Help! Zekering brand door

Sjoerd92

MF'er
27 jul 2014
111
0
Hallo medemotorrijders,

Kan iemand helpen?
Bij mijn kawasaki kz750b brand de 25 ampère zekering door die de accu met het contact verbind. Als ik een nieuwe zekering er in doe kan ik even rijden en dan valt die weer uit en is de zekering door gebrand. Met of zonder verlichting rijden heb ik ook al geprobeerd. Dat hielp niet. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt!
 
Hallo medemotorrijders,

Kan iemand helpen?
Bij mijn kawasaki kz750b brand de 25 ampère zekering door die de accu met het contact verbind. Als ik een nieuwe zekering er in doe kan ik even rijden en dan valt die weer uit en is de zekering door gebrand. Met of zonder verlichting rijden heb ik ook al geprobeerd. Dat hielp niet. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt!

dat is de hoofdzekering,
alle andere gebruikers gaan nog via andere zekeringen[licht, claxon, etc.]
ik denk dat je het in de buurt van je accu, startmotor, dynamo, regelaar moet zoeken.
 
Als de bedrading gescheurd zou zijn dan moet de zekering er toch gelijk uit springen als ik hem op contact zet?
de mantel van de bedrading kan best doorgeschuurd zijn zonder dat hij permanent contact maakt met massa. en dan kan door draaien van het stuur, of het rijden over een hobbel, of door te remmen, of te accelereren, of........ sluiting ontstaan waardoor de zekering er uit vliegt. dus de kabelboom goed nakijken op beschadigingen is de grootste kans om de oorzaak van het probleem te vinden.
 
Hoi
Mijn motor had dat ook.
Met nieuwe zekering en contact aan bleef de zekering heel.
Pas als de motor liep kwam er sluiting.
Er was een sluiting in de stator .
Via de thyristor van de regelaar en de stator werd de accu verbonden met
de massa.
 
Iedereen bedankt voor het reageren,
We hebben alle aansluitingen bij de regelaar en verdeler opnieuw opgebonden en na gekeken.
Het was allemaal oud en niet zo best.
Nieuwe zekering erin gedaan heb toen rondjes om het huis gereden en er gebeurde niks.
Nu eerst de accu aan de oplader en vanavond een grote testrit. Hopelijk was dat het
 
Terug
Bovenaan Onderaan