Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

Blaas stof weg !!!


Mijn vader heeft cb700sc gekocht van de week :) in blauwe zwart uitvoering.

mijn vraag is wat voor type dimlicht zit erin ? en stadslicht ?

en heeft iemand toevallig nog rode reflector aan zijkanten die wilt verkopen ?

groetje davey
 
Ik heb mij een week of 2 geleden ook maar eens, na 19 jaar gewacht te hebben, een 84 'er nighthawk gekocht. :)
Nu ben ik hem ook helemaal aan het reinigen en kijken wat er vervangen moet worden, waaronder de kleppendekselpakking welke zweet/lekt.

Nu zie ik bovenstaande foto en vroeg ik mij af waarom het kleppendeksel er af is gehaald.

Of heb je de kettingspanner preventief vervangen?
 
Nu ben ik hem ook helemaal aan het reinigen en kijken wat er vervangen moet worden, waaronder de kleppendekselpakking welke zweet/lekt.

Nu zie ik bovenstaande foto en vroeg ik mij af waarom het kleppendeksel er af is gehaald.

Of heb je de kettingspanner preventief vervangen?


Ook zweten en lekkage bij het kleppendeksel, dit toen verholpen.
 
Beste allen, ik hoop dat jullie me kunnen vergeven dat ik nog niet alle 587 berichten van dit topic heb kunnen lezen, maar ik was zo blij binnen 5 minuten zoeken een Nighthawk-topic te vinden dat ik mijn enthousiasme niet kon bedwingen. :)

Ik ben bezig met een "schuurvondst" '84-er Nighthawk, die ik dit weekend na een paar dagen klussen heb geprobeerd te starten. Alles klinkt geweldig... hij krijgt alleen geen benzine.

Wat ik curieus vind, is dat de tank zelfs als je de benzinekraan eruit draait niet of nauwelijks doorloopt. Totdat ik de benzinedop openmaak, dan komt er meer dan genoeg benzine uit gestroomd. Het lijkt dus alsof de tank vacuum trekt.

Nu zit er aan de benzinekraan een interessant vacuumslangetje dat hier misschien iets mee te maken heeft, maar ik zie niet hoe een vacuumslang een vacuum trekkende tank oplost.

Is dit een bekend probleem, en wat is hier aan te doen/waar kan ik mijn zoektocht het beste voortzetten?
 
Kan zijn dat de doorloopopening gedeeltelijk dicht zit door zgn gum in de benzine, dit gebeurt soms bij langdurige stilstand.En aangezien het een schuurvondst betreft zou dit maar zo kunnen.
Normaliter moet het bij verwijdering van de kraan er in een straal uitlopen.
Misschien ook dat de tankont/beluchting niet voldoende werkt.
De normale luchtdruk in de tank zorgt voor het uitstromen van de benzine.
De benzinekraan is een vacuumkraan die wordt aangestuurd via een slangetje naar het inlaatspruitstuk.
Dit werkt alleen zodra de motor gestart wordt en er een onderdruk onstaat welke de kraan opent.
 
Dank voor je antwoord;
De opening van de tank (onderin) is vrij, want als ik de tankdop (bovenop) openmaak komt er een stortvloed aan benzine uit. Moet ik het dus in de tankdop zoeken; is daar een luchtkanaal dat kennelijk niet lekker werkt (of gewoon een gat dat dicht zit)?
 
Zit hem dan naar aller waarschijnlijkheid in de tankdop ontluchting.
Ik ken de NH tankdop niet uit mijn hoofd , heb ook geen voorbeeld bij de hand.
Meen dat het een ontluchtingsgaatje is bij deze motor, zou aan de onderkant van de dop moeten zitten.
Gaatje doorblazen dan.
 
Laatst bewerkt:
heren,

Ik ga mogelijk binnenkort naar zo'n nighthawk 700 kijken,

zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

ik had al iets gezien over zwetende kleppendekselpakking??
zijn er andere zaken??

Ik hoor van u,
vast dank,
 
Lees dit topic van pagina 1 tot hierboven door zou ik zeggen. Zwetende kleppendekselpakking is gewoon slijtage/ouderdom. Net als lekke keering van de voorvork bijvoorbeeld.

Succes met het kijken en kopen
 
Ik heb een vraag over de uitwisselbaarheid van onderdelen..
Vooral de cardan, is deze t zelfde als bijvoorbeeld de VF750s en VT500fte?
 
Want?

Die van de sabre zijn niet zo heel veel anders.

Je kan ook met minimale aanpassingen een ntv700 achterwiel, dus met remschijf, monteren I cm cardanas.
Voorwiel, 17 inch., evenals met adapter aanpassingen e.d. ook.

Of je pakt een cbx750 - helemaal plug and play.
 
Ik heb een cardan naaf liggen van een VT500 waar ik een spaakvelg van wil maken...
Voor een USD van een enduro,
Lijkt me wel leuk,
Als t past...
 
Goede dag iedereen, zou iemand mij aan een werkende startmotor kunnen helpen voor de honda cb 700 sc. Bij de mijne is het anker doorgebrand dus ik zoek een vervangende. Alvast bedankt voor eventuele tips of dergelijke. Groeten Ton
 
Terug
Bovenaan Onderaan