Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?

Welke band rijd jij?

  • - Avon

    Stemmen: 3 1,6%
  • - Bridgestone

    Stemmen: 14 7,6%
  • - Continental

    Stemmen: 22 11,9%
  • - Dunlop

    Stemmen: 12 6,5%
  • - Heidenau

    Stemmen: 38 20,5%
  • - Metzeler

    Stemmen: 19 10,3%
  • - Michelin

    Stemmen: 56 30,3%
  • - Pirelli

    Stemmen: 21 11,4%

  • Totaal aantal stemmers
    185
Weet iemand een band die mogelijkerwijs op de KLX250S past? Een gebruikte XT754 in 110/100-18 gaat het niet worden, nog 10mm hoger dan de 4.50-18 garacross.
Ik zoek een band die 110-115mm breed is, Diameter 660mm max. met noppen , de vervanger voor de D605, maar dan beter. Alles wat hier ligt AC10 110/100, Comp III 130/90 en de Garacross zijn te groot. Het varieert van 670 tot 690mm.

Heb je een oude noppenband liggen in de maat 110/100-18 ,110/90-18, 100/100-18 oid, meet aub de hoogte (max diameter) en zet de maten hier even neer, met type en merk. Nophoogte zal wel gokwerk worden.
Kan ik verder met de zoektocht.
Voor onze OTR-trip morgen, moet de vrouw het nog maar even doen met de D605.
 
Ik weet niet waar je woont? Heb er binnenkort een C-18 af die je wel mag hebben om te testen en anders kan ik hem nog opmeten.

Kan je michelin, mitas of dunlop niet bellen met die vraag of via een webform die vraag stellen?
 
Bedankt voor je aanbod, maar de C-18 is in 110/100-18 al 680mm de 120/90-18 is 699mm. Als daar de helft van de nop al weg is blijft er nog minimaal 670mm over. En die diameter heb ik hier ook nog liggen.

Ik ga vandaag ook nog wat motorzaken af om te meten en in de hoop dat zij iets hebben liggen wat ook op de weg mag. Liever geen NHS types op de motor waar mijn vrouw mee rijdt.
 
Hoi Oma :W

Op het moment heb ik BT-45's (wegband) onder mijn BMW Funduro liggen. Deze zaten eronder toen ik hem bij de motorzaak kocht. Afgelopen zondag de hele dag gereden en het was verbazingwekkend hoeveel grip deze banden hebben als ze warm zijn. Een opengebroken weg (die nog geasfalteerd moest worden) was geen enkel probleem.

Zand, grind en klei, maakte allemaal niet uit het ging allemaal prima :Y

Ik denk dat de volgende banden k60's worden omdat ik mezelf toch heb voorgenomen geen snelweg meer te pakken
 
Vandaag mijn voorbandje verwisseld omdat ik volgende week naar de Ardennen ga dus alleen maar weg kilometers.
Dat is geen pretje met de Michelen AC10. Nu ligt er een Maxxis bandje op, zelfde als achter en dat rijdt een stuk comfortabeler.
Eens kijken wat het onverhard doet/ Als dat meevalt mag ie blijven.
Q2ZKvp3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met name doordat we in Frankrijk op hoofdzakelijk harde paden gaan rijden en de vrouw de motor regelmatig gebruikt voor haar wekelijkse "wegritjes", heb ik toch gekozen voor de 110/80-18 MT21 van Pirelli. We gaan het beleven of het iets is.
tread_patt_mt_21_rallycross.png


Wat laat 08-10-2015 Edit:
Nou, we hebben het beleeft.
Prima bandje voor de droge omstandigheden daar. Op natte/vochtige ondergrond, met name klei en gras is het oppassen. Nat wegdek is ook oppassen, met name als de band nog redelijk nieuw is. Droog wegdek kun je met de motor nog behoorlijk hard door de bocht zonder dat deze opzij stapt.
Maar ik had de band iets breder kunnen kiezen, de 110 valt wel erg smal. Dat wordt de volgende keer een 120.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Oma :W

Op het moment heb ik BT-45's (wegband) onder mijn BMW Funduro liggen. Deze zaten eronder toen ik hem bij de motorzaak kocht. Afgelopen zondag de hele dag gereden en het was verbazingwekkend hoeveel grip deze banden hebben als ze warm zijn. Een opengebroken weg (die nog geasfalteerd moest worden) was geen enkel probleem.

Zand, grind en klei, maakte allemaal niet uit het ging allemaal prima :Y

Ik denk dat de volgende banden k60's worden omdat ik mezelf toch heb voorgenomen geen snelweg meer te pakken

Laat ik er wel nog even aan toevoegen dat de banden minder zijn met regen (zeker als het wat kouder is).

Mijn banden zijn langzamerhand aan vervanging toe. Nu heb ik jullie ervaringen nodig. Eerst wilde ik voor K60s gaan, maar dit lijkt geen optie meer aangezien de meeste motorzaken in de buurt ze niet bestellen (en ik het asociaal vindt om banden te bestellen via internet en die mee naar de zaak te slepen).

Ik ben opzoek naar een (straatgerichte) allroad band. Vrijwel nooit snelweg, veel binnendoor. Met touren een verhouding 75/25, maar ik ga er ook wel eens mee naar school

Mijn eisen:
* Goed op de weg, bij droog en nat weer en moet nog lekker schuin door de bocht kunnen, tenminste met droog weer.
* Slijtvast (niet perse nodig, maar aangezien ik zelf geen ruimte/materieel/kennis heb om de band te vervangen is het wel handig). Bestaan er allroad dual compound banden?
* Offroad hoeft niet denderend te zijn, maar wel een duidelijke verbetering op wegbanden.
* Moet op mijn motor passen :P (1995 F650 funduro, 19'' front, 17'' rear)

Bij voorbaat dank
 
Laatst bewerkt:
Mijn banden zijn langzamerhand aan vervanging toe. Nu heb ik jullie ervaringen nodig. Eerst wilde ik voor K60s gaan, maar dit lijkt geen optie meer aangezien de meeste motorzaken in de buurt ze niet bestellen (en ik het asociaal vindt om banden te bestellen via internet en die mee naar de zaak te slepen).

Tegenwoordig zie je de Scouts op vrijwel elk denkbare allroad met enige regelmaat voorbij komen, dus het lijkt me stug dat ze die in de omgeving nergens hebben. Ze zullen misschien niet in elke maat op voorraad zijn, maar een beetje motorzaak moet ze toch gewoon kunnen bestellen.
 
Laat ik er wel nog even aan toevoegen dat de banden minder zijn met regen (zeker als het wat kouder is).

Mijn banden zijn langzamerhand aan vervanging toe. Nu heb ik jullie ervaringen nodig. Eerst wilde ik voor K60s gaan, maar dit lijkt geen optie meer aangezien de meeste motorzaken in de buurt ze niet bestellen (en ik het asociaal vindt om banden te bestellen via internet en die mee naar de zaak te slepen).

Ik ben opzoek naar een (straatgerichte) allroad band. Vrijwel nooit snelweg, veel binnendoor. Met touren een verhouding 75/25, maar ik ga er ook wel eens mee naar school

Mijn eisen:
* Goed op de weg, bij droog en nat weer en moet nog lekker schuin door de bocht kunnen, tenminste met droog weer.
* Slijtvast (niet perse nodig, maar aangezien ik zelf geen ruimte/materieel/kennis heb om de band te vervangen is het wel handig). Bestaan er allroad dual compound banden?
* Offroad hoeft niet denderend te zijn, maar wel een duidelijke verbetering op wegbanden.
* Moet op mijn motor passen :P (1995 F650 funduro, 19'' front, 17'' rear)

Bij voorbaat dank

Ja je zoekt de K60 dus. En dat zijn al lang geen obscure bandjes meer dus als ze die niet willen bestellen lekker verder kijken. Zelf monteren is niet zo moeilijk en mocht je daar echt geen trek in hebben; op de diverse sites, motorbandenmarkt of pneusonline staan zat lokale montagepunten.
 
Hoe verhouden die Mitas c19 banden tov michelin competitions en metzeler 6 days?
Zijn ze net zo goed, of minder?
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek een setje allroad/offroad banden in de maat 90/90/19 en 120/80/16. Dit blijkt nog een behoorlijke uitdaging, omdat het geen gangbare maten zijn... Iemand toevallig suggesties? O-)
 
Maar single tracks hebben ook weer wortels, en dan vind ik die michelin competition IV weer stukken minder.
Mijn ervaring is dat ze geweldig zijn voor modder en maisvelden e.d, maar ook veel gladder zijn op wortels vergeleken met een metzeler 6 days bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Paar maten van mij rijden ermee en zijn er heel tevreden mee.
Die rijden nooit otr.
 
Nee, hunnie rijden geen georganiseerde ritten ,Btw, achterop ook de S12
 
Deze week of de volgende week gaat mijn motor naar de dealer voor een aantal dingen, waaronder de banden. Mijn voorband en achterband (BT-45s) worden vervangen door Heidenau K60's :)

De achterband waar ik nu mee rijd is echt aan vervanging toe. De voorband heeft echter nog niet zoveel geleden naar mijn idee. Zou het het waard zijn als ik de dealer vraag de voorband te bewaren en mee te geven?

Dan kan ik, als ik nog eens terug naar 100% wegbanden wil, namelijk alleen een achterband aanschaffen :).

Lijkt me niet verstandig namelijk op voor op een BT-45 te rijden en achter op een K60 (of zou dit geen kwaad kunnen?).

Alvast bedankt voor de reactie :)
 
Laatst bewerkt:
Als hij nog goed is dan kan je hem altijd bewaren. Doe ik ook wel eens als ik voor de vakantie een setje verse banden heb maar de oude zijn nog niet op. Dan laat ik ze op een later tijdstip weer terug monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan