GSXR 750 K1 2000:Inhouden bij volgas en benzinelampje (help)

Dopey_RF

Die hard MF'er
7 feb 2007
338
0
Den Haag
Ik heb deze vraag al eerder gesteld in GSXR 750 topix. Maar hierbij dus nog een op de goede plaats een bericht:

Het gaat om mijn net aangekochte K1 uit 2000. Hij heeft +- 32dkm gereden en houdt dus in bij volgas. Het is alsof je in een soort toerenbegrenzer gaat. (hikken als het ware)

Nu moet het bij mij allemaal low budget omdat ik nog student ben. Maar ben nu wel bang dat goedkoop duurkoop is geworden -O-

Ook blijft het benzinelampje branden. (ook wanneer de tank vol zit |( )

Ik zou er onwijs mee geholpen zijn als iemand mij in de juiste richting kan wijzen want het neemt toch wel heel veel lol weg, vooral omdat de motor nog net in mijn bezit is.
 
Laatst bewerkt:
Misschien wel handig om te weten... Heb er ook nog een andere sportuitlaat opgezet. ter vervanging van de originele. Nooit met originele gereden. Weet niet of dit uitmaakt...
 
als de motor hikt, valt je motor dan ook terug in toeren?

Je benzinelampje kan een storinkje zijn van de sensor, of je motor krijgt te weinig brandstof

Als je te weinig brandstof hebt, dan merk je dat vooral bij hoge toeren (even doorredeneerend).
Veel toeren, veel brandstof, veel merkbaar.

Misschien is het een afstelling van je motorT...
 
Ik heb ook een gsxr 750 gehad uit 2000 een k1 en heb hem 7 jaar gehad en 90.000 km mee gereden dus ik denk dat,,

Haal je tank effe omhoog-luchtfilterkast los en er af en dan zie je aan de rechterkant op je throttle bodies een servo motortje zitten met 2 kabels die zijn voor je secundaire kleppen.

zet je contact aan en kijk of je kleppen open en dicht gaan
nu bij de 2e poging doe je dat nogmaals en op het moment dat ze helemaal openstaan trek je dat stekkertje los van je servomotor,nu blijven ze open staan.laat het stekkertje los hangen.

Monteer alles en ga rijden kijken of dat het is geweest dus(let niet op je f1 storing melding in je dashboard.


Met je bezine lampje die aanblijft moet het niet zijn

Ik rij nu op een k2 750 circuitfiets waar het benzine lampje ook van aan blijft en me motor loopt gewoon goed
 
Ik ben er helaas nog niet aan toegekomen maar super bedankt voor alle informatie. Ik wil al gelijk me benzinepomp gaan vervangen.

Alle bovenstaande ga ik uitproberen zodra ik wat weet laat ik het zeker horen.

@Veilside. ik vind het wel een beetje eng om stekkertjes los te gaan trekken van kleppen. Kan geen kwaad verder?
 
Ik ben er helaas nog niet aan toegekomen maar super bedankt voor alle informatie. Ik wil al gelijk me benzinepomp gaan vervangen.

Alle bovenstaande ga ik uitproberen zodra ik wat weet laat ik het zeker horen.

@Veilside. ik vind het wel een beetje eng om stekkertjes los te gaan trekken van kleppen. Kan geen kwaad verder?
Nee ken geen kwaad op me racer heb ik geneens die servo motor zitten ;)
 
Ik heb deze vraag al eerder gesteld in GSXR 750 topix. Maar hierbij dus nog een op de goede plaats een bericht:

Het gaat om mijn net aangekochte K1 uit 2000. Hij heeft +- 32dkm gereden en houdt dus in bij volgas. Het is alsof je in een soort toerenbegrenzer gaat. (hikken als het ware)

Nu moet het bij mij allemaal low budget omdat ik nog student ben. Maar ben nu wel bang dat goedkoop duurkoop is geworden -O-

Ook blijft het benzinelampje branden. (ook wanneer de tank vol zit |( )

Ik zou er onwijs mee geholpen zijn als iemand mij in de juiste richting kan wijzen want het neemt toch wel heel veel lol weg, vooral omdat de motor nog net in mijn bezit is.

Voor 15~25 euro kan je een AF meting doen....op een dyno.
Bij een opendag ofzo.
 
Ik heb ook een gsxr 750 gehad uit 2000 een k1 en heb hem 7 jaar gehad en 90.000 km mee gereden dus ik denk dat,,

Haal je tank effe omhoog-luchtfilterkast los en er af en dan zie je aan de rechterkant op je throttle bodies een servo motortje zitten met 2 kabels die zijn voor je secundaire kleppen.

zet je contact aan en kijk of je kleppen open en dicht gaan
nu bij de 2e poging doe je dat nogmaals en op het moment dat ze helemaal openstaan trek je dat stekkertje los van je servomotor,nu blijven ze open staan.laat het stekkertje los hangen.

Monteer alles en ga rijden kijken of dat het is geweest dus(let niet op je f1 storing melding in je dashboard.


Met je bezine lampje die aanblijft moet het niet zijn

Ik rij nu op een k2 750 circuitfiets waar het benzine lampje ook van aan blijft en me motor loopt gewoon goed
Weet wel bijna zeker dat het je servo is ;) , krijgt gewoon bij volgas niet genoeg lucht stikken is hikken
 
Check toch eerst het eenvoudigste voordat je de boel opensleutelt; als je tank niet genoeg lucht krijgt slaat-ie af en vooral bij vol gas ... idem dito vaak bij vuil/bladders op (het zeefje van) de tankuitloop.
 
Gsx r k1 750 nieuwe dynamo spanningsregelaar beurt gehad bougies olie nu volgas lijkt wel dat hij stikt hoge toeren goed volvermogen neergezet nieuwe dingen erin en toen begon het iemand enig idee wat het kan zijn alsvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan