cbr 600 f '98 start slecht maar loopt warm goed

rob1987

MF'er
4 jan 2009
120
0
Lage Zwaluwe
Hoi,

Ik heb al zitten zoeken maar weet nou nog niet zeker wat het kan zijn dus hopelijk kan iemand mij helpen.

Mijn Honda cbr 600f is koud steeds slechter gaan starten. Op moment is het zelfs zo erg dat ik hem na een paar keer aanduwen aan krijg. Ik start de accu liever niet leeg dus duw hem maar aan na een paar keer eerst te hebben geprobeerd op de accu.

Als de motor eenmaal start moet ik zelf gas blijven geven want op de choke blijft hij niet draaien.

Als de motor eenmaal warm is loopt hij als een trein en grijpt de choke ook aan.

Ik zat te denken dat het te maken zou kunnen hebben met:

- de bougies
- Accu (3 jaar oud)
- Carbarateurs

Ik heb al in de carbarateurs gekeken maar dit lijkt allemaal soepel te bewegen en ziet er schoon uit. Aangezien de motor warm goed loopt lijkt mij dit misschien niet het problem.

De bougies haal ik er van de week uit. Moet even opzoek naar een bougie sleutel weer.

De motor staat overigens in een parkeergarage dus altijd droog binnen gestaan.

Alvast bedankt voor de hulp.

grt Rob
 
heb nog het een en ander nagezocht.

6 jaar geleden heb ik deze motor bij een dealer gekocht. Na 3 jaar en 11.000 kom deze een grote beurt laten geven. Uiteraard wel jaarlijks altijd klein onderhoud er ook laten doen.

Dus 3 jaar en 9000 km geleden zijn de kleppen gesteld (bij een dealer laat de naam nog even achterwege).

Motor liep daarvoor altijd perfect. Ik heb toen altijd het gevoel gehad dat de motor slechter is gaan lopen. Maja druk geen tijd en altijd weg van huis geweest dus altijd zo maar gelaten.

Zo zie je maar weer. Hopelijk na het afstellen start ie weer goed..

Laat het iedergeval nog weten.
Als men al zover is om van alle klappen de speling te meten, dan zal de motor ook onderhand wel klaar zijn.
Maar misschien is er net iets tussen gekomen, we horen het iig graag.
 
De motor loopt weer als nieuw. Hij heeft nog nooit zo goed gestart.

Ik blijf het gek vinden dat ik eigenlijk geen merkbaar vermogen verlies gehad heb.

Ik ben er ieder geval blij mee. Ik heb toch geen geld voor een andere leuke motor. En het geluid van deze cbr blijft heerlijk dankzij de spes uitlaat :P

Allen bedankt voor de hulp en meedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan