Kawasaki Ninja 300 (Deel I)

Welkom Draeck & Stefanov2579!

Lekker om te zien dat de Ninjas hier in Nederland, wat bekender zijn dan ik dacht.
Stefanov2579 gefeliciteerd met je aankoop, en veel veilige kilometers =)

Draeck je staat in de OP!
 
Laatst bewerkt:
Je zit redelijk recht op zo'n ninja 300? Althans dat ondervond ik, toen ik er op zat bij de motorbeurs.
 
Het is geen supersport nee, gelukkig niet. Op de Ninja 300 zit je prettig. Toch is het helaas geen populair ding, gezien de drukte in dit topic en het aantal wat je op de weg ziet, terwijl het een hele leuke A2-motor is. Maar de Z300 komt er ook aan, hopelijk gaat dat lekker lopen, want die zat ook prima!
 
Ik ben voor een Ninja 300 meeting. *O*

Wanneer maakt mij op zich niet zo heel veel uit, motor seizoen is niet gestopt voor mij.
 
Meer mensen trouwens last van je rechterschoen op de uitlaat? Ik zit steeds met mijn hiel op de uitlaat (tenen op de stepjes).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daar zelf geen last van, maar heb er ook een Akrapovic slip-on op zitten.
Misschien dat ik er daardoor geen last van heb, als daar al verschil in zit.

Trouwens zelf nog niet eerder in NL een Ninja 300 gezien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daar zelf geen last van, maar heb er ook een Akrapovic slip-on op zitten.
Misschien dat ik er daardoor geen last van heb, als daar al verschil in zit.

Trouwens zelf nog niet eerder in NL een Ninja 300 gezien.

Je ziet ze te weinig helaas. Vind het persoonlijk één van de mooiste motoren in het A2 segment. (MV Agusta F3 675 is de mooiste :9~ )

Oké ja de de Leovince slip-on heeft zelfs een carbon heel plate op de pijp zitten voor je voet. Tja vind het het geld niet waard om er nu een nieuwe uitlaat onder te zetten. Ik steek dat geld liever in circuitdagen :).
 
Laatst bewerkt:
:W

Ik zal me ook ff voorstellen. Ik ben Jim uit Antwerpen, Lier en ik heb sinds begin 2014 een ninja 300. Voordien ben ik even motorloos geweest maar toen ik zag dat de 300 ook in Belgie in het wit beschikbaar werd was ik verkocht :]
Ik heb er sindsdien eigenlijk nog niet zoveel km's mee (kunnen) maken, maar daar komt dit jaar wel verrandering in.
Tot nu toe nog niets gemod/ verrandert aan de motor, het enige wat ik binnenkort nog ga verranderen zijn de standard banden. Ik wil er niet teveel geld in steken, om hem binnen en jaartje of 2 weer te verkopen met amper meerwaarde. Ook was de uitlaat van m'n vorige motor zo luid dat ik nu blij ben dat die wat stiller is :P
Fototje volgt later nog wel *D
 
Hey guys!

Toevallig ga ik morgen kijken voor een 300 bij dealer, tweedehands voor €5.190 +299 afleverkosten met 15000 op de teller, wat vergeleken met andere die te koop staan een beetje aan de hoge kant is. (6.000km - €4800 aan de andere kant van het land.)
Al is de van 5190 wel voorzien van een leo v. uitlaat.

Heb na een tijd gespaard te hebben eindelijk genoeg bijeen, en heb sinds voordat ik met mijn motorlessen begon altijd al een zwak gehad voor de 300. En zou het allerliefst natuurlijk zo deze mee naar huis willen nemen, wel voor een langere tijd. Want ik ben in zoverre niet van plan over twee jaar mijn A rijbewijs te halen en hem te verkopen. Het is wel voor de minstens 5 komende aantal jaar.

Maar is het eigenlijk wel zo een goede motor om als eerste motor mee te beginnen? Of uberhaupt om te kopen als ik net sinds februari mijn A2 rijbewijs heb gehaald?

Buiten dat om, wat is eigenlijk een beetje een redelijke vraagprijs waar ik hem ongeveer heen moet proberen te krijgen?

En wat voor verzekering is het handigst voor een nieuwe rijder met deze moto? All risk (€140) of toch WA + b. Casco (€45p/m)?

Alvast onwijs bedankt, en misschien hoor ik na morgen ook bij de 300 club. :]
 
Laatst bewerkt:
Aan een paar 300 eigenaren vragen of de 300 een goede motor is, is natuurlijk gevaarlijk spel :P Maar eerlijk waar, het is denk een heerlijke motor om mee te beginnen. Ik hoef me geen zorgen te maken als ik per ongeluk het gas helemaal opengooi (geen powerwheelies) en toch heb ik meer dan zat snelheid op de snelweg. Ik denk dat de 300 of de cbr500 heel goed rijden voor een beginnende rijder en dat ze toch lang leuk blijven. ^_^ Je hoort best vaak dat ook ervaren rijders het leuke motoren vinden.

Ik overwoog eerst een 250 te kopen, zag ze toentertijd voor ong. 3500 tweedehands, maar vond dat best prijzig. Toen de 300 werd aangekondigd heb ik die maar als de sodemieter nieuw gekocht. Maar goed, als een ninja 250 zo'n 3000 euro is op marktplaats en een ninja 300 nieuw zo'n 6000 kost, is 4500-5000 denk niet zo vreemd voor een Ninja 300 die één of twee beurten gehad heeft.

Of je meteen 5000 euro's uit moet geven aan een 300 als eerste motor is lastig zeggen. Ik zou het alleen doen als ik hem echt bloedmooi vind en niet na een paar jaartjes weer inruilt. Maar zoals je zelf zegt ben je dat niet van plan. Als je al weet dat je hem dik 5 jaar wil houden en je het een mooie motor vindt, dan moet je hem gewoon proefrijden en die knoop doorhakken :P Maar zoals ik al zei, hier spreekt iemand die al fan is van deze motor dus ik heb een keihard vooroordeel natuurlijk.

Btw, mijn motor staat geregeld in Amsterdam en omdat hij nieuw was en ik niet echt van geld gemaakt ben, heb ik gewoon meteen allrisk gedaan. Dat kostte me toen 75 per maand en is ondertussen 30 per maand omdat ik 24 ben en wat jaartjes heb opgebouwd. 140 klinkt wel knetterduur maar je moet ergens beginnen. Echte vraag is of je het kan betalen als je hem zelf neerlegt?
 
Tuurlijk is dat gevaarlijk spel, maar jullie weten wel hoe die in elkaar zit, en of je hem eerlijk waar zouden aanbevelen aan een beginnende rijder. Niet?

Het is alleen nog de vraag of die net zo tof is als dat ik verwacht. Maar dat merken we snel genoeg. Er wordt inderdaad alleen veel gezegd tegen me dat het het handigst is om op een barrel te beginnen, zodat als er dan wat gebeurt er geen man overboord is. Dunno of dat voor iedereen geldt, want de ene mensen die ik ken zeggen van wel, en andere moedigen me juist aan om die 300 te halen als ik hem graag wilt.

Al moet ik toegeven ook een 250 te hebben overwogen, maar ik heb al een begrenst rijbewijs, dus dan wil ik daar vooralsnog wel het meest uithalen haha. Maar inderdaad, als ik de 300 aanschaf zou dat voor de lange termijn zijn. 5k is een hoop geld, en dat zou dan wel over de loop van de jaren het waard moeten zijn.

En ja, hoe het er nu uitziet, ben ik zonder dat ik hem nog gezien heb al verkocht. We merken wel hoe dat gaat als ik mag rijden vanmiddag. Hoe dan ook denk ik dat het geen lastige keus gaat worden als die inderdaad in het echt net zo tof is. Ik heb het geld er voor over, maar de volle 5.5k is een beetje overdreven.

Maar ja ik weet niet of mn verzekering zo duur is dat ik bij de verkeerde kijk of dat het gewoon duur is in de randstad voor een beginner. Maar zo 123 het geld om een hele reparatie te betalen heb ik niet op zak, vooral omdat ik niet extreem veel over houd als ik hem vanmiddag koop. Maar dan is all risk neem ik aan de beste, voorlopig. Alleen nog even een goede zoeken.
 
Laatst bewerkt:
De Ninja 300 is een perfecte beginnersmotor al je het mij vraagt. Ik zelf heb niet eens proefgereden maar gelijk die knaken neergelegd, deze motor was op dat moment de beste keuze. Nu heb je voor ongeveer dezelfde nieuwprijs een KTM RC390 of Yamaha R3. Ik moet wel zeggen dat 5100 euro voor een Ninja 300 met 15k op de teller nogal veel is, voor nog geen 1000 euro meer heb je een nieuwe.

Ik heb trouwens voor verzekering WA+ en dat kost mij iets van 21 euro in de maand.
 
Hey guys!

Toevallig ga ik morgen kijken voor een 300 bij dealer, tweedehands voor €5.190 +299 afleverkosten met 15000 op de teller, wat vergeleken met andere die te koop staan een beetje aan de hoge kant is. (6.000km - €4800 aan de andere kant van het land.)
Al is de van 5190 wel voorzien van een leo v. uitlaat.

Heb na een tijd gespaard te hebben eindelijk genoeg bijeen, en heb sinds voordat ik met mijn motorlessen begon altijd al een zwak gehad voor de 300. En zou het allerliefst natuurlijk zo deze mee naar huis willen nemen, wel voor een langere tijd. Want ik ben in zoverre niet van plan over twee jaar mijn A rijbewijs te halen en hem te verkopen. Het is wel voor de minstens 5 komende aantal jaar.

Maar is het eigenlijk wel zo een goede motor om als eerste motor mee te beginnen? Of uberhaupt om te kopen als ik net sinds februari mijn A2 rijbewijs heb gehaald?

Buiten dat om, wat is eigenlijk een beetje een redelijke vraagprijs waar ik hem ongeveer heen moet proberen te krijgen?

En wat voor verzekering is het handigst voor een nieuwe rijder met deze moto? All risk (€140) of toch WA + b. Casco (€45p/m)?

Alvast onwijs bedankt, en misschien hoor ik na morgen ook bij de 300 club. :]

Leuk om te lezen dat je interesse hebt in de Ninja 300. Je hebt deze op het oog dus:
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

Ik vind deze persoonlijk erg duur. Hij heeft toch al wat kilometers gemaakt en de enige extra's die ik zie zijn: tankpad, bobbins en de Leovince uitlaat (welke trouwens niet eens de originele voor de Ninja 300 is, dat is namelijk deze)

Als ik het goed begrijp heb jij je rijbewijs dus net gehaald? Ik zat in hetzelfde schuitje. En de Ninja 300 is mijn eerste motor. Het is natuurlijk wel veel geld, maar dan heb je wel een zo goed als nieuwe motor met ABS.

Mocht je er na een jaar op uit zijn gekeken kan je altijd nog leuke mods als clipons, powercommander, volledige uitlaat etc... op zetten. Op het kawasakininja300 forum zijn daar genoeg dingen over te lezen. Het is ook een leuke circuitbike, voor de ervaren rijders onder ons.

De vraagprijs vind ik aan de hoge kant en zou rond de € 5.000,- gaan zitten. Eventueel kan je natuurlijk accesoires/kleding erbij vragen voor het geld.

Voor de verzekering zou ik goed rondkijken bij de verschillende verzekeraars. De premie bedragen verschillen aanzienlijk.
 
Ja, precies die was het inderdaad.

Helaas is die daar dus blijkbaar al een tijdje verkocht. Kon hem al niet vinden in de zaak, en een nieuwe hadden ze ook niet meer. Dus het feest was snel over. Had natuurlijk van te voren ook kunnen bellen, maarja. Of het wat is, ben ik dus ook niks mee opgeschoten.

Maar inderdaad, ik heb mijn rijbewijs ook pas net. Al verklaren mijn ouders me momenteel voor gek als ik zeg dat ik hem graag zou willen en er 5k voor neer zou tellen.

Goed gezien trouwens dat het niet eens de originele uitlaat is, dat was me niet eens opgevallen haha. Voorlopig zal ik nog even verder moeten zoeken in ieder geval, ik houd jullie wel op de hoogte. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja, precies die was het inderdaad.

Helaas is die daar dus blijkbaar al een tijdje verkocht. Kon hem al niet vinden in de zaak, en een nieuwe hadden ze ook niet meer. Dus het feest was snel over. Had natuurlijk van te voren ook kunnen bellen, maarja. Of het wat is, ben ik dus ook niks mee opgeschoten.

Maar inderdaad, ik heb mijn rijbewijs ook pas net. Al verklaren mijn ouders me momenteel voor gek als ik zeg dat ik hem graag zou willen en er 5k voor neer zou tellen.

Goed gezien trouwens dat het niet eens de originele uitlaat is, dat was me niet eens opgevallen haha. Voorlopig zal ik nog even verder moeten zoeken in ieder geval, ik houd jullie wel op de hoogte. :Y

Vervelend om te horen dat je hem niet hebt kunnen zien/testrijden. Je kan motoroccasion en marktplaats in de gaten houden daar staan er nog een aantal tussen die goedkoper zijn.

Je ouders rijden zeker geen motor? Naar mijn mening kan je beter hard werken en sparen voor iets dat je wilt hebben dan nu iets kopen wat je niet wilt en achteraf alsnog de Ninja te kopen. :)
 
Baal er inderdaad echt van ja. Maar die andere 300's zijn allemaal aan de andere kant van het land, ben nog wel afhankelijk van mn vader zijn auto helaas. Die gaat daar niet zo snel naartoe.

Maar mijn vader rijdt toevallig wel motor, maar die is overdreven zuinig op z'n geld, dus dat helpt ook niet mee als ik hem om advies vraag. Daar helpen jullie wel gelukkig mee haha. En ja, dat klopt zeker. Ik denk ook dat ik hem alsnog ga halen, dan maar iets later.
 
Baal er inderdaad echt van ja. Maar die andere 300's zijn allemaal aan de andere kant van het land, ben nog wel afhankelijk van mn vader zijn auto helaas. Die gaat daar niet zo snel naartoe.

Maar mijn vader rijdt toevallig wel motor, maar die is overdreven zuinig op z'n geld, dus dat helpt ook niet mee als ik hem om advies vraag. Daar helpen jullie wel gelukkig mee haha. En ja, dat klopt zeker. Ik denk ook dat ik hem alsnog ga halen, dan maar iets later.

Oké vandaar. Je kan anders even informeren bij je lokale Kawasaki dealer over Ninja 300 occasions of een proefrit. Als je geen proefrit wilt maken zullen enkele dealers die ver van je af zitten vast wel bereid zijn om de Ninja op een trailer naar je toe te brengen.

Ja er is voor beide wat te zeggen, maar naar mijn idee zal je niet veel afschrijven op een tweedehands Ninja 300.

Dit is trouwens ook wel een mooie: http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Helaas wel particuliere verkoop, maar het ziet er netjes uit. :)
 
Laatst bewerkt:
Dit is trouwens ook wel een mooie: http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Helaas wel particuliere verkoop, maar het ziet er netjes uit. :)

Houdt er wel rekening mee dat de fabrieksgarantie van deze motor al verlopen is, die geldt tot maximaal 2 jaar na de datum eerste toelating (dus max. tot 09-02-2015 bij deze motor). De in de advertentie vernoemde datum is de garantie einddatum, dat is de uiterste datum tot wanneer Kawasaki garantie wil verlenen indien de motor pas laat nieuw verkocht wordt.

> een nieuwe ninja 300 voor 4499 !!!

Deschouwer | Motorcycle Megastore

Een nadeel van het kopen van een motor in België als Nederlander is dat de motor in Nederland ingevoerd moet worden (keuringskosten €107,-). Bij de invoer van een nieuwe motor moet het volledige bedrag aan BPM worden betaald (bij de Ninja 300 is dat €662,-).
En als de motor niet ouder is dan 6maanden en minder dan 6000km heeft gelopen wordt de motor door de belastingdienst gezien als nieuw, waardoor het volle bedrag aan BTW over de nieuwprijs betaald moet worden. (Dan betaal je in feite dus 2keer de BTW, zowel in Belgie als in Nederland). Er komt bij een nieuwe motor dus ruim €1500,- euro bij..

Bij een gebruikte motor vallen deze kosten een stuk lager uit, want dan hoeft de BTW niet dubbel afgedragen te worden en hoeft er maar een deel van de BPM betaald te worden.
 
Oke allereerst, ik moet jullie even bedanken voor alle info en de hulp met zoeken. Dat is echt tof namelijk.

Maar die uit Belgie ging het sowieso al niet worden, ik krijg hem al niet mee naar noordbrabant waarschijnlijk, laat staan over de grens. En na wat Jeroen net postte, gaat dat hem al helemaal niet worden.

Ik houd zelf voorlopig alle soorten sites in de gaten voor een Groene Ninja van ongeveer 5k. Als jullie er evt nog eentje tegenkomen in de buurt van de randstad het liefst, kan je het me altijd laten weten :)
 
Damn Jeroen... dat wist ik niet. Sorry hiervoor. Bij ons (hoe ik mij geïnformeerd heb) lijkt het wel wat simpeler te zijn.
 
Groen blijft het mooist :P

Heeft er iemand eigenlijk ooit een special edition in het wild gezien?
 
Groen blijft het mooist :P

Heeft er iemand eigenlijk ooit een special edition in het wild gezien?

Ja wel bij de dealer. Heb daar ook zo'n Ninja 300 Anniversary Edition gezien, maar ik ben zelf meer van de volledige kleuren zonder stickers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan