Schijfrem geluid

florianD

MF'er
5 sep 2011
212
0
Brugge
Vandaag heb ik mijn remvloeistof vervangen, uiteraard op de juiste manier, zoals het hoort.
Na vele malen de remhendel in te duwen om te ontluchten merkte ik plots een geluid op die er voordien niet was.

Het geluid klinkt als een veer die ergens tegen aan sleept, en komt niet van de master cylinder.

Iemand een idee wat dit is en hoe ik het kan verhelpen?

Alvast bedankt :+

Edit: haha, uiteraard bedoel ik schijfrem ipv schuifrem
 
Laatst bewerkt:
Dan is het je remklauw.
5bmalk.jpg
 
:^

En als je die delen gecontroleerd hebt kun je beginnen de floaters van de remschijven te controleren, die kunnen ook geluid maken, maar meestal is de oorzaak daarvan een vastzittend onderdeel in de remklauw.
 
Dan moet je ketting van de remklauw afhalen.
Of andersom.

;)

Er zijn een paar bewegende delen in een klauw. Heb je daar al naar gekeken of naar geluisterd?

Heb er nog niet echt naar gekeken, of toch nog niet de remklauw ervan gehaald.
Ergens las ik dat er vuil aan de cilinders kan komen en dat dat voor problemen kan zorgen. Kan ik gewoon de blokken eruithalen zodat de cilinders deels bloot komen te zitten en de boel inspuiten met brake cleaner?

@Bolski
Neen, heb de blokken niet vervangen (is ook nog niet nodig).
 
Heb er nog niet echt naar gekeken, of toch nog niet de remklauw ervan gehaald.
Ergens las ik dat er vuil aan de cilinders kan komen en dat dat voor problemen kan zorgen. Kan ik gewoon de blokken eruithalen zodat de cilinders deels bloot komen te zitten en de boel inspuiten met brake cleaner?

@Bolski
Neen, heb de blokken niet vervangen (is ook nog niet nodig).
Je kunt proberen te achterhalen welk deel precies piept. Scheelt onnodig werk.
 
Tip: haal de remklauwen los van de vorkpoten en van de remschijven. Stop iets anders tussen de remblokken (een schoon plankje oid) en probeer het dan nog eens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan