Kabel-connector uit behuizing. Hoe simpel terug te krijgen?

Charliefox

Die hard MF'er
21 okt 2014
737
6
Amsterdam
De precieze benaming weet ik effe niet, maar zie foto. Van die metalen bochtjes waar de kabels doorheen gaan. Die op de foto is van de choke en ligt helemaal uit het schroefdraadgat en hangt er wat bij. Contramoer heeft nu ook geen enkele functie meer. Ik vrees dat ik de chokekabel in z'n geheel op de carburateur moet losmaken, om die bocht weer in het schroefdraadgat te kunnen draaien. Of is er een truc op?

aKRtJ2T.jpg
 
Simpel... gewoon de motor ronddraaien ipv de kabel! *D :P

Maar serieus, kun je misschien de handel loshalen en die ronddraaien? Ik neem echter aan dat je dan ook met je remkabel/-leiding zit dus er zal dan toch niks anders op zitten dan de boel loshalen?

Wónderlijk weer hoe dit dan los is gekomen... het zou dan toch ook weer eenvoudig vast moeten kunnen zou je -als je niet gehinderd wordt door enige kennis van zaken- kunnen concluderen?
 
Wónderlijk weer hoe dit dan los is gekomen... het zou dan toch ook weer eenvoudig vast moeten kunnen zou je -als je niet gehinderd wordt door enige kennis van zaken- kunnen concluderen?
Hoe het los gekomen is weet ik ook niet. Ik heb de motorfiets nu ruim 3 maanden en kan best zijn dat het al zo was. Misschien is de binnenkabel van de choke zoveel uitgerekt, dat de stelmogelijkheid eruit is. Binnenkort maar (weer) tank eraf en de chokekabel loshalen.
 
Ik vermoed dat het gedeelte van je schakelaar waar het schroefdraad in zit, een soort losse draadbus is. Deze klik je in de schakelaar behuizing als het bochtje/schroefgedeelte er niet inzit. Aan de bovenkant van de draadbus zitten waarschijnlijk lipjes die naar binnen kunnen als de bocht niet de schroefdraad opvult.

Reden van loskomen is dat de contramoer los was/is gelopen. Zitten er ook karteltjes op het gedeelte waar de bocht in hoort te zitten? Zoja kun je die gebruiken voor de grip en kun je de bocht weer naar binnen draaien.
Je hebt al gecontroleerd of de schroefdraad in takt is, nu nog ff kijken of je dat gedeelte los kunt verdraaien tov je schakelaar behuizing. Is het een geheel, jammer dan gaat mijn verhaal niet op en moet je idd de kabel aan de andere kant los halen. Maar dan is het schroefdraad niets meer waard.
 
De precieze benaming weet ik effe niet, maar zie foto. Van die metalen bochtjes waar de kabels doorheen gaan. Die op de foto is van de choke en ligt helemaal uit het schroefdraadgat en hangt er wat bij. Contramoer heeft nu ook geen enkele functie meer. Ik vrees dat ik de chokekabel in z'n geheel op de carburateur moet losmaken, om die bocht weer in het schroefdraadgat te kunnen draaien. Of is er een truc op?

[afbeelding]
Je kunt de bedieningsunit even los halen van het stuur. Dan heb je wat meer beweegruimte voor het weer indraaien.

Daarna zal ook de werking van de choke weer moeten controleren.

Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan