gs550t wil niet tussen 2500-5000 rpm

Desmo

MF veteraan
19 dec 2001
2.170
0
Bayern
Hi,
toch maar even kijken of hier iemand is die me verder helpen kan.
ik heb een Suzuki gs550t (e) (zelfde blok als een m "katana") en het enige wat hier niet standaard is is het luchtfilter.

caf3.jpg


Stationair en tot 2000 toeren loopt hij als een naaimachine (zowel koud als warm), dan begint het gelazer.
hij wil gewoon niet verder.
met heel veel gezeur en een beetje geluk klimt ie stotterend door de toeren tot ie ongeveer de 5000 toeren haalt, en dan schiet ie in eens door naar de 10.000 zonder problemen.

wat ik weet dat goed is:
compressie is goed.
klepspeling is goed.
ontsteking pickups zijn goed.
bobines zijn goed.
CDI is goed.
(eigenlijk moet het electrische deel goed zijn, anders gaat ie niet door naar de 10k... lijkt me)
carbs zijn goed en schoon.
membramen zijn niet lek
vlotters zijn netjes op 22 en een halve mm

... ik ben een beetje radeloos.

caf4.jpg
 
Ik ben zelf ook veelal opzoek Naar een manier om dit toch goed te laten lopen (in de toekomst)
Na Wat zoeken ben ik hierop gestuit!


" If u look at carb there is a kinda kidney bean shaped port , well the pod filters block air flow thru this port. Cv carbs use air(suction) to raise slides. When twist throttle it opens butterfly which supplies air to motor and to carb to move slides via those ports. All u have to do is notch the rubber inside the pod that mates with port. U can pop the filter off the boot and put boot on carb so u can see where and how much to notch. I was lucky to get 2500-3000rpm out of my bike before I did this now it is running fine. U will still have to do some jetting as with any performance upgrade. I hope this post answers this age old question and saves a lot of headaches for people."

Oftewel zulke filters sluiten het gedeelte boven aan teveel af!
Het heeft de vorm van een boontje/halve maan en ter hoogte van dit moet je het rubber wegsnijden,

Echter kan ik zelf dit niet controleren heb namelijk de filters nog niet, dus kan het niet bevestigen , en hij loopt nog niet hahah _O-
 
goeie smorgens.

naalden heb ik op de hoogste stand staan, en dat maakt niets uit. (misschien dat ie wat meer rookt als ik een tijdje probeer gas te geven - conclusie: bezine wordt wel degelijk aangezogen, maar de verneveling is niet optimaal..?))

ik zal vandaag het filterhuis eens op zn plek hobbien, en kijken wat er gebeurt.
(als ie het dan wel doet, ga ik in een hoekje zitten huilen, verdorie net dat gat netjes vrij van alle draden en andere zooi...)
 
met alleen naalden omhoog ga je het niet redden, moeten grotere sproeiers in met open filters. Naaldn terug naar oorspronkelijke positie en airbox erop, zal ie het wel weer doen denk ik ;)
 
shit...!

met airbox doet ie t...
nog niet fantastisch, omdat die naalden nog hoog staan denk ik, en die airbox lekt.
maar nu begint ie wel zin te krijgen.

iemand die me vertellen kan hoe ik die pl$&ris rubbers fatsoenlijk op de carbs krijgen kan?
 
okay..., hij doet 't.

alleen..: hoe kan dat ding ademen als de luchfilterkast zo pot dicht zit..?

(ik heb die orginele deksel niet meer, dus google naar plaatjes ervan en zie dat dat ding masief - dus dicht - is. en nu ik een rubber matje overheen heb, gaat ie inderdaad beter...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan