Lekkende benzinekraan

taaf

Rookie
30 jun 2003
1
0
brussel
Hallo,

gisteren wilde ik mijn motor uit zijn winterslaap halen, een CB Sevenfifty RC 42.
Hij startte zonder het minste probleem en hij vertrok ook zonder probleem. Eerst een beetje aarzelend, maar dat is denk ik normaal wanneer hij nog koud staat en een tijdje niet gereden heeft.

Hij bleef echter niet stationair draaien zonder choke. Ik merkte dan dat hij benzine lekte uit het benzinekraantje. Het lijkt te komen uit het tuitje waar de pijl naar wijst. Luchtbellen met benzine.

Vaststellingen:
Is de winter doorgekomen met benzinekraantje op 'on' stand.
Hij lekt niet (zowel op 'on', 'off' als 'res' stand) wanneer de motor uitstaat.
De vier uitlaten worden warm.
De luchtfilter is droog.
Hij lekt niet wanneer de motor draait met het kraantje op 'off' stand.
Na even draaien op 'on' stand puft hij soms.

Is dit een verweerd O-ringetje of een verweerd membraantje?
Benzinekraantje vervangen of gewoon even servicen? Motor is 20 jaar oud en het betreft nog het originele kraantje.

Ik ga deze middag even in de motorwinkel kijken welke stukken op voorraad zijn maar zou liefst geen kraantje willen bestellen als ik ermee weg kom met enkel een paar rubbers te vervangen.

Dank voor de ideeën.

full
 
Hij bleef echter niet stationair draaien zonder choke. Ik merkte dan dat hij benzine lekte uit het benzinekraantje. Het lijkt te komen uit het tuitje waar de pijl naar wijst. Luchtbellen met benzine.

Als na een winterslaap een warme motor niet zonder choke wil lopen dan zal waarschijnlijk het stationair gedeelte van de carburateur verstopt zijn.
Met een beetje geluk wordt dit beter door carburateur reiniger aan de benzine toe te voegen en als dat niet helpt zullen de carburateurs gereinigd moeten worden.

Voor een benzine kraan kun je normaal gesproken een reparatie setje krijgen. Als de dealer dat niet heeft moet je gewoon even op internet zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan