Garmin Zumo deel 7

Gek word ik van dat ding !
Ik heb de Garmin Zumo 390 Als ik adressen opsla dan staat er bij "opgeslagen" 2 mappen. Alle opgeslagen plaatsen en Adres. Beide met dezelfde adressen dus alles dubbel.
In het begin zag je bij dat hartje " opgeslagen" alleen maar de adressen. Geen idee hoe het zo gekomen is.
Net alles gewist en opnieuw erin gezet en weer doet hij dat.
Mijn man heeft de 350 Nagenoeg dezelfde. Maar bij hem maakt hij geen 2 mappen. We kunnen maar niet vinden wat het door komt.

Ander irritant iets. .. Als ik de kaart wil verschuiven om te kijken hoe bijvoorbeeld de route loopt dan maakt ie steeds van die punten op het scherm (waypoint) en dan schuift de kaart dus niet naar wat ik wil zien maar schuift naar dat vlaggetje. Zooo irri ! Mijn vorige navi de Garmin Zumo 550 had dat niet. Was een fijn apparaat.

Help ! Wat doe ik verkeerd ?
 
We kunnen maar niet vinden wat het door komt.

Even uit m'n hoofd:
a. Ik meen dat de mappen pas zichtbaar worden als een bepaald aantal waypoints is gemaakt; ik meen 12. De naam van de map komt dan voort uit de 'categorie' die je in basecamp aan een waypoint hangt.
b. vervolgens heb je een lijst met 'alle waypoints' en een map met waypoints uit een bepaalde categorie. Het is logisch dat een waypoint van een bepaalde categorie in beide mappen voorkomt.

Helpt dat?
 
Wie heeft er een idee hoe ik mijn probleem met de zumo 340 kan oplossen?

Het probleem:
Ik heb een route gekregen van een collega en heb die ingeladen in mijn zumo met basekamp.
Nu gaat de route als een helikopter via een rechte lijn van punt naar punt. Op basekamp zie ik wel een zwarte route over de weg lopen.

Ik zou die route moeten kopieren naar een mapje in mijn navi volgens mijn collega
Dat had ik gedaan maar dan maakte mijn navi er twee routes van.
Dus de routes uit het toestel verwijderd en op het ijternet bij de goerroe gekeken mr gps de oplossing gevonden met de zachte via punten. De Wel of geen waarschuwing oplossing.


Afijn uren later ..".

Ik de route in de navi gezet met basekamp en jawel bij het gesimuleerd rijden gaat hij dwars over de kaart de route rijden.

HELP😫
 
Zumo aan de pc, basecamp opstarten, van de route een track maken en de track naar de Zumo sturen:

En als je echt een beetje leuk met routes aan de slag wilt: info2
 
bedankt ik heb de video gezien echter ik kom er nog niet verder mee.

Ik heb een voorbeeld wat ik bedoel de route is overigens gemaakt met tyre en daar ziet hij er volkomen normaal uit.
full


waarschijnlijk iets heel simpels echter ik kom er niet uit
 
Laatst bewerkt:
Je hebt in Basecamp de route al herberekend? Want zo te zien is het gewoon een rechte lijn tussen een paar viapunten. Dat wordt pas een route als BC volgens de gekozen instellingen (snelste tijd, kortste weg) een route van maakt.
 
Je hebt in Basecamp de route al herberekend? .

Daar zit de crux. Want als het alleen rechte lijnen zijn dan zal de track ook rechte lijnen bevatten.

Na herberekenen zul je bovendien nog wel wat aanpassingen moeten doen.

Dit is gewoon geen handige manier van werken, die vraagt om vele problemen. Allemaal oplosbaar, maar niet in twee seconden uit te leggen.

Beste is eigenlijk nog om een tyre (!) te exporteren naar track en die naar de zumo te sturen.
 
Ja dat heb ik gedaan.
Na aanleiding van de film heb ik de track in het toestel gebruikt om een route te maken en dan doet hij het wel.
Echter dan is het een route/track zonder via punten.

Het gekke is dat hij een route maakt, losse punten maakt en een track.

De filmpjes van Dhr. Veassen roepen veel vragen bij mij op.
Ik heb moeite om hoofdzaken en bijzaken te scheiden in zijn instructies.
De dvd serie geeft deze een stap voor stap uitleg? In begrijpelijk Nederlands zonder al teveel jargon?
 
De filmpjes gaan ook uit van een zeker basis-kennisniveau en vormen aanvulling op de cursus DVDt. Ik denk zeker dat de DVD zinvol voor je zal zijn.

De DVD geeft echter géén stap voor stap uitleg van de oplossing van dit concrete probleem.
 
je gaat veel plezier van de dvd krijgen,snapte er zelf ook geen hout.Met de dvd lukte het erg goed!!!
tja dit lijkt weer echt op een reclame stunt,Maar das echt niet mijn bedoeling
Robert
Ja dat heb ik gedaan.
Na aanleiding van de film heb ik de track in het toestel gebruikt om een route te maken en dan doet hij het wel.
Echter dan is het een route/track zonder via punten.

Het gekke is dat hij een route maakt, losse punten maakt en een track.

De filmpjes van Dhr. Veassen roepen veel vragen bij mij op.
Ik heb moeite om hoofdzaken en bijzaken te scheiden in zijn instructies.
De dvd serie geeft deze een stap voor stap uitleg? In begrijpelijk Nederlands zonder al teveel jargon?
 
Bedankt allen.

Hans ik de dvd bestellen en hoop op die manier iets uit de garmin te kunnen halen.
Het gekke nu is dat ik de navi als compleet nutteloos betitel terwijl ik weet dat er veel inzit.

Zijn de dvds gebaseerd op basekamp of algemeen?
 
De Basecamp dvd gaat idd over BC :+

Ik heb 'm liggen maar nog niet bekeken :$ , ga er vanuit dat ie begint bij het begin. Als je 'zomaar' een video van b.v. MrGPS bekijkt moet je als het ware op een rijdende trein springen.

Een beetje alsof je tegen een willekeurig iemand zegt "draai de bout vast met 10 NM". Voor een beetje sleutelaar is het dan helemaal duidelijk, voor iemand die nog nooit een steeksleutel vast heeft gehad is het handiger om eerst uit te leggen dat losdraaien linksom gaat en vastzetten rechtsom (en dat er ook hier een paar uitzonderingen zijn die de regel bevestigen).
 
Idd cursus begint bij het begin!
In verdere filmpjes komen zaken aan bod die bekend worden verondersteld uit voorgaande.
 
De Basecamp dvd gaat idd over BC :+

Ik heb 'm liggen maar nog niet bekeken :$ , ga er vanuit dat ie begint bij het begin. Als je 'zomaar' een video van b.v. MrGPS bekijkt moet je als het ware op een rijdende trein springen.

Een beetje alsof je tegen een willekeurig iemand zegt "draai de bout vast met 10 NM". Voor een beetje sleutelaar is het dan helemaal duidelijk, voor iemand die nog nooit een steeksleutel vast heeft gehad is het handiger om eerst uit te leggen dat losdraaien linksom gaat en vastzetten rechtsom (en dat er ook hier een paar uitzonderingen zijn die de regel bevestigen).

Kijk dat geeft mijn onbekwaamheid op het gebied van motor navigatie aan. ;)
Basecamp zelfs verkeed spellen, trouwens een goede uitleg vwb de filmpjes op youtube.
Ik ga hem zeker bestellen want op de trail and error manier ben ik volgend jaar nog bezig.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga hem zeker bestellen want op de trail and error manier ben ik volgend jaar nog bezig.

Het zal je ook zonder DVD uiteindelijk zeker lukken. Met de DVD zal het sneller gaan; vooral omdat je niet alleen inzicht krijgt in de handelingen, maar waardoor soms zaken mis gaan. Meestal zijn die situaties nl. heel logisch... (als je de logica eenmaal kent ;)).
 
Garmin Zumo loopt vast bij Aalsmeer...

Heren/Dames,
De kaart op mn Zumo 340 loopt iedere keer vast op de de N196 /voorheen N201 bij ter hoogte van Aalsmeer.
Zumo compleet uit en dan weer aan doen werkt en geen probleem verder maar kan best wel soms lastig zijn, gelukkig kom ik daar niet al te vaak...
Is dit n bekend iets? een kaartovergang of weetikwat?
 
Het is me als zodanig niet bekend als signaal. Mogelijk heb je te maken met dubbel geladen kaarten oid. Te controleren met www.javawa.nl/jdm.html
 
Beste Garmin gebruikers,

Sinds kort werk ik vanaf een laptop in plaats van pc. Bij het loskoppelen van de Garmin Zumo 550, blijft deze hangen in het scherm wat wordt getoond wanneer Garmin aan laptop is gekoppeld. Vervolgens moet ik een reboot doen van de Garmin. Zijn jullie bekend met dit probleem en heeft één van jullie wellicht de oplossing?

Gr. Donny
 
Beste Garmin gebruikers,

Sinds kort werk ik vanaf een laptop in plaats van pc. Bij het loskoppelen van de Garmin Zumo 550, blijft deze hangen in het scherm wat wordt getoond wanneer Garmin aan laptop is gekoppeld. Vervolgens moet ik een reboot doen van de Garmin. Zijn jullie bekend met dit probleem en heeft één van jullie wellicht de oplossing?

Gr. Donny
Dat heb ik sinds kort als ik een 550 aan het stopcontact laad. Als ik de USB kabel daarna in de PC stop en er dan weer uittrek gaat het alsnog goed.
Ik denk dat de USB kabel die ik gebruik, eigenlijk niet geschikt is, alhoewel het er een is, die speciaal voor opladen van navigatie is bestemd. De interne bekabeling is kennelijk niet altijd hetzelfde.
 
Beste Garmin gebruikers,

Sinds kort werk ik vanaf een laptop in plaats van pc. Bij het loskoppelen van de Garmin Zumo 550, blijft deze hangen in het scherm wat wordt getoond wanneer Garmin aan laptop is gekoppeld. Vervolgens moet ik een reboot doen van de Garmin. Zijn jullie bekend met dit probleem en heeft één van jullie wellicht de oplossing?

Gr. Donny
Dat heb ik ook wel eens wanneer ik de Garmin usb er simpelweg uit trek zonder hem even netjes te Ejecten in Basecamp of hem als externe hardware van windows netjes te verwijderen.
 
Gebeurt dat nadat je een nette verwijdering van het USB-medium gedaan hebt en er gezegd wordt dat je de Garmin kan verwijderen.

Klopt. Ik verwijderen hem netjes door hem los te koppelen. Nadat ik het bericht krijg haal ik daadwerkelijk de zumo eraf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan