Draaiwerkje

F2ride2001

MF veteraan
20 jul 2004
3.665
1.702
Oudenbosch
Heren,

Wie is er handig met een draaibank? Ik heb een klusje wat weliswaar niet motorgerelateerd is maar waar één van jullie mij wellicht toch mee kan helpen.
Wat is het geval? Ik heb luidsprekers van ±35 jaar oud. Deze zijn complete gerestaureerd en de covers zaten vast met een soort kunststof pinnen. Deze waren natuurlijk afgebroken. Ik heb ze na proberen te gieten, dat is weliswaar gelukt echter zo kwetsbaar dat ze bij de eerste keer proberen te verwijderen alweer afbraken. Dus had ik het idee dit van metaal (RVS/messing?) te laten draaien.

Zie onderstaande schets:

dop_zpsto8rwfqc.jpg


Dop2_zpsnk4curv0.jpg


Ik hoop dat de schetsen een beetje duidelijk zijn.

Wie zou zo iets (indien mogelijk) kunnen draaien voor me?

Marc
 
Ikzelf kan/ga het niet maken. Maar na het bekijken van de tekening heb ik 2 vragen: hoeveel heb je er nodig? En ik mis nog een maat: de diameter van het 2mm smalle deel rechts (waar "hoek niet te scherp" bijstaat)
 
Laatst bewerkt:
Dat lijken wel de knopjes van een Magnat All Ribbon?

http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=9400
21357.jpg

Deze zijn van visaton en lijken er aardig op, als je er gewoon 8 koopt en allemaal vervangt zie je het verschil niet, wel de gaatjes uit boren in de kast :P

En als dat nix word: magnatmuseum.nl
liefhebber van de all ribbons, ik vermoed dat deze meneer je wel verder kan helpen....
 
Laatst bewerkt:
Dat lijken wel de knopjes van een Magnat All Ribbon?

http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=9400
[afbeelding]
Deze zijn van visaton en lijken er aardig op, als je er gewoon 8 koopt en allemaal vervangt zie je het verschil niet, wel de gaatjes uit boren in de kast :P

En als dat nix word: magnatmuseum.nl
liefhebber van de all ribbons, ik vermoed dat deze meneer je wel verder kan helpen....
Ik heb hier nog een setje All-Ribbons (type 8) staan waarvan de rubber rand van de cones versleten is. Iemand een adres die daar nieuwe randen op wil zetten?
 
Gaat prijzig worden voor een paar van die frutsels om het front vast te zetten. Beter dan opzoek naar een setje oldskool speakers voor weinig van MP en daar de pinnetjes van gebruiken. Of zoals gezegd even 3d modelletje van maken en laten printen :9

Overigens zijn bematingen als ''exact 5mm'' nog steeds nogal abstract, of als het echt 5mm exact moet worden gaat je dat heel veel geld kosten :+
 
Laatst bewerkt:
Overigens zijn bematingen als ''exact 5mm'' nog steeds nogal abstract, of als het echt 5mm exact moet worden gaat je dat heel veel geld kosten :+
Haha inderdaad. het is wel te merken dat TS geen technische achtergrond heeft :+ (of in ieder geval niet op dit gebied) ''hoek niet te scherp'' is ook wel enigszins een abstract begrip... meestal word er met toleranties gewerkt, dan hoeft degene die het produceert niet te gaan gokken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het vijf jaar geleden voor het eerst (en het laatst) gedaan met de randen, lijm en instructies van de genoemde site, en het resultaat is nog steeds goed...
Er kwam geen drukring aan te pas, alleen wat wasknijpers.
 
Ik ben niet onhandig, \en ik heb het geprobeerd.
Het resultaat was niet echt goed.....
Je moet eigenlijk een drukring hebben om rondom aan te kunnen drukken.


Ik heb het gedaan bij een set interaudio's en dat lukte met de meegeleverde contactlijm en een hele serie wasknijpers prima. De halve straat kan nu af en toe meegenieten van de muzieksmaak van mijn jongste :X
 
Ik kan het wel regelen voor je denk ik. Alleen geen
idee wat het kost.zal eerst een tekeningetje maken,
Waarna ik ze ergens voor je laat draaien.
kan op mijn werk niet boldraaien,vandaar.

last maar weten.

roy
 
Terug
Bovenaan Onderaan