Arm mengsel lage toeren.

buksie83

Rookie
15 mrt 2014
18
0
Vorden
Ik ben gisteren met mijn zx9r (1999) bij de dealer geweest om mijn kenteken te laten wijzigen, staat als 72kw op papier ipv 104.

Daarvoor moest hij dus op de testbank en hebben ze meteen het co enz gecontroleerd.

Nu blijkt dat hij vooral in laag toeren een erg arm mengsel heeft, en in het middengebied is hij ook nog behoorlijk arm.


Advies was om dit een keer af te laten stellen, en het mooist met een dynojet kit er in werd er gezegd.

Nu vroeg ik of dat alles veel werk was, en ik moest toch wel rekenen op een dagje werk met aftellen alles erbij.

Vraag:

Kan ik hier zelf wat aan doen of moet dit echt allemaal op de testbank (ze hadden het over dynokit plaatsen, testbank, eventueel co afstellen of sproeiers wisselen en weer testbank enz enz...

Is dit zelf te doen?? Dynojet kit plaatsen lukt me zelf wel heb bij mijn zxr400 ook de volledige carburateurs los gehad, alleen kan ik zelf testen of hij daarna goed afgesteld staat..?
full
 
Laatst bewerkt:
Uitdraai?

Met een dynojetkit zit je doorgaans al meteen goed in een marge.
dat hoeft geen dag te kosten om te plaatsen.

Verder goed afstellen ook niet, hoewel het echt goed doen wel tijd kost, of kan kosten. Ik denk ook dat er experts zijn die vinden dat je met een dynojetkit niet de volle 100% gaat halen. Het blijft dus een afweging.

In lage toeren te arm is het makkelijkste op te lossen met de luchtmengselschroeven rijker zetten.
Hoofdsproeier doet niks/weinig, naald ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan