Honda cbr 600f2 slaat af

Dennis1

Rookie
3 mei 2015
5
0
Hallo , ik ben Dennis en sinds kort de eigenaar van een honda cbr 600 f2 uit 1993.

Ik reed eergisteren naar huis vanaf mijn werk en toen ik thuis aankwam sloeg mijn motor bij het laatste stoplicht af en ging het olie lampje branden. De rit was ongeveer 40 km waarvan het merendeel over de snelweg.

Thuis heb ik de olie gepeild en deze was aan de lage kant ik heb olie bijgevuld maar gister gebeurde weer precies hetzelfde.

Het vreemde is dat als ik met de choke open rijd ik nergens last van heb.
Ook tijdens de rit over de snelweg is er niets aan de hand.

de motor heeft 45.000 km gelopen en de olie is 400 km geleden ververst.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Grt Dennis
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me eerder brandstof probleem. Je motor valt stil en dan staat hij nog in contact stand. Dan brand olie lampje wel maar is geen olie probleem.
 
stationair sproeier verstopt. of je stationair toerental staat gewoon te laag..

sproeier verstopt=minder brandstof
choke open= meer brandstof

dus flesje forte 1 er in, en hopen dat je het daarmee oplost

forte1.jpg


zo niet, dat moeten je carburateurs er achter weg en moeten ze uit elkaar
 
Hallo allemaal bedankt voor de reacties,

De motor houdt niet in en ik heb er al een flesje Forte ingedaan.
De motor heeft wel een tijd stil gestaan dus wellicht is dat toch wel het probleem.
 
Hoe peil je de olie ?
Volgens het instructieboekje motor even stationair laten draaien en dan een paar minuten wachten.
Peilstok eruitdraaien en afvegen. Dan peilen door de peilstok in de opening te leggen, dus niet erin draaien.

Zoals al gezegd is het normaal dat het olielampje gaat branden als de motor stilvalt.

Als de motor met de choke goed loopt en zonder niet dan krijgt ie te weinig benzine.
De oorzaak zoeken in de carbs.

Heeft de motor mischien een lange tijd stilgestaan ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan