Achterrem afstellen

florianD

MF'er
5 sep 2011
212
0
Brugge
Nu wil je de pedaalhoogte afstellen van mijn gsxr srad (1997).
Ik volg gewoon wat er in de manual staat, namelijk eerst de lock nut lossen en daarna de pushrod verdraaien.

Maar wanneer ik aan de pushrod draai verwringt de rubber die er boven zit, waardoor ik de pushrod dus niet kan verstellen.

Iemand een idee wat ik mis doe?

Grtn
 
Het is de rubber die boven de push rod moer zit, zoals te zien op onderstaande foto
$T2eC16hHJGwE9n)yVTwvBQLPKc)qB!~~60_35.JPG


Dat is een fijne rubber die je niet met een tang kan vastpakken zonder te beschadigen.
Als ik dus aan de pushrod moer draai draait die rubber mee met de pushrod moer maar (intern?) in dat onderdeel draait de rubber niet mee waardoor deze verwringt.
 
Effe smeren met universeel smeermiddel. Zoals de garage hoort te doen bij een beurt.

Als het kurkdroog staat en je gaat draaien kan het zijn dat het rubber scheurt inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dit niet smeren met een universeel smeermiddel want daar zitten weekmakers in waar de rubber delen niet tegen kunnen. Smeren kan wel met een beetje "vriendenvet" oftewel zuurvrije vaseline of met Ate remvet. Eventueel kan het ook met een likje siliconenvet.
 
Ik zou er siliconenspray op spuiten. Geen idee hoe goed of slecht dat is, maar rubber en siliconen gaan doorgaans goed met elkaar om. Iemand die hier een uitspraak over kan doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan