SRAD 600 '97 benzinepomp?

matth3w

Die hard MF'er
12 jun 2006
269
10
Dokkum
Als ik de motor op contact zet, gaan netjes alle lampjes aan zoals het hoort.
Echter, ik hoor de benzinepomp niet meer, wat ik normaliter altijd wel hoorde.

Deze is werkend in het hok gezet en nu dus niks meer.

Iemand een idee?

Toch maar even wat stroom lopen meten.. overal stroom, maar geen werkende pomp...
Ik ben bang dat ie overleden is :( Als iemand nog handige tips?
 
Laatst bewerkt:
De Srad600 heeft vanaf 1997 tot en met 2000 Carbs.
Van 2001 tot 2003 Injectie.

De Srad750 heeft vanaf 1996 tot en met 1998 carbs.
en vanaf 1998 tot en met 2000 injectie.

Versie met Carbs heeft 1 elektrische brandstof pom (Opvoerpompje)

Met injectie hebben er ook 1 (Elektrisch) Maar dit is een hoge druk pomp.
 
Laatst bewerkt:
Dit is dezelfde unit die ik ook heb:
Klikkerdeklik

Zo ver ik weet (als leek) is het goudkleurige cilindertje de daadwerkelijke pomp.
Die moet je volgens mij even horen wanneer de motor op contact gaat.

En ja, dodemansknop staat goed.
Ik kan ook gewoon proberen te starten, maarja, zonder brandstof slaat ie niet aan.

Daarnaast ook het relais en de pomp gemeten.
Overal stroom. Hij doet alleen niks, dus ik hoop dat ie vast zit door 3 jaar stil staan :P
 
Dit is dezelfde unit die ik ook heb:
Klikkerdeklik

Zo ver ik weet (als leek) is het goudkleurige cilindertje de daadwerkelijke pomp.
Die moet je volgens mij even horen wanneer de motor op contact gaat.

En ja, dodemansknop staat goed.
Ik kan ook gewoon proberen te starten, maarja, zonder brandstof slaat ie niet aan.

Daarnaast ook het relais en de pomp gemeten.
Overal stroom. Hij doet alleen niks, dus ik hoop dat ie vast zit door 3 jaar stil staan :P
Inderdaad.

Als je bevindingen zijn dat hij overal stroom heeft (En massa!!) dan is de pomp inderdaad overleden. Of deze te revisieren is, kwestie van met de pomp langs een expert gaan. (In Hilversum zit een hele goede die startmotors en pompen reviseert).
Doe wel voorzichtig met die pakking die tussen de pompplaat en de tank zit. dure pakking ;(
 
Inderdaad.

Als je bevindingen zijn dat hij overal stroom heeft (En massa!!) dan is de pomp inderdaad overleden. Of deze te revisieren is, kwestie van met de pomp langs een expert gaan. (In Hilversum zit een hele goede die startmotors en pompen reviseert).
Doe wel voorzichtig met die pakking die tussen de pompplaat en de tank zit. dure pakking ;(

Alles is duur voor een 18 jarige motor heb ik in de gaten.
Als er nog meer vervangen moet worden dan de pomp, kan ik beter een SRAD donor motor kopen volgens mij :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan