Moto Martin Suzuki deel II

4 mm van de rechterkant van de achterbrug afgefreesd om hem die afstand naar rechts te kunnen plaatsen in het frame, krijgt de ketting net wat meer ruimte van, was nu wat krapjes.

Over krapjes gesproken, zo diep moest de frees om de brug te laten passen op de freesbank. _O-

full

full

full

full


Invulstukje gemaakt voor het gat wat ontstaan is in de brug, nieuw busje aan de linkerkant van de scharnieras, beetje spelen met spacers voor het achterwiel en hoppa.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 jaar terug op dezelfde manier mijn klepseals vervangen maar zonder duur gereedschap.
Ouwe bougie gepakt en het keramiek eraf geslepen. Gat erdoor geboord, buisje erop gelast en daar weer een luchtnippel op gelast. Had er wel een reduceerventiel tussen zitten.
Ging ook prima
 
Ik heb 2 jaar terug op dezelfde manier mijn klepseals vervangen maar zonder duur gereedschap.
Ouwe bougie gepakt en het keramiek eraf geslepen. Gat erdoor geboord, buisje erop gelast en daar weer een luchtnippel op gelast. Had er wel een reduceerventiel tussen zitten.
Ging ook prima

Aansluiting voor de perslucht op het bougiegat koste me geen geld en ook geen moeite, ik heb gewoon de slang van m'n leakdowntester gebruikt *D , maar hoe deed jij het dan met de klepveren de- en monteren? M'n gereedschap daarvoor kostte me 8 tientjes in totaal geloof ik, een Cometic koppakking voor een 1216 kost al meer als dat, plus de voetpakking plus dat je het hele spul weet los moet halen en in elkaar bouwen pfff.
 
Tja, dat ging ook niet vanzelf. Had een soort framepje gemaakt die ik op de kop kon vastzetten waardoor ik er een soort zelfgemaakt lepel die redelijk precies over de veer paste via de hefboom werking van het frame de veer kon indrukken en de spietjes eruit kon halen.
Los ging prima maar de spietjes weer plaatsen was een stuk lastiger.....
Dan drukte ik de veer weer te ver in waardoor het spietje er tussen viel of net niet ver genoeg waardoor ik hem er niet tussen kreeg.
Dat kwam omdat je de veren met de hand indrukte.
Heb er verder ook niet heel veel werk van gemaakt omdat ik het hopelijk niet vaak nodig had, maar het kan mooier.
Frame had ik gemonteerd op de bruggen van de nokkenas.
 
Tja, dat ging ook niet vanzelf. Had een soort framepje gemaakt die ik op de kop kon vastzetten waardoor ik er een soort zelfgemaakt lepel die redelijk precies over de veer paste via de hefboom werking van het frame de veer kon indrukken en de spietjes eruit kon halen.
Los ging prima maar de spietjes weer plaatsen was een stuk lastiger.....
Dan drukte ik de veer weer te ver in waardoor het spietje er tussen viel of net niet ver genoeg waardoor ik hem er niet tussen kreeg.
Dat kwam omdat je de veren met de hand indrukte.
Heb er verder ook niet heel veel werk van gemaakt omdat ik het hopelijk niet vaak nodig had, maar het kan mooier.
Frame had ik gemonteerd op de bruggen van de nokkenas.

Ik had al een ontwerp gemaakt wat daar op leek, met bevestiging op dezelfde plek en een arm maar die liep dan verder door en had dan nog een vast punt op de uitlaatboutgaten en deze kon je precies zover indraaien als je wilde zodat je de spietjes kon doen. Maar toen de tekening klaar was leek me het zoveel werk om te maken én minder handig werken als de tool die ik nu heb dat ik toen maar die besteld heb _O-

Heb je het YouTube filmpje gekeken? Makkelijk toch? :)
 
Tja, dat ging ook niet vanzelf. Had een soort framepje gemaakt die ik op de kop kon vastzetten waardoor ik er een soort zelfgemaakt lepel die redelijk precies over de veer paste via de hefboom werking van het frame de veer kon indrukken en de spietjes eruit kon halen.
Los ging prima maar de spietjes weer plaatsen was een stuk lastiger.....
Dan drukte ik de veer weer te ver in waardoor het spietje er tussen viel of net niet ver genoeg waardoor ik hem er niet tussen kreeg.
Dat kwam omdat je de veren met de hand indrukte.
Heb er verder ook niet heel veel werk van gemaakt omdat ik het hopelijk niet vaak nodig had, maar het kan mooier.
Frame had ik gemonteerd op de bruggen van de nokkenas.

Precies de zelfde ervaring, kleppen vast gezet door waslijn in mijn cilinder te proppen (Via bougie gat) met zuiger in onderste stand, daarna zuiger omhoog draaien en vastzetten. Werkte prima, met ook zo'n zelf gemaakt tooltje waren de klepveren zo los, en de klepseals zo vervangen (Want daar deed ik het voor) maar het weer monteren van de veren was inderdaad een veel grotere uitdaging door exact de zelfde reden als hierboven geschreven. Echter met geduld kom je er uiteindelijk wel.
 
Nee had ik nog niet gekeken, nu wel. Deze tool heb ik nog nooit gezien, nooit van gehoord, geniaal tov het gekloot met mijn zelf gemaakt tooltje.

Waar heb je die aangeschaft (of hoe heet die tool)?

thnx voor het posten

In Amerika gekocht want ik kon hem hier niet vinden, het is een "Lisle 36050 Valve Keeper Remover and Installer Kit"
Mocht iemand het ook kunnen gebruiken en niet zelf zo'n ding willen kopen valt er vast iets met mij te regelen. ;)


Volg modus aan.

Al weer een dopje gemaakt voor het remslangetje van je TL?

Marcel? Nee nog niet ;)
 
Motorblok zit er weer in trouwens, puur het blok er in lepelen en vastschroeven koste me nu 25 minuten. :) Morgenochtend de turbo weer ophalen bij Hoet dus er is zeker vooruitgang ondanks het werk wat ik ondertussen voor anderen doe.

full
 
Ik had al een ontwerp gemaakt wat daar op leek, met bevestiging op dezelfde plek en een arm maar die liep dan verder door en had dan nog een vast punt op de uitlaatboutgaten en deze kon je precies zover indraaien als je wilde zodat je de spietjes kon doen. Maar toen de tekening klaar was leek me het zoveel werk om te maken én minder handig werken als de tool die ik nu heb dat ik toen maar die besteld heb _O-

Heb je het YouTube filmpje gekeken? Makkelijk toch? :)
Zal wel aan mij liggen, maar kan het filmpje niet vinden, dus. :$
Maar goed bezig Robin, wanneer kom weer naar onze mancave, en neem je dat pookje mee?
Greetz
De koelman
 
whaaaat, "deel II" daarom was het zo stil!!! bij deze volg ik terug vollop :D
 
Laatst bewerkt:
whaaaat, "deel II" daarom was het zo stil!!! bij deze volg ik terug vollop :D

Net op tijd weer binnen dus! Wanneer ga jij eens een turbobrommer bouwen joh? })

Had net weer kippevel toen ik het geluid hoorde, en de buren zwaaien dan altijd zo vriendelijk naar me vanuit hun tuin. :)
 
Net op tijd weer binnen dus! Wanneer ga jij eens een turbobrommer bouwen joh? })

Had net weer kippevel toen ik het geluid hoorde, en de buren zwaaien dan altijd zo vriendelijk naar me vanuit hun tuin. :)

Na de 250 tweetakt, de supermono en nu de moto2 Yamaha begin ik aan een veel knapper project dan een turbo brommer (waarmee ik niks wil afdoen aan je werk) })
 
Terug
Bovenaan Onderaan