbo?
Had volgens mij ergens gelezen dat dan de turbo sneller blijft draaien en dus eerder weer max boost geeft.

Een blow off gooit toch alleen de (piek) overdruk eruit?

Je zou dan een electronische dumpvalve moeten hebben zodat je turbo veel minder snelheid verliest en eerder oppakt.
 
Ik denk dat hij een recirculate bov bedoelt zit zon beetje op alle autos met turbo.
Check de site van tial

Dat zal het wel wezen, zit ook standaard op m'n TD04, deze stuurt de overdruk door naar de inlaat van de turbo. Maar dan heb je geen Blow off geluid :9
 
Een blow off gooit toch alleen de (piek) overdruk eruit?

Je zou dan een electronische dumpvalve moeten hebben zodat je turbo veel minder snelheid verliest en eerder oppakt.

Wat is het verschil tussen een electronische dumpvalve en de vacuümgestuurde die ik heb?
 
Turbo project ligt weer stil hoor, moet eerst de TL1000S netjes maken want die doet mee aan de Custom Bike Verkiezing op de Motorbeurs in Utrecht! _O-
 
Jaaaa dat kan zomaar kloppen, in Den Dolder toevallig? Jij was toch niet die scootterrijder die ik negeerde? })

Ghehe nee, in Driebergen al, ik reed in de saaie niet opvallende grijze Astra t dorp uit via de Traaij en jij net t dorp binnen :P

Wie weet morgen in de buurt van Den Dolder :]
 
Nee grijze Astra's blijven niet hangen bij mij sorry, volgende keer effe toeteren en zwaaien misschien merk ik het dan! :)
 
:]
full
 
Als ik je op tijd spot zal ik dat doen! Al word het wel tijd dat we elkaar op de motor gaan treffen her en der ;)
Al staat die van mij nog warm in de huiskamer op t moment :)
 
Heb je fiets nog zien staan op de beurs Robin!

Toevallig zelf staan kwijlen bij een knalrode TL1000S, ben nog 3x terug geweest om te kijken.
Prijsje was goed, alleen de ruimte thuis helemaal op -O-
 
Klepveren vervangen door nieuwe zwaardere. :9

Aangezien ik geen zin had om de kop er weer af te halen heb ik een nieuwe methode geprobeerd, hierbij zet je druk op je cilinder met de compressor zodat de kleppen op hun plek blijven en gebruik je een speciaal gereedschap om de veren te wisselen. Zoals hier:

full

full

full


Veervoorspanning berekenen.

full

full


Nog een klepdekselmontageschroefdraad gefixed.

full


En nu ik er mooi bij kan het motorblok maar gewassen. _O-

full
 
Laatst bewerkt:
Ik zou met dat blok dat karretje aan gaan drijven, zadel op het blok en gas!

Dan heb je echt lef. ;)

Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik daar niet aan gedacht had. _O-

Werkt die methode goed? Geen last van lek, zodat de kleppen alsnog zakken? ;)

Werkt perfect, m'n kleppen zijn ook 4000 km geleden nog gedaan hè. En als ze zo lekken dat deze methode niet werkt heb je wel een probleem hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan