gsxr750 koppeling perikelen

Bronco

MF veteraan
23 feb 2002
2.793
99
Rotterdam
Een aantal weken geleden een gsxr750 k1 gekocht welke zeer slecht in zijn neutraal te krijgen was en ook last had van kruipen bij ingetrokken koppeling. Helaas heb ik ondanks een oliewissel, en afstellen van de koppelingkabel aan zowel blokzijde als hevelzijde deze problemen niet kunnen verhelpen. Koppeling slipte niet, maar het aangrijppunt zat wel ver aan het einde van de hevel....dus vanmiddag maar eens de deksel van de koppeling getrokken om deze eens nader te inspecteren. Alle platen en veren opgemeten......deze bleken allen dik binnen de toleranties te zijn....volgens mij zelfs niet al te lang geleden al vervangen. Wel zijn beide korven behoorlijk ingeslagen. B|

4gkxts.jpg


2ur05zs.jpg


Maarrrr.....tot mijn verbazing blijkt er ook een aanzienlijk deel van de drijvende koppelingskorf gewoonweg te ontbreken. :X :? :?

16hmh61.jpg


Hoe kan men dit nu in godsnaam voor elkaar krijgen?
En hoe simpel kan je dan zijn om vervolgens de afgebroken delen er uit te hengelen, wel nieuwe koppelingsplaten te plaatsen maar niet de moeite nemen de korf te vervangen. :? :N

Iemand toevallig nog een adresje voor een gebruikte complete koppeling? :P

Het kruipen en slecht in zijn neutraal willen is wel te verklaren door de ingeslagen korven, snap alleen niet zo goed waarom de koppeling helemaal op het einde van de hevel zat aangezien alle koppelingsplaten eigenlijk zgan zijn :?
 
De binnenkorf kan je met een vijl weer strak maken. Heb ik zelf afgelopen week ook bij binnen en buitenkorf gedaan. Maar dat afgebroken stuk.. Heel bizar om te zien..

Nieuw kost die 360€.
 
Clutch basket heet dat ding dat kapot is.

En in het Duits "Kupplungs korb" 😊

Heb al via Ebay.de een complete koppeling aangeschaft. Hopelijk van de week nog in huis om hem er in te knutselen.....kan er weer :] worden.


Zou het ontbreken van dat deel koppelingskorf overigens voor de trilling in het blok kunnen zorgen welke ik tot nu toe toeschreef aan slecht gesynchroniseerde carbs. ?
 
En in het Duits "Kupplungs korb" 😊

Heb al via Ebay.de een complete koppeling aangeschaft. Hopelijk van de week nog in huis om hem er in te knutselen.....kan er weer :] worden.


Zou het ontbreken van dat deel koppelingskorf overigens voor de trilling in het blok kunnen zorgen welke ik tot nu toe toeschreef aan slecht gesynchroniseerde carbs. ?

Een gsx-r750 van 2001 heeft geen carburateurs.
 
Zo die heeft een zwaar leven gehad. Ik weet dat biggelaarmotorservice.nl een tijd geleden een GSXR uit 2001 heeft gesloopt. Wellicht heeft hij een koppeling voor je liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan