Hornet 600 uit 2002 loopt steeds slechter

ThomasDW

Rookie
6 apr 2013
19
0
Amsterdam
Hey iedereen!

Mijn hornet uit 2002 vertoont steeds meer kuren. Nu heb ik net een nieuwe motor gekocht en ga deze verkopen, en ik wil dus niet veel geld aan reparaties uitgeven als het even kan.

Al een tijdje start ie een beetje moeilijk als hij langer dan een/twee dagen stilstaat. Dan haalt ie over, maar start niet en heel snel loopt de accu leeg. Zo snel dat ik tegenwoordig als ie niet binnen 5-10 seconden start ik hem maar gewoon aanloop icm de startmotor, anders start ie helemaal niet meer. Drie keer heb ik de ANWB gebeld omdat ie niet wou starten, waarvan een keer toen ik al onderweg was en heel even stopte na 3 minuten en hij ook niet meer aan wou. De ANWB komt dan een uur later aan en wat zal je dan altijd zien, de motor start meteen uit zichzelf... Dan meten ze altijd voor de goede orde even de accu door, en die is in goede staat, en laadt goed op.

Nu ben ik eergister fotos gaan maken voor de advertentie, motor aangeduwd icm startmotor, even een vriend opgehaald (motor uit en startte daarna elektrisch), mooi plekje opgezocht en motor uitgezet. Daarna wilde hij niet meer starten, dus aangeduwd en hij liep weer. Ik reed de stad in en bij een stoplicht viel hij toen uit. Met moeite weer aangeduwd. Volgend stoplicht viel hij weer uit, aangeduwd en daarna viel hij tijdens het rijden uit! Toen kregen we hem ook niet meer aangeduwd.

De startmotor haalde ook helemaal niet meer over, en de motor tikte een beetje, klonk soms of ie half aanging met duwen, maar viel dan altijd weer uit. Ook een paar uur later startte hij niet. Ik heb zelf heel erg het idee dat er iets met de elektronica mis is, maar dit was voor het eerst dat ie uitviel terwijl hij aanstond. Ik ging er altijd van uit dat het toch een beetje een brakke accu was, ook al zei de ANWB van niet, maar dan moet ie niet uit vallen tijdens het rijden toch? Ik heb een optimate aansluiting eraan zitten, en probeer daar altijd mijn telefoon mee te laden als ik de gps gebruik, maar die laad vaak ook niet. Misschien heeft het er iets mee te maken of is het een symptoom van hetzelfde probleem.

Wat kan er mis zijn met mijn hondaatje??

Groeten,
Thomas
 
dynamo laadt niet voldoende bij, waardoor de accu leeg raakt en de motor niet goed loopt.
als de accu leeg raakt dan loopt de motor ook niet goed en als de dynamo ook veel te weinig levred, dan stopt de motor ermee.
 
Zet maar eens een voltmeter op je accu als ie het weer niet doet. Grote kans dat de spanning tijdens een startpoging helemaal instort.

Lijkt mij een gevalletje van sluiting in de accu. En een japanse motorfiets met een 3 fase wisselstroomdynamo kan daar wel degelijk op afslaan. Past de accu van je nieuwe motor niet heel toevallig in deze? Dan kun je het kosteloos uit proberen.
 
Ja lijkt me idd wel een goed idee om die accus even te swappen. Ik heb even op internet gezocht, mijn nieuwe heeft waarschijnlijk 12v 12ah accu en de hornet een 12v 6/7 ah accu. Kan ik die gewoon wisselen of frituur ik dan de hornet? Ik ga de bougies ook even schoonmaken, die zijn nog niet zo oud maar er even naar kijken kan geen kwaad, en een multimeter moet ik even zoeken, dan meet ik die spanning ook! Bedankt voor de reacties, als iemand nog wat bedenkt hoor ik het ;-) Ik zal even posten als ik wat gevonden heb!
 
Wou jullie nog even laten weten hoe het is afgelopen. Heb een nieuwe accu gekocht, nachtje in de lader en net geinstalleerd. De motor loopt als een zonnetje!

Erg fijn dat ik hem nu niet duur hoef te repareren 😅 Wel jammer dat de ANWB dit nooit opgemerkt heeft, zelfs na testen van de accu, dan had ik zelf nog wat meer plezier van mijn motor gehad.

Bedankt iedereen voor de hulp!
 
Wou jullie nog even laten weten hoe het is afgelopen. Heb een nieuwe accu gekocht, nachtje in de lader en net geinstalleerd. De motor loopt als een zonnetje!

Erg fijn dat ik hem nu niet duur hoef te repareren 😅 Wel jammer dat de ANWB dit nooit opgemerkt heeft, zelfs na testen van de accu, dan had ik zelf nog wat meer plezier van mijn motor gehad.

Bedankt iedereen voor de hulp!
Wie zegt dat je klaar bent ? O-)

dynamo kan kuren en/of wat anders })
 
Nee nee nee Ted, hij doet het en nu hopperdetoppertjes linea recta in de verkoop!

Mocht iemand interesse hebben, blauwe hornet 600 uit 2002 met nieuwe accu en permanent luchfilter.
Hij rijdt als een tiet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan