suzuki intruder rijdt alleen goed met choke

18 apr 2015
3
0
Beste Forum leden,

sinds kort in het bezit van een intruder 750vs uit 1988. nu ben ik zelf best handig om dingen te proberen .de motor heeft 2 jaar stilgestaan.
Heb nieuwe accu ,vlotternaald, bougie erin gezet. carberateurs uit elkaar gehaald want de benzine kwam eruit.

na dit alles gedaan te hebben start hij weer , enkel met de choke open. zodra ik ga rijden en ikzet de choke dicht gaat hij haperen en slaat hij af. Net weer even gekeken hoe hij rijdt, nog steeds met choke open maar nu als hij in de 1e versnelling staat slaat ie af net of ie verzopen is...na een minuut kan ikhem weer starten wel weer met choke en kan ik verder rijden, wel hoog in de toeren.

zonder choke rijdt hij niet ook niet als de motor warm is. Maandag laat ik de carberateurs ultrasonic reinigen endoe ik er een nieuwe benzinefilter en luchtfilter in..ben ik dan nog wat vergeten ........
 
Dan is het maandag opgelost. Dit klinkt heel erg als een sproeier dicht. Blijft hij iets beter lopen als je flink gas geeft wanneer je de choke er af haalt? Als de hoofdsproeier dicht zit gaat hij vaak (extra hard) klooien wanneer je het gas open trekt, of bij de andere sproeier andersom.
Gewoon even de vlotterbakjes er af en de sproeiers schoon maken. Ik zeg 7 van de 10 keer is het dat als hij een tijd heeft stilgestaan. Dit spul werkt erg simpel allemaal.

Werkt dat niet, dan is het daarna tijd voor iets als ultrasoon.
 
Laatst bewerkt:
als ik de choke dichtdruk loopt hij heel slecht stationair en slaat hij af......als ikde choke half open heb en ik rij dan houdt hijwel in maar als ik dan terug ga naar de 1e versnelling dan is het ook net als ik gas geef dat hij niets doet, geen druk ,geen toeren. ik zal morgen die sproeiers nog x doen ....dan laat ik het je weten ...dank voor de tips alvast. had er zo een flesje carb reiniger ingegooit maar dat werkt niet hard.
 
:? Wat een onzin. Ultrasoon reinigen werkt perfect en is zeker aan te raden in deze situatie. Zorg dat je de carburateurs weer laat monteren en afstellen door iemand die weet wat hij doet, klote werk bij een VS en luistert behoorlijk nauw.

Tuurlijk, laten we meteen honderden euro`s uitgeven terwijl je het met een beetje "onzin" af kan. :W
 
Ik vraag me af wat er verkeerd is aan ouderwets schoonmaken met een kwastje en wat benzine of diesel?
Ik maak de carburateurs gewoon schoon met een stevig kwastje en daarna alles even goed doorblazen met de compressor...
nooit geen problemen gehad bij mijn vs's
 
Ik vraag me af wat er verkeerd is aan ouderwets schoonmaken met een kwastje en wat benzine of diesel?
Ik maak de carburateurs gewoon schoon met een stevig kwastje en daarna alles even goed doorblazen met de compressor...
nooit geen problemen gehad bij mijn vs's
Er zijn carbs bij, die vies zijn geworden, die je met een kwastje of een prikkertje niet schoon genoeg krijgt.

Ik heb nu ongeveer één keer week een carburateur binnen, die iemand zelf al heeft schoongemaakt, maar toch zonder het gewenste resultaat.

Uiteraard zijn er ook zat gevallen, waarbij iets wel goed zelf schoon te maken is. Het is geen alles-of-niets-situatie, maar per vervuilde carb anders.
 
Er zijn carbs bij, die vies zijn geworden, die je met een kwastje of een prikkertje niet schoon genoeg krijgt.

Ik heb nu ongeveer één keer week een carburateur binnen, die iemand zelf al heeft schoongemaakt, maar toch zonder het gewenste resultaat.

Uiteraard zijn er ook zat gevallen, waarbij iets wel goed zelf schoon te maken is. Het is geen alles-of-niets-situatie, maar per vervuilde carb anders.

Vandaar dat je dus eerst een makkelijkere en goedkope oplossing kunt proberen.

Tenzij je monteur bent natuurlijk want dan gaat er een uurloon meespelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan