Startkoppeling rsv mille

Niek 1000

Rookie
26 apr 2015
8
0
ijsselstein
Ik overweeg de aanschaf van een rsv mille uit 2000 met 58dkm op de klok. Een gok misschien maar motorisch zou het moeten kunnen. Blokken staan goed bekend. Prijs is scherp. Echter bij het starten vermoed ik dat ik een fractie van een seconde een ratel hoor. Mogelijk de startkoppeling. Bekend probleem. Weet iemand of het direct kwaad kan of kan het ook makkelijk zo zijn dat het starten zo nog jaren goed gaat? Wat zijn de kosten om een startkoppeling te laten vervangen en bij wie zou je dat in het midden van het land het beste kunnen laten doen?
 
De blokken kunnen het makkelijk hebben. Heb mijn oude Mille met 80.000 verkocht, de huidige eigenaar heeft hem op 109.000 staan... Heb je het idee dat iets ergens bovenop klapt, of ratelt het echt?
 
Als het inderdaad de startkoppeling is en je het laat doen dan ben je minstens 500 euro kwijt gok ik zo. Een geschikt adres zou Roké in Mijdrecht zijn.

Je kan ze allicht eens bellen natuurlijk.

Ik heb het destijds met mijn RSV van een type later gehad en ik heb 't zelf gedaan met een startkoppeling van een BMW (scheelde behoorlijk qua prijs).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie! Hoor kort tijdens starten een ratel. Start wel direct. Had idd al gezien dat startrelais van bmw hetzelfde zijn en 1/3 van de prijs zijn. Ktm schijnt ook te passen. Kost 65,- meen ik. Hoeveel uur arbeid zit er in? Uurtje of 5?
 
Het is een gok om hem zo te nemen denk ik. Hij heeft ook aan beide kanten wel een keertje schuif schade gehad denk ik. Fiets is wel recht. Als ik met losse handen rij gaat ie gewoon recht uit. Wil er niet te veel aan uit geven. Rij denk ik maar paar keer per jaar effies. Te weinig tijd. Wil daarom niet te veel geld uitgeven
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie! Hoor kort tijdens starten een ratel. Start wel direct. Had idd al gezien dat startrelais van bmw hetzelfde zijn en 1/3 van de prijs zijn. Ktm schijnt ook te passen. Kost 65,- meen ik. Hoeveel uur arbeid zit er in? Uurtje of 5?

Kuipen links en rechts eraf, olie aftappen, olietank eraf, dynamodeksel eraf, motor blokkeren in BDP en vliegwiel eraf halen.

Alleen het eenrichtingslager volstaat als ie sporadisch doorslaat. Blijf je doorrijden tot ie het helemaal niet meer doet, dan kan je ook het vliegwiel en het grote tandwiel wat wordt aangedreven door de startmotor vervangen omdat het gare lager gaat lopen vreten in beide loopvlakken.

Moraal van het verhaal, als je een RSV hebt die begint door te slaan, meteen het lager vervangen, anders is het geen +-€150 meer, maar +-€900. En smeer dat ding met 10w-60 volsyntheet.

3 is het lager. 1 en 2 kan je ook vervangen als je te lang met een kapot lager blijft doorrijden.

image-2885.png
 
Laatst bewerkt:
Het veertje wat rondom de gewichtjes in nr. 3 hierboven zit uit elkaar halen en inkorten... de rand van nummer 4 zo glad vijlen/schuren tot je geen randen meer voelt.

ik rijdt ondertussen alweer 3 jaar met bovenstaande oplossing na een krakend eng geluid tijdens het starten. doet het prima zonder bijgeluiden
 
Terug
Bovenaan Onderaan