Benzine stroomt uit overloop bij contact aan of lopen motor

tango6

Rookie
14 apr 2015
3
0
Mijn eerst post hier, maar ik lees alle lange tijd mee.

Ik ben niet erg bekend met de techniek van een motor maar nu maar eens besloten om zelf mijn problemen op te lossen en hopelijk veel te leren. Kan dan in de toekomst wat kosten besparen.....als mijn motor tenminste niet ontploft na zelf te repareren :+

Dit is mijn probleem.
Er loopt benzine uit de overloop van mijn motor. Dit gebeurde onlangs zo maar uit het niets. Ben al een tijdle op zoek naar wat het kan zijn en ik zou graag willen horen wat jullie er van denken :)

De benzine loopt er niet uit als de motor uitstaat (dus geen lek in overloop slang zelf denk ik dan?). Echter wanneer ik de motor op contact zet en de brandstofpomp begint te pompen komt er een hele klots benzine uit...tot the pomp klaar is (met op druk brengen van alles). En dan komt er ook geen benzine meer uit.
Tot ik hem start....dan lijkt het wel een fonteintje en het blijft maar lopen.

Na veel lezen denk ik begrepen te hebben dat dit zeer waarschijnlijk de vlotter naald is. Mischien versleten (42600 op de teller en ik heb geen idee of en wanneer hij eerder vervangen is).
Nu ben ik benieuwd of ik dit als beginnend techneut zelf zou kunnen oplossen met de info hier van het forum en elders.
Misschien zeggen jullie wel.....blijf maar af, maar wat zou dit gaan kosten als ik het laat doen?

En wat kost zo'n naald? Is het alleen maar een pinnetje of is het een onderdeel van een groter geheel wat dan helemaal vervangen moet worden.


Ik hoop dat iemand deze motortechnoob wat info en enige tips kan geven. Ik stel jullie hulp erg op prijs, alvast bedankt! :)
 
@Hellracer
Het stroomt uit de overloop, onderaan bij de standaard.
Het is een R1 Yamaha uit 98.


@Vinney
Eerst reed ik er op geen problemen (denk 2 weken terug met dat lekkere weer), parkeer motor in de schuur en afgelopen weekend wilde ik weer gaan rijden en toen kreeg ik dit bij contact aanzetten. Er is niet aan gesleuteld en ook niet bij de garage geweest sinds ik er voor het laatst op heb gereden..


@midlifecrisis
Zit die in verbinding met de overloop?
 
waarschijnlijk is je vlotterniveau niet goed, of blijft er een vlotternaald hangen. Zodra je contact aan is gaat je brandstofpomp druk geven, waardoor een carburateur overloopt.

Maar als ik dit zo lees moet je het misschien maar laten repareren. De carbs moeten er af om dit op te lossen namelijk
 
Hmmm ok bedankt voor de reacties. Moet er misschien toch maar weer iemand bijhalen.
Ik zal proberen niet te vergeten om even te laten weten wat het probleem is/was ;)
 
Zelf doen kan ook hoor, maar neem rustig de tijd om het te doen en kijk wat filmpjes over carburateurs voordat je begint. Je hebt er 4, dus ook 4 vlotternaalden. Het kan zijn dat de naald zelf versleten is, maar het kan ook een (rubber) ringetje in de zitting van de naald zijn. Die willen na verloop van tijd nog wel eens hard worden, scheuren, te krap worden en hun afdichtvermogen verliezen. Maar als je iemand hebt die je erbij kan helpen is dat altijd een goed idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan