CBR600 vernielt bougies in 1 week

MeanYellowBoy

MF veteraan
23 mrt 2015
1.578
797
Vechtdal
Hoi!

Ik heb hier een CBR 600F staan die heel raar reageert op het gas.

Als ik gewoon gas geef gebeurt er niets, motor reageert heel traag, amper snelheidsverandering. Geef ik veel gas pakt die ineens op en knalt erop. Je zou zeggen, gaskabel. Echter, die is prima!

Nu heb ik een tijdje terug de bougies vervangen, en dit hielp even! Echter, na een paar dagen was het probleem terug. Ik de kappen weer los, bougies compleet zwart!

Enig idee wat dit kan zijn?

Groet!
 
Wat is het bouwjaar van de cbr? Ik weet dat mijn ouwe cbr onlangs nog te koop stond op marktplaats voor een hoger bedrag dan dat ik m verkocht had, en het was een wrak :+ Wellicht heb je de mijne te pakken :')
 
Het ligt niet aan de bougies, die zijn slechts de indicator. Aangenomen dat je wel de juiste warmtegraad gebruikt hebt. Trek je luchtfilter er eens uit en kijk of hij dan beter rijdt. Ik vermoed dat je choke blijft hangen. Aangenomen dat alle vier bougies zwart zijn.
 
Wat is het bouwjaar van de cbr? Ik weet dat mijn ouwe cbr onlangs nog te koop stond op marktplaats voor een hoger bedrag dan dat ik m verkocht had, en het was een wrak :+ Wellicht heb je de mijne te pakken :')

91, wit met nicotine vlekken.

Het ligt niet aan de bougies, die zijn slechts de indicator. Aangenomen dat je wel de juiste warmtegraad gebruikt hebt. Trek je luchtfilter er eens uit en kijk of hij dan beter rijdt. Ik vermoed dat je choke blijft hangen. Aangenomen dat alle vier bougies zwart zijn.

Hij doet het denk ik alleen met warme motor. Niet verborgen informatie, gewoon nu pas achter ;-)

Zoals gezegd choke controleren op werking , carburateurs goed af laten stellen .

Motor loopt veel te rijk waardoor de bougies verroeten en doorslaan.

succes

Zijn ultrasoon gereinigd. Zal dus vast aan de choke liggen.
 
Daar ga ik vanuit... Best voor betaald, dus...

Helaas kan je daar tegenwoordig niet zonder meer vanuit gaan. Toch even controleren of de chokekabel niet te strak staat, en indien dat in orde is kijken of de chokeplunjers wel netjes teruggaan (ik ga er even van uit dat de choke gewoon werkt met pjunjers die worden uitgetrokken op de carburateurs, indien dat niet zo is hoor ik het wel).

En zoals gezegd, is dit probleem ineens ontstaan, geleidelijk, na een reparatie, heb je hem zo gekocht, etc?
 
Laatst bewerkt:
Muizennest of poetslap in de luchtfilterkast? *D

Mij ook overkomen bij mijn cbr600 enkele jaren geleden.
Liep niet lekker na de winterslaap, fuck, wordt carbs reinigen dacht ik nog.
( nee sloopte geen bougies )
Kwam toen dit tegen

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan