Injectietrubbels 900RR FireBlade SC44

Nickel89

MF veteraan
24 feb 2008
19.887
10
Eindhoven
Twitter
Hallo daar :W

Ik heb een tijdje terug mijn nokkenaskettingspanner vervangen en sindsdien start het hok niet meer. Heb toentertijd injectie los gehad, en op het dashboard krijg ik een foutmelding 9 en 12, 13, 14, 15. Dat zouden respectievelijk foutmeldingen zijn van de inlaattemperatuursensor (drie keer woordwaarde) en de injectoren/bedrading injectoren. Heb al van alles geprobeerd, maar snap er inmiddels echt de ballen niet meer van.

Wat hebben we al gedaan:
- Gecheckt of er vonk was (Ja)
- Gecheckt of er compressie was (Ja)
- Gecheckt of de brandstofpomp zijn werk doet (Geloof me, ja)
- Dodemansknop gecheckt
- Zijstandaard gecheckt
- Injectie gereinigd met injectiereiniger (Waarna hij daar kortstondig op startte)
- Bedrading nagelopen op toevallig losse/verkeerde stekkers
- Bedrading ingespoten met contactspray tegen slecht contact
- Injectoren en bedrading doorgemeten, allemaal prima weerstanden
- Andere set injectoren en bedrading geprobeerd

Resultaat is... hij vonkt, hij heeft compressie, de startmotor gaat braaf rond, maar starten, ho maar. Hij krijgt dus géén benzine, maar hoe?! Alles lijkt op papier te moeten werken.

Mijn enige idee nu lijkt me dat 'ie een foutmelding gemaakt heeft in het systeem van de vijf bovengenoemde feiten toen ik de boel los haalde, die nu eerst uit het systeem moeten. Maar kan ik het systeem zelf resetten of ben ik dan op een dealer aangewezen?

Hoor het graag :) Goed weekend vast! :W
 
de zekering in de zekeringbox zou voor de starter/ignition zijn maar aangezien de startmotor wel rondgaat zal daar het probleem niet in zitten denk ik.

bij de zekering zit ook nog ergens een zekering in zo'n losse zekeringhouder (zit een zekering in van 20A), deze is voor de pgm-fi deze zal denk ik ook wel in orde zijn maar het kan geen kwaad om hem even te checken.

Wat heb je eigenlijk aan je motor gedaan voordat deze niet meer startte??
Die van de PGM-FI, staat die aangegeven als een externe zekering? Of zit die ook bij de overige zekeringen naast de accu?

NAKS vervangen. Heb toen het e.e.a. aan kabeltjes van de injectie los gehad om er bij te kunnen. Maar niets geks gebeurd verder. Alleen na het vervangen van de NAKS de motor een twee á drie maanden niet lopend gehad, want ik moest eerst ook nog weer een nieuwe accu
.
 
draad van het injectie subharnas verder volgen en een ohmse meting op de draden van eind naar eind doen? (dus door die connector van het sub harnas heen), je weet maar nooit, wellicht mis je gewoon 1 lijn
 
Die externe zekering gevonden, reserve zekering erin geprobeerd... dat is het toch niet B|

Toen dacht ik vandaag... heb ik überhaupt gemeld dat dit klote ding onder de kont zit? :X

11187761_10205921391861265_1141490674126921481_o.jpg


Dat het alarm de boel vergalt?
 
Die externe zekering gevonden, reserve zekering erin geprobeerd... dat is het toch niet B|

Toen dacht ik vandaag... heb ik überhaupt gemeld dat dit klote ding onder de kont zit? :X

[afbeelding]

Dat het alarm de boel vergalt?

Het zou kunnen, alleen vraag ik me af hoe deze dan is aangsloten want het lijkt me ook niet de bedoeling dat als je een keer vergeet je alarm eraf te halen dat je dan meteen een rits storingen krijgt :?

Lijkt het alarm wel gewoon te werken zoals je gewend bent?
 
Nou ja, ik heb natuurlijk de accu los gehaald. Dat het alarm daarom de boel blokkeert misschien? Soort secundaire startonderbreking...

En alarm uitbouwen heb ik ook al overwogen, maar schijnt nogal een crime te zijn.
 
Poging zoveel... niks -O-

Er komt benzine tot de injectors maar de injectors injecteren niet -O- Las net iets over spanning naar de injectors. Zou accuspanning op moeten staan wanneer het contact aanstaat. Dus dat kan ik nog proberen, maar ben bang dat wellicht de injectoren zelf naar z'n grootje zijn... of vervuild, of wat ook.

Iemand een idee hoe ik dat kan controleren? Weerstand is het niet... geeft een mooie weerstand.


ik heb laatst een injector van de golf van mijn zoon gecontroleerd, gewoon met een 9 volt batterijtje.
met een accu[druppel]lader gaat ook.
zoek even op you tupe, reinigen injectors, daar kwam ik de test tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan