Accu typen, welke te kiezen?!

Randyfisherman

MF veteraan
1 apr 2009
10.886
67
Noord-Holland
Hallo mede-forummers,

Ja, ik heb de search gebruikt ;) Veel topics zijn er te vinden over accu's, typen accu's accublunders en ga zo maar door. Echter kan ik geen eenduidig antwoord vinden of vormen op het volgende;

Mijn Yuasa accu maatje YTX9-BS is na 7 jaar trouwe dienst toe aan een enkeltje eeuwige jachtvelden. Het betreft een AGM accu en hoewel uiterst tevreden met de levensduur en betrouwbaarheid (en de vervangingskosten van nog geen 4 tientjes) geloof ik toch ook in de voortschrijding der techniek en is nu de vraag; Wat is beter / verstandiger een vooral WAAROM?!

AGM accu;
Gel accu;
Lithium Ion accu.

Het verschil is kosten is mij duidelijk, het verschil in techniek ook enigszins maar waarom zou men kiezen voor een Gel of Lithium accu, wat zijn nu echt de praktische voor- en nadelen? Alvast bedankt!
 
als je geen exotische plannen heb,
en je niet een race of rally motor hebt waarbij alle grammen tellen..
zou ik gewoon ook een normale, zelfde accu nemen,
zelfs de rally motor van Verhoeven heeft een gewone loodaccu..


duzz..
 
Litium heeft als voordeel dat deze accus kleiner en lichter zijn.

Gel heeft als voordeel dat je deze in alle standen kan monteren.

Maar bij een andere type accu moet je ook weer nagaan of je electronica er geschikt voor is. (het laad circuit) dat aanpassen is meestal niet de moeite waard.

M.a.w. gewoon het zelfde type

Yuasa is m.i. het beste merk dus ook gewoon weer een yuasa er in.
 
Sorry, 't was idd redelijk flauw. Zorgwekkend dat ik zo snel na het weekend al weer in 'n melige bui ben ... :$
Vooral zorgwekkend dat ik hem (ondanks dat ik doorgaans niet heel traag van begrip ben) niet snap...


Maarre, ondanks dat ik nog geen concreet antwoord op mijn vraag heb gehad ben ik er wel uit, ik bestel gewoon weer dezelfde ;) Het argument van Hanzzzz geeft de doorslag.
 
Vooral zorgwekkend dat ik hem (ondanks dat ik doorgaans niet heel traag van begrip ben) niet snap...


Maarre, ondanks dat ik nog geen concreet antwoord op mijn vraag heb gehad ben ik er wel uit, ik bestel gewoon weer dezelfde ;) Het argument van Hanzzzz geeft de doorslag.

Ik zou ook die accu vervangen voor hetzelfde type, zeker omdat hij maar 40 euro kost en van goede kwaliteit is. :Y
 
Daar ben je erg accuraat in dus?


I-SEE-WHAT-YOU-DID-THERE_HOLYSHIT.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan