Het Big-Ass Bandit Topic | Deeltje 36 | Het geheime topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
niks mis mee nee :)

Maar die dubbele koplampen mag je wel aan mij doorverkopen, staan mooi op mn fighter-project

van mij mag je ze hebben als je de verzendkosten betaald/ ze zelf komt halen. Wanneer ik natuurlijk mijn nieuwe koplamp er op heb zitten en alles werkt. Dit kan misschien nog een maandje duren ivm geld (die boom die groeit maar niet).
 
Zo'n racert?
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een gsx 750 voor hetzelfde doel.
Laat je hier af en toe wat piccies zien?
ff spammen dan hoor :+

DSC_3585.jpg

DSC_3584.jpg

DSC_3582.jpg

DSC_3594.jpg
 
van mij mag je ze hebben als je de verzendkosten betaald/ ze zelf komt halen. Wanneer ik natuurlijk mijn nieuwe koplamp er op heb zitten en alles werkt. Dit kan misschien nog een maandje duren ivm geld (die boom die groeit maar niet).
helemaal prima, ik betaal uiteraard graag de verzendkosten. en wat extra voor een kratje bier/flesje wijn of wat anders :)

mail me anders even op het mailadres in mijn profiel
 
Hallo iedereen :W

Ik ben de overstap naar een Bandit N ("96 - "00) aan het overwegen maar twijfel nog tussen de 600 en de 1200...Momenteel rijd ik een Honda VFR "96 en merk dat ik steeds sneller en sneller begin te rijden, leuk natuurlijk maar het is niet goed voor portemonnee/post.
Stiekem heb ik de hoop dat het ontbreken van een kuip hier enigszins verandering in gaat brengen. Een proefrit op beide modellen wordt uiteraard gepland maar los daarvan zit ik met nog een paar vraagstukken. Op verschillende sites lees ik dat zowel de 600 als ook de 1200 wel wat olie willen verstoken als er wat sportiever mee gereden wordt, hoe is jullie ervaring hiermee? Dat de vering een drama is kom ik op iedere site tegen, maar wat heeft het jullie gekost om dit aan te laten passen? En wat is er voor in de plaats gekomen?
Daarnaast vraag ik me af hoe sportief de 1200 zich in de bochten houdt en wat de 600 qua koppel levert.
De laatste twee punten zijn natuurlijk ook met de proefrit enigszins te testen, maar ik ga er vanuit dat ik op iemand anders zijn/haar motor wel voorzichtig ben.

Veel vragen, I know... maar ik kom liever goed beslagen ten ijs :Y
 
Ik heb een 600 gehad. Vond het een ergernis, je blijkft schakelen om een beetjevooruit te komen. Heb nu een 1200 bevalt prima. Verbuikt geen olie. Heb de achterschokbreker vervangen door die van een gsxr K7. Stuurt als een scheermes en heeft ongeveer €100 gekost.
 
Hallo iedereen :W

Ik ben de overstap naar een Bandit N ("96 - "00) aan het overwegen maar twijfel nog tussen de 600 en de 1200...Momenteel rijd ik een Honda VFR "96 en merk dat ik steeds sneller en sneller begin te rijden, leuk natuurlijk maar het is niet goed voor portemonnee/post.
Stiekem heb ik de hoop dat het ontbreken van een kuip hier enigszins verandering in gaat brengen. Een proefrit op beide modellen wordt uiteraard gepland maar los daarvan zit ik met nog een paar vraagstukken. Op verschillende sites lees ik dat zowel de 600 als ook de 1200 wel wat olie willen verstoken als er wat sportiever mee gereden wordt, hoe is jullie ervaring hiermee? Dat de vering een drama is kom ik op iedere site tegen, maar wat heeft het jullie gekost om dit aan te laten passen? En wat is er voor in de plaats gekomen?
Daarnaast vraag ik me af hoe sportief de 1200 zich in de bochten houdt en wat de 600 qua koppel levert.
De laatste twee punten zijn natuurlijk ook met de proefrit enigszins te testen, maar ik ga er vanuit dat ik op iemand anders zijn/haar motor wel voorzichtig ben.

Veel vragen, I know... maar ik kom liever goed beslagen ten ijs :Y

Rij een 600:
Olie geen druppel
Vering (zowel als achter) vervangen voor een 1200 voorvork en achter voor een gsx veer kosten 300 euro
Ik heb persoonlijk plezier op me 600. Snel genoeg :Y Maar dat is persoonlijk denk ik.. Ik vind het heerlijk om bochten te rijden en daar heb je met 60Pk (of hoeveel heeft zo bandit..) meer als zat aan. Als ik wil kan ik ook de achterkant laten glijden (als je maar lef genoeg hebt en vroeg genoeg op het gas gaat)
 
Ik heb een vraagje.
Hoe dik moeten de remschijven zijn?
En war hebben jullie als vervanging op de Bandit voor schijven?
 
Hallo iedereen :W

Ik ben de overstap naar een Bandit N ("96 - "00) aan het overwegen maar twijfel nog tussen de 600 en de 1200...Momenteel rijd ik een Honda VFR "96 en merk dat ik steeds sneller en sneller begin te rijden, leuk natuurlijk maar het is niet goed voor portemonnee/post.
Stiekem heb ik de hoop dat het ontbreken van een kuip hier enigszins verandering in gaat brengen. Een proefrit op beide modellen wordt uiteraard gepland maar los daarvan zit ik met nog een paar vraagstukken. Op verschillende sites lees ik dat zowel de 600 als ook de 1200 wel wat olie willen verstoken als er wat sportiever mee gereden wordt, hoe is jullie ervaring hiermee? Dat de vering een drama is kom ik op iedere site tegen, maar wat heeft het jullie gekost om dit aan te laten passen? En wat is er voor in de plaats gekomen?
Daarnaast vraag ik me af hoe sportief de 1200 zich in de bochten houdt en wat de 600 qua koppel levert.
De laatste twee punten zijn natuurlijk ook met de proefrit enigszins te testen, maar ik ga er vanuit dat ik op iemand anders zijn/haar motor wel voorzichtig ben.

Veel vragen, I know... maar ik kom liever goed beslagen ten ijs :Y
Mijn Bandit gebruikt ook geen druppel olie (zeker nu ik eindelijk een lekkende pakking vervangen heb ;)). Ik kan me ook geen verhalen herinneren in dit topic van Bandits die olie gebruikten.

De andere vragen... tsja, ff een proefritje en dan weet je het wel.
 
Laat je het eindresultaat tzt zien? ;)
Vast wel, al is dat ding nooit af...
Hallo iedereen :W

Ik ben de overstap naar een Bandit N ("96 - "00) aan het overwegen maar twijfel nog tussen de 600 en de 1200...Momenteel rijd ik een Honda VFR "96 en merk dat ik steeds sneller en sneller begin te rijden, leuk natuurlijk maar het is niet goed voor portemonnee/post.
Stiekem heb ik de hoop dat het ontbreken van een kuip hier enigszins verandering in gaat brengen. Een proefrit op beide modellen wordt uiteraard gepland maar los daarvan zit ik met nog een paar vraagstukken. Op verschillende sites lees ik dat zowel de 600 als ook de 1200 wel wat olie willen verstoken als er wat sportiever mee gereden wordt, hoe is jullie ervaring hiermee? Dat de vering een drama is kom ik op iedere site tegen, maar wat heeft het jullie gekost om dit aan te laten passen? En wat is er voor in de plaats gekomen?
Daarnaast vraag ik me af hoe sportief de 1200 zich in de bochten houdt en wat de 600 qua koppel levert.
De laatste twee punten zijn natuurlijk ook met de proefrit enigszins te testen, maar ik ga er vanuit dat ik op iemand anders zijn/haar motor wel voorzichtig ben.

Veel vragen, I know... maar ik kom liever goed beslagen ten ijs :Y
Mijn Bandit gebruikt ook geen druppel olie (zeker nu ik eindelijk een lekkende pakking vervangen heb ;)). Ik kan me ook geen verhalen herinneren in dit topic van Bandits die olie gebruikten.

De andere vragen... tsja, ff een proefritje en dan weet je het wel.
Mijne verbruikte olie... Na 125.000km dan... (En dan ook nog maar 1:3000 ofzo, litertjebijvullen tussen de beurten in was meer dan voldoende)
 
Hoi allemaal!

Ook wederom zijn jullie weer een nieuwe bandit 600N rijder rijker!

Afgelopen winter mijn motorrijbewijs behaald en begin dit jaar een mooie bandit 600N uit '99 overgenomen van een bekende met een leuke kilometerstand (28.000)

Motor is helemaal standaard op de spiegels na die ik gemonteerd heb om hem iets moderner te laten blijken i.v.m. de geweldige ronde spiegels.

Voor de rest op mijn wenslijstje
- Hyperpro voorvering
- Andere Uitlaat (Als iemand nog een leuke sportpijpje heeft liggen met uitneembare DBkiller, let me know!) Al voorzien dankzij een mede MFer :}
- E.v.t als het ooit toelaat een andere achterschokbreker

Snel (slecht) foto gekiekt

14llv9d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn Bandit gebruikt ook geen druppel olie (zeker nu ik eindelijk een lekkende pakking vervangen heb ;)). Ik kan me ook geen verhalen herinneren in dit topic van Bandits die olie gebruikten.
_O-

Naja, verhalen misschien niet echt, het is meer gesneden koek. Een Bandit die geen olie verbruikt na een kilometertje of 60.000 is ietwat een rariteit (of wordt als een dweil bereden). Maar daar moet je heel goed bij bedenken dat het totaal geen kwaad kan, het is doodnormaal. Luchtkoelers hebben grotere toleraties en dat betekent dat ze koud wat meer speling hebben, waardoor er meer ruimte is voor slijtage en olielekkage langs zuigerveren etc. Bandits die veel lange einden rijden hebben het relatief amper (zoals Joris z'n ding na een dikke ton), motoren die veel korte stukjes rijden/koud op hun flikker krijgen (heah Ronnie ;) ) kom je elke keer knetterstoned vanaf. Maar olieverbruik is niets meer dan: houd het in de gaten. Bijvullen en doorrijden, het is in geen enkele vorm een symptoom van een overlijdende motor.

Hallo iedereen :W

Ik ben de overstap naar een Bandit N ("96 - "00) aan het overwegen maar twijfel nog tussen de 600 en de 1200...Momenteel rijd ik een Honda VFR "96 en merk dat ik steeds sneller en sneller begin te rijden, leuk natuurlijk maar het is niet goed voor portemonnee/post.
Stiekem heb ik de hoop dat het ontbreken van een kuip hier enigszins verandering in gaat brengen. Een proefrit op beide modellen wordt uiteraard gepland maar los daarvan zit ik met nog een paar vraagstukken. Op verschillende sites lees ik dat zowel de 600 als ook de 1200 wel wat olie willen verstoken als er wat sportiever mee gereden wordt, hoe is jullie ervaring hiermee?
Ja dus, dat doen ze wel. Mensen hier kunnen roepen van niet, maar dan hebben ze niet veel kilometers of rijden niet echt door. Heeft niets met slecht onderhoud te maken en is ook niets om je druk over te maken. Het staat echter niet echt sjofel om in dikke blauwe walmen aan te komen dus als je het kunt ZIEN is het ver aan het gaan en kun je misschien beter doorlopen (hoewel het blok nog goed kan zijn voor 50.000km). Als je erachter rijdt bij volgas een beetje ruiken is normaal.
Dat de vering een drama is kom ik op iedere site tegen, maar wat heeft het jullie gekost om dit aan te laten passen? En wat is er voor in de plaats gekomen?
Voor heb ik USD gehad en Hyperpro in de standaard vork. USD rijdt wel echt snaarstrak maar andere veren is eigenlijk genoeg. Achter gewoon een GSX-R veer erin duwen en gaan.
Daarnaast vraag ik me af hoe sportief de 1200 zich in de bochten houdt en wat de 600 qua koppel levert.
De 1200 is beter in bochten dan de 600 (ik kan het weten, van beiden heb ik er 2 gehad), in tegenstelling tot wat je misschien verwacht. Hij stuurt IETS zwaarder maar ligt veel stabieler, de achterbrug van de 600 is van gezet staal en dat had net zo goed spaghetti kunnen zijn. De voorvork is 2mm dikker op de 1200 en dat maakt véél uit. Het frame en blok zijn structureel hetzelfde en WEGEN ook hetzelfde (sterker nog, omdat de gaten in de 600 kleiner zijn zou dat blok wel eens zwaarder kunnen zijn, al compenseert de lichtere koppeling dat misschien weer :P ). De 600 is dus disproportioneel zwaar. De 600 heeft 80pk en iets van 60nm, 't gaat wel vooruit maar alleen bovenin. Een haarspeld omhoog is toch een beetje geduld hebben, ook volgas in de 1. De 1200 heeft standaard 100/100 en dat is al een enorm verschil, maar er 120/110 uithalen is nou niet erg moeilijk. Vooral de kracht onderin is enorm (haarspeld in de 3 gaat nog sneller dan een 600 het in z'n 1 kan). Ik heb een tijdje een 1127 blok gehad met een kapotte 2 (komt bij de 1157 niet vaak voor) en ach... met de 1 en de 3 red je je eigenlijk ook prima.

Als je het leuk vindt om een motor uit te persen en te laten janken moet je vooral wel een 600 nemen, de 1200 kun je niet zo best volgas een bocht uit trekken zonder te doseren en op rechte einden gaat ie nog wel wat harder dan je VFR, en dat voel je natuurlijk nog meer.

Deels door die koppelgolf en deels door het betere rijwielgedeelte merk je gewoon dat de 1200 is wat de Bandit moest zijn, de 600 is een geinige instapper maar schiet mijns inziens wel tekort op bepaalde punten. Op sportbanden stuurt een 1200 ook aardig licht (blijft lomp ijzer), zeker met een dik stuur.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen :W

Ik ben de overstap naar een Bandit N ("96 - "00) aan het overwegen maar twijfel nog tussen de 600 en de 1200...Momenteel rijd ik een Honda VFR "96 en merk dat ik steeds sneller en sneller begin te rijden, leuk natuurlijk maar het is niet goed voor portemonnee/post.
Stiekem heb ik de hoop dat het ontbreken van een kuip hier enigszins verandering in gaat brengen. Een proefrit op beide modellen wordt uiteraard gepland maar los daarvan zit ik met nog een paar vraagstukken. Op verschillende sites lees ik dat zowel de 600 als ook de 1200 wel wat olie willen verstoken als er wat sportiever mee gereden wordt, hoe is jullie ervaring hiermee? Dat de vering een drama is kom ik op iedere site tegen, maar wat heeft het jullie gekost om dit aan te laten passen? En wat is er voor in de plaats gekomen?
Daarnaast vraag ik me af hoe sportief de 1200 zich in de bochten houdt en wat de 600 qua koppel levert.
De laatste twee punten zijn natuurlijk ook met de proefrit enigszins te testen, maar ik ga er vanuit dat ik op iemand anders zijn/haar motor wel voorzichtig ben.

Veel vragen, I know... maar ik kom liever goed beslagen ten ijs :Y


Ik heb zelf een 1200 (nog maar net) en dit rijd als een trein. Gaat ook zeer soepel de bochten door. (nu reed ik hiervoor een honda magna dus dat is al snel). Qua olie verbruik merk ik nog niks maarja nog maar 2x gekeken en nog maar 800 km gereden.

Heeft iemand trouwens ervaring met een klokje bijzetten (gewoon voor puur de tijd). of is het makkelijker om dan meteen een gps/telefoon houder er in te stouwen (die geven ook tijd weer).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan