Dragstar rijders

Rectificatie over marktplaats van verkoper nick, blijkt na onderzoek te zijn gestolen bij post.nl en nieuw postbewijs opgeplakt dus verkoper nick is niet schuldig maar ook slachtoffer
 
Hallo,

Ik ga zaterdag kijken naar een Dragstar 1100A, bj 2000 en 29000 op de teller. Vraagprijs 3400. Nog tips?
 
Hallo,

Ik ga zaterdag kijken naar een Dragstar 1100A, bj 2000 en 29000 op de teller. Vraagprijs 3400. Nog tips?


Ik weet niet of dit in de classic uitvoering ook van toepassing is , maar het enige zwakke puntje bij de dragstar kan zijn de 'twisted bolts' als je dit op google intikt vind je duidelijke info hierover.
Gaat erom dat de bouten van de starter kunnen plooien/draaien 'twisted bolt' dus.
Wel als eens verhalen hierover gelezen, zelf nog niet meegemaakt met de mijne.

Voor de rest zijn er niet echt minpuntjes aan te merken, prima motor!
Sowieso een testrit maken , maar dat was je (gok ik) al van plan.

Good luck :]
 
Vraag of de cardanolie ververst is, veel mensen doen dit nooit. Als de cardan stukgaat heb je een dure reparatie. Verder twisted bolts gebeurt niet veel maar toch... 3400 is wel een leuke prijs.
 
yup hier vorige week ook, was toch al 2jaar geleden...zou om de 20k moeten gebeuren. Doe het allemaal lekker zelf .
 
Voor de liefhebbers: de mijne mag weg. Veel plezier van gehad, maar ik ga nu toch voor wat sportievers...

forum


http://www.motor-forum.nl/motorshopper/advertentie/54649/Yamaha-XVS-1100-A-Drag-Star-Classic/Yamaha-Dragstar-XVS-1100-classic.html
 
Nou, vooruit, omdat er overal vragen over wie waarop rijdt opkomen: wie rijdt er op een Yamaha Dragstar?

Zelf heb ik een XVS 1100. (Zonder A)
Nog maar net, maar ben er nu al compleet weg van. Rij al motor sinds 1984 maar dit is wel erg speciaal...!!
 
Dag allemaal, ik heb sinds enige dagen een XVS 1100. Ik ben van plan de motor aan te passen naar wat meer sportievere/ stoerdere look.
Ik begin met mijn stuur te vervangen naar een Drag stuur. Ik wil rijders aanschaffen en loop nu tegen een aantal dingen aan waar ik geen verstand van heb. Ik kan kiezen uit zogeheten mounting10 of mounting 12 en normale risers. Nu weet ik inmiddels dat die 10 en 12 voor schroefdraad staan???
Weet iemand welke risers passen op mijn XVS 1100? Ik ben er al wel uit dat het rond risers worden van 15 cm hoog en 1 inch dik. Dank alvast. Groet Jade
 
iemand ervaring met een verlagingskit voor de 650? Als ik me niet vergis is dat niet met dogbones verwisselen maar een ring bijsteken. Is dat te doen zonder speciaal gereedschap?
 
Rustig in dit topic...
Ben zelf sinds ruim een week in het bezit van een Dragstar 650 custom!




Heel anders dan de honda cbr125r die ik had, maar zeker een flinke stap vooruit!
Helaas de floorboards eraf moeten halen omdat de motor anders niet door de garage deur paste.... :') Zitten inmiddels normale voetsteunen op :P

Ik las op het forum over een f 18 windscherm. Zo'n klein windscherm is precies wat ik zoek! Zou de meeste wind tegen moeten houden en het verpest de look van de motor niet maar voegt misschien juist wat extra's toe!
Enig idee waar ik dit kan kopen voor de dragstar? Op motozoom niks gevonden en op MP ook niet. Weet ook niet hoeveel al die windschermpjes verschillen van elkaar (qua montage bv)

Groetjes :W
 
Ik heb andere spatborden gekocht en skull luchtfilter apehanger. Verder matzwart spuiten .zal wel foto posten ;)
 
hoe hij nu bijstaat,kompleet origineel op de mini-ape en wat accesoires na
full
 
Laatst bewerkt:
om een idee te geven wat het gaat worden, volledig matzwart met chroom...let op de luchtfilter }) .ik heb mijn inspiritatie gehaald bij cholo-stijl(mexicaans),vind ik zelf apart. Dit is slechts een basis om achteraf te verbeteren maar alles op zijn tijd
full
 
Ben benieuwd! Matzwart is altijd wel gaaf.

Ben wel benieuwd wat dat toch is met die ape hangers..::p rijd dat nu echt lekker?
 
Dat zijn vrij lage apehangers, zou dus geen enkel problem moeten zijn.

Ik heb al van veel mensen, de kortere in ieder geval :), gehoord dat het de controle over het sturen beter maakt, en makkelijker - het stuur staat wat dichterbij, je hoeft je armen noet helemaal uit te strekken. Verder zorgt dat het enigszins omhoog houden van de armen je geen last meer hebt van stuwing in je handen en polsen, en daar dus ook niet na langere ritten problemen mee hebt of houdt (dit euvel in ernstige conditie staat ook wel bekend als arm pump, waar race coureurs wel eens last van hebben).

Het zou wat anders zijn als je een echte hoge apehanger hebt - dat lijkt me niet comfortabel. Deze zijn overigens uitgevonden om een ander euvel op te lossen: dat van door vijandige, d.w.z., motorfiets hatende boeren over de weg gespannen draden, in Amerika.

Groetjes, Wim
 
Terug
Bovenaan Onderaan