GSX 600 F start niet meer

raimond74

Rookie
11 sep 2010
5
0
Hallo, eerst maar even voorstellen

Raimond Schipper, 40 jaar, getrouwd en woonachtig in Ten Boer, Groningen.
Ik heb besloten om mijn oude hobby weer op te pakken en weer te gaan motorrijden. Omdat ik het leuk vind om te sleutelen heb ik een Suzuki gsx600f uit 1993 aangeschaft die vooral uiterlijk nogal wat aandacht verdiende. Motorisch was de fiets in orde, dwz na enige reparatie aan vooral de tapeinden van de uitlaatbochten. Dit is allemaal weer netjes voor elkaar en na de choke te hebben gerepareerd liep de soes weer als een zonnetje.
Totdat ik een aantal weken geleden de motor even liep lopen en dat hij op de choke uitsloeg nadat ik een klein beetje gas bijgaf. Hij liep op dat moment net een 10 tal seconden.


Nu het probleem:
Hij start nu niet meer. heb de bougies verwijdert, schoongemaakt en terug geplaatst. De accu is volledig opgeladen en de bougies geven een nette, sterke vonk.
Er komt brandstof in de cilinders maar wat ik ook probeer hij slaat niet aan.
En nu het gekke, hij wil af en toe na een startpoging verschrikkelijk knallen. Even voor de duidelijkheid, ik raak de motor op dat moment dus niet aan!!!
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Vanmiddag heb ik de bougies er wederom uitgehaald, de carbs leeg laten lopen en de accu weer opgeladen.
Weer wou hij niet starten en weer die knal. Ik heb de benzine kraan op alle standen gehad maar wat ik oop probeer hij doet het gewoon niet.

Waar kan dit nou nog aan liggen want ik weet het niet meer!!!
 
als je tijdens het starten wat remmenreiniger van de action in het luchtfilter spuit slaat ie dan wel aan?
zo ja, heb je waarschuinlijk een brandstofprobleem.
die van mijn zwager had een benzineslang onder de tank die beknelt zat.
 
Bougiekabels zitten goed, zijn nl. genummerd. Hij stinkt inderdaad wel na een startpoging maar of dit via de uitlaat komt kan ik eigenlijk niet goed beoordelen. Brandstof resten had ik ook al aan zitten denken maar hoe krijg ik dit weer schoon?
 
Geen choke gebruiken, gas vol open en proberen te starten, maar met een beetje pech zijn je bougies toch verpest, toen hij uitsloeg. Je kan nog proberen de bougies met een klein gasbrandertje even schoon te branden en dan weer een startpoging te doen.

Overigens is het wel gek, dat hij na een startpoging nog knalt.
 
Massa probleem denk ik niet. Hij heeft het goed gedaan, is afgeslagen en start nu dus niet meer.
Hij geeft trouwens af en toe wel een plofje dus ik denk wel dat er ontsteking is.
Ik heb de bougies er nu uitgedraaid en de carbs weer leeg laten lopen.
In de garage is het nu een vreselijke lucht van benzine dus ik laat het nu eerst even zo staan en probeer het later deze week nog eens. Ik hoop dat door de carbs even open te laten en doordat de bougies er uit zijn de overtollige benzine verdampt en dat hij dan wel wel start al dan niet met behulp van wat remmenreiniger iod.
 
Terug
Bovenaan Onderaan