Performance motorolie van Hein en Gericke

aprilia_racer

Die hard MF'er
9 sep 2004
299
4
Wijchen
Hallo

Sinds een maandje ongeveer zit er bij ons een nieuwe vestiging van Hein en Gericke in Grave. Leuke winkel veel dingen al op voorraad en je wordt goed geholpen. Echter zit ik met 1 ding waarvan ik hoop dat jullie er misschien ervaring mee hebben. Ze bieden daar een 10w 40 motorolie aan van 4 liter voor 27 euro. Dit is van het merk performance en dit zou een merk van hun zelf moeten zijn. Deze olie zou gemaakt worden in de fabriek van Motul.

Heeft iemand ervaring met deze olie? Ben een voorstander van goede olie maar goed is goed. Ik kan er eigenlijk nog maar weinig over vinden op het internet😀

Dus misschien kan iemand hier er iets over roepen die ervaring heeft.
Onderstaande link betreft de olie. Ben benieuwd naar jullie ervaringen

Google
 
Meerdere malen zowel de volsyntheet als halfsyntheet gebruikt in meerdere motoren, geen klachten en het normale verversingsinterval gebruikt. Gewoon prima olie.

HG kennende verkopen ze geen troep, en deze olie zit echt al heel lang bij hun in het assortiment. Dat zegt ook wel wat.
Dank je. Daar kan ik wat mee!! Nu voor 2 onderhoudsbeurtjes de olie maar eens gekocht. Ik ben benieuwd. Begin er ook wel meer vertrouwen in te krijgen zo!!
 
het hein gericke huismerk is gewoon motul!!! ik heb toen hier in eindhoven de hein gerikce zaak nog zat van de shop beheerder ooit de papieren gezien wat het is .
daaruit bleek dat het idd door motul word gemaakt en er een hein gericke verpakking om word gedaan.

Zelfde olie dus als motul maar dan zonder dat je voor het dure logo betaald. hier was ooit een aanbieding met een pallet prijs van 9 euro de kan van 4 liter .

prima olie niets mis mee.
 
het hein gericke huismerk is gewoon motul!!! ik heb toen hier in eindhoven de hein gerikce zaak nog zat van de shop beheerder ooit de papieren gezien wat het is .
daaruit bleek dat het idd door motul word gemaakt en er een hein gericke verpakking om word gedaan.

Zelfde olie dus als motul maar dan zonder dat je voor het dure logo betaald. hier was ooit een aanbieding met een pallet prijs van 9 euro de kan van 4 liter .

prima olie niets mis mee.
Helemaal top! Dan moet het hier toch ook goed gaan komen!
 
Je kunt ook al grote merken olie zoals castrol power rs voor 28 euro voor 4 l kopen.
Oliehandel.nl
Olietekoop.nl

Daar haal ik mijn olie vandaan.

Greetzz
Bij oliehandel kost de power rs olie 35 als het goed is.

Zojuist de eerste motor klaar gemaakt met de Hein en Gericke olie. Testrondje was prima geen slippende koppeling en liep goed. Dus lijkt dikke prima te zijn. Is dus nu 4 liter olie voor 20 euro. Helemaal een koopje.
 
het hein gericke huismerk is gewoon motul!!! ik heb toen hier in eindhoven de hein gerikce zaak nog zat van de shop beheerder ooit de papieren gezien wat het is .
daaruit bleek dat het idd door motul word gemaakt en er een hein gericke verpakking om word gedaan.

Zelfde olie dus als motul maar dan zonder dat je voor het dure logo betaald. hier was ooit een aanbieding met een pallet prijs van 9 euro de kan van 4 liter .

prima olie niets mis mee.


Kan wel olie van Motul zijn, maar daarmee hoeft het nog niet dezelfde olie te zijn die Motul zelf verkoopt. Kan wel natuurlijk, maar hoeft niet.

De Hein Gerecke olie voldoet volgens hun eigen website aan API SG / JASO MA, dat is een erg oude specificatie. Kan zijn dat de olie in werkelijkheid aan betere specs voldoet, maar waarom zouden ze dat dan niet vermelden ?

Voor zover ik weet verkoopt Motul zelf geen olie met API SG specs. De Motul 5100 waarvoor deze olie waarschijnlijk het alternatief moet zijn heeft veel hogere specs: API SM / JASO MA2.

Ik zou dan veel eerder voor het Louise huismerk gaan.
Op basis van specs lijkt dat een betere koop te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Kan wel olie van Motul zijn, maar daarmee hoeft het nog niet dezelfde olie te zijn die Motul zelf verkoopt. Kan wel natuurlijk, maar hoeft niet.

De Hein Gerecke olie voldoet volgens hun eigen website aan API SG / JASO MA, dat is een erg oude specificatie. Kan zijn dat de olie in werkelijkheid aan betere specs voldoet, maar waarom zouden ze dat dan niet vermelden ?

Voor zover ik weet verkoopt Motul zelf geen olie met API SG specs. De Motul 5100 waarvoor deze olie waarschijnlijk het alternatief moet zijn heeft veel hogere specs: API SM / JASO MA2.

Ik zou dan veel eerder voor het Louise huismerk gaan.
Op basis van specs lijkt dat een betere koop te zijn.

Maar....wat voor olie vraagt jouw motor ?

Als je motor genoegen neemt met 'gewone' olie, dan kan je er wel superolie in gooien maar daar heb je niets aan.
Bespaar dan het prijsverschil en wissel bij 8.000 ipv 10.000 ( bij wijze van ), daar heb je dan veel meer aan.

Ik vind het echt geweldig hoor...een motor van 15 jaar oud, uit een tijd dat JASO MA2 nog niet eens bestond en dan toch dat erin willen gooien. WHY ??



(geen directe reactie op de quote die ik oerneem, maar gewoon een opmerking in het algemeen !!
 
Ik wilde alleen maar aangeven dat "Olie komt van Motul" niet hetzelfde hoeft te zijn als "Olie is hetzelfde als Motul" zoals hierboven geconcludeerd werd. Op basis van de specs lijkt dat in ieder geval niet zo te zijn.

Mijn motoren hebben genoeg aan API SE/SF/SG olie. Wat dat betreft is de Hein Gericke goed genoeg. Het is echter wel olie met specificaties van 20 jaar geleden. Kan dus wel zijn dat het goed genoeg is, maar dat wil niet zeggen dat olie met hedendaagse specs niet beter kan zijn.

Als je dan bij Louise voor een paar euro meer (voor 4 liter) olie met API SM/JASO MA2 kunt kopen dan lijkt mij dat een betere koop (prijs/kwaliteit verhouding).
 
Laatst bewerkt:
Bij oliehandel kost de power rs olie 35 als het goed is.

Zojuist de eerste motor klaar gemaakt met de Hein en Gericke olie. Testrondje was prima geen slippende koppeling en liep goed. Dus lijkt dikke prima te zijn. Is dus nu 4 liter olie voor 20 euro. Helemaal een koopje.

Klopt ik heb het zelf bij oliehandel gekocht vanwege meerdere artikelen die daar veel goedkoper waren zoals kopervet.
20 eu is idd een koopje en als het je goed bevalt is dat super toch?
 
Klopt ik heb het zelf bij oliehandel gekocht vanwege meerdere artikelen die daar veel goedkoper waren zoals kopervet.
20 eu is idd een koopje en als het je goed bevalt is dat super toch?
Zeker. Nu olie in honda hornet van 98 gedaan en in een CBR van 92. Beiden motoren lijken er top op te lopen. Dus voorlopig ben ik er erg positief over!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan