Hele snelle trilling in stuur en gehele motor

Vencedor

Rookie
5 mrt 2015
23
0
Rotterdam
Hopelijk weten jullie raad met dit rare probleem.

Onlangs heb ik de banden vervangen van m'n CBR600FS. Er is een set Bridgetone evo S20F onder gegaan. Hele fijne set. Tijdens het balanceren zag de monteur dat er een remschijf een slag had. Dit dacht ik al omdat de laatste dagen m'n stuur nogal begon te zwabberen, niet alleen tijdens het remmen maar voornamelijk bij goed accelereren.

Banden vervangen en natuurlijk ook meteen de remschijf inclusief remblokken L+R inclusief remvloeistof. 0 onbalans na het balanceren. Dus alles prima in orde.

Het gekke is dat bij het wegrijden ik al vrij snel een zeer fijne, hele snelle trilling in m'n stuur voelde. Eigenlijk in m'n gehele motor, zo'n trilling waar je benen bijna gaan jeuken en je voeten gekieteld lijken te worden.

M'n eerste gedachte was dat ik teveel op het trillen aan het letten was doordat ik even met die kromme schijf heb gereden. ook zwabberde mijn stuur nog een beetje. Na een paar honderd km is het zwabberen praktisch weg waarschijnlijk door het inslijten van de remblokken?

M'n stuur wil nog licht zwabberen bij 80 km/h daaronder niet en daarboven ook niet. Een vriend van me heeft precies hetzelfde met zijn motor dus dat zal wel prima zijn.

Toch blijft bij het hard accelereren die zeer fijne trilling toenemen ook in scherpe bochten voel ik het goed in m'n stuur en steps. Kan dit komen door de andere banden? Die een ander karakter hebben? Of toch maar weer na laten kijken?

Bedankt alvast!
 
Er zitten allerlei lagers in je motor. Voorwiel-, achterwiel-, maar ook lagers in de achterbrug. Die zou je allemaal eens kunnen (laten) controleren.

Dan heb je nog je balhoofdlager. Misschien zit die te strak, maar misschien zit er ook een dood punt in.

Dat zijn dingen waardoor je motor zou kunnen gaan zwabberen.

Dan zijn er nog wat dingen die irritante trillingen kunnen veroorzaken.

Je blokophanging. Misschien zit die niet helemaal goed strak meer.

Of misschien dat er een onregelmatige verbranding is. Of misschien moet je de injectors synchroniseren.

Edit:

Het kan ook nog zijn dat je voorvork wel eens aan een beurtje toe is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan