Hoe belangrijk is een belt cover

Lukic

MF veteraan
22 sep 2002
2.032
0
Den Haag
Ik ben mijn KTM Duke 390 aan het ombouwen en wil zoveel mogelijk overbodige zaken eraf slopen. In hoeverre is een belt cover van belang om erop te houden? Er zullen geen passagiers achterop de motor komen. Is het erg gevaarlijk om zonder te rijden? Ik vind het nogal een lelijk stuk plastic. Er ligt sowieso een deel van de ketting bloot rond het schakelpedaal. Dus als het echt puur uit veiligheid was zou zo'n ding toch helemaal door moten lopen tot aan het voorste tandwiel?
 
Tip om kettingvet schoon te poetsen: lampenolie, beter dan remmenreiniger etc!

Daarnaast zou ik m niet weg hebben gehaald ivm de voetjes die er tussen kunnen komen.... Eerder een visje op de onderkant van de achter brug erbij zetten zodat je daar ook nit meet je voet tussen komt..

Maar goed je kunt niet ieder risico uitsluiten, wel is het handig ervan op de hoogte te zijn en op basis daarvan je keuzes te baseren.

/zeikmodus uit, ben ook niet heiliger dan de paus...
 
tja, ik dacht ook meteen aan een HD met primaire beltcover, maar TS bedoelt blijkbaar gewoon je kettingbeschermer. Geen idee waarom er meteen een (verkeerde) Engelse term gebruikt moet worden?
Kettingbeschermer of kettingrandje ja (iets in die trant).
Ik zou dat ding lekker laten zitten. Zonder zo'n ding oogt het vrij snel 'beun de haas is de kettingbeschermer vergeten'
 
Terug
Bovenaan Onderaan