help, zwetende remleiding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin87

'07 APRC factory gen II | '16 Versys 650
23 sep 2013
404
0
bingelrade
dames en heren--> een vraag over mijn SV1000s uit 2005

Sinds het vervangen van mijn remleidingen van kunststof naar staalomvlochten heb ik het volgende ontdekt.

Het rubberen slangetje vanaf het remvloeistofpotje naar de remcilinder zweet. De oude dot4, heb ik vervangen voor dot5. Doet moet als het goed is geen probleem zijn...toch?

Daarnaast is het geen ''buitencondens'' want ik heb de motor warm en droog binnenstaan. Daarnaast heb ik het stukje leiding droog en schoongemaakt, waarna na een dag weer zweet op de buitenkant van het slangetje zichtbaar is.

Hoe kan dat? Is het ouderdom van het stukje leiding?
 
Vervangen voor DOT 5.1,

Vervangen ok, iemand een goed adresje voor een stukje leiding?

Waarom niet ontluchten? Die logica ontgaat me....


Als het enkel en alleen het stukje is tussen reservoir en pomp, dan hoef je alleen nieuwe leiding op te zetten en terug je reservoir opvullen. Er komt geen lucht zo in het circuit.
 
hmm.. ik weet niet zeker of dat zo is. De vervangingsslang gaat leeg op de motor. Er zal dus lucht in de slang zitten. Als je vervolgens het reservoir van bovenaf gaat vullen, druk je deze lucht de leidingen in.
 
hmm.. ik weet niet zeker of dat zo is. De vervangingsslang gaat leeg op de motor. Er zal dus lucht in de slang zitten. Als je vervolgens het reservoir van bovenaf gaat vullen, druk je deze lucht de leidingen in.
Als je van de handel afblijft, sluit het daar af, min of meer.

Lucht heeft de eigenschap om in vloeistof als bubbeltjes naar boven te gaan.

Hoe jij met het vullen van een reservoir met DOT5.1 lucht door een leiding gaat drukken, is mij een raadsel.

Slang monteren, vullen, netjes geduld en wachten. Dan remmen controleren, en weer :]
 
hmm.. ik weet niet zeker of dat zo is. De vervangingsslang gaat leeg op de motor. Er zal dus lucht in de slang zitten. Als je vervolgens het reservoir van bovenaf gaat vullen, druk je deze lucht de leidingen in.

is dat een nieuwe natuurwet?

als er onderaan een afgesloten leiding lucht zit, en je giet vanboven vloeistof erin, dan blijft er toch geen lucht onderin...deze lucht komt gewoon naar boven. Als je niet aan de remhendel komt kan er echt geen lucht bij komen. ik ben wel bezig over de leiding van het reservoir naar de pomp, niet van pomp naar de klauwen uiteraard...

Maar doe maar waar jezelf veilig bij voelt, vervang gewoon die leiding door een nieuwe ;)
 
Laatst bewerkt:
De slangen die af-fabriek gebruikt worden kunnen altijd tegen remvloeistof, ook 'na verloop van tijd'. Het probleem begint op het moment dat er een willekeurig slangetje wordt gebruikt om de originele te vervangen.

Excuus dat vergat ik er even bij te vermelden inderdaad.

Vaak worden slangen verkocht als remvloeistof bestendig maar helaas duurt het vaak niet lang voor hij weer zweet.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe slang erop en even knijpen en tikken tegen slangetje.Er komen wel degelijk wat bubbeltjes naar boven en vooral uit het gedeelte van je rempomp.Was bij mij goed te zien na montage van doorzichtige slang.Hier op foto zit Tygon 2375 slangetje.100% remvloeistof-
bestendig.
full
 
Nou, opgelost! Thanks Hans. bovenstaande slangetje werkt prima. Ziet er ook nog een kik uit! Ohja.... die oude slang was goed verweerd, de remkracht is nu zelfs toegenomen.
 
nou.. die oude slang was zo opgezet en poreus dat een deel van de remkracht verloren ging. Na het monteren van het nieuwe stukje slang was ineens de sponzigheid verdwenen.
 
jonguhhss.. snap dat dan..
die ouwe leiding was zo porreus en verkrompen noem het maar op dat er amper peut naar de remcilinder toe ging waardoor er niets te verpompen viel..

moet ik nou ook alles uitleggen ?? pfffffff |( |(

Is het al vrijdag ? *O* *D :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan