Clubweekenden Ned. Ver. Zijspanrijders ( NVZ )

Hij is online *O* Maar Piere, laat ons niet langer in spanning..
 
Laatst bewerkt:
Nog een paar dagen, en dan weer richting Hellenthal in de Eifel, 4 dagen met de NVZ, kamperen, toeren, zijspannen, kampvuur ,bbq, biertje en gezellig volk.
 
Alleen lijkt het weer helaas roet in het eten te gooien voor ons. Bovendien heb ik met die kleinste nog geen km zijspan gereden, en dan is het qua afstand ook te gek. Moet nog heel erg anders worden willen wij er bij zijn.
 
I know.. Regen en wind hebben mij nog nooit weerhouden, maar met een kleintje van 6 maanden is het ff anders.
 
We zullen wel zien. Morgen en woensdag werken nog, en dan tm pinksteren vrij.
Span is er klaar voor, dus als het weer het toelaat gaan we er vandoor.
Met pinksterweekend zitten we bij redelijk weer in Lengerich met de MC.
Kan best zijn wat wij al een paar dagen eerder die kant op gaan dan.
Rustig binnendoor keutelen, en zo ver is het niet. ca. 160km.
 
Het hemelvaartweekend was ondanks de slechte weervoorspelling weer geslaagd, en een goede opkomst (45 volwassen en 15 kids onder de 15 jaar).
Elke avond gezellig en warm bij het kampvuur gezeten.
Vrijdag toerrit naar de nurburgring, er was een 24 uurs race (auto,s) aan de gang.
Zaterdag naar de rodelbaan in Rohren, koffiestop bij de bikerranch in Simmerrath, daarna ging ieder zijn eigen weg.
Ik ben naar Monschau getoerd, mn dochters wilden naar de glasblazerij aldaar.
Terug op de camping, de bbq aangestoken, partytent verplaatst tot op veilige afstand van het kampvuur, en het vuur goed opgestookt en een super gezellige avond gehad.
Zondag na het ontbijt de boel droog ingepakt en weer op huus an gereden
 
Laatst bewerkt:
Moet ik me nog aanmelden voor het open kids weekend?
Ik kom op zaterdag aan, blijf een nachtje kamperen en vertrek op zondag ochtend weer, samen met Roos.
Ik doe mijn best om zaterdag een beetje op tijd te komen maar aangezien Roos eerst nog naar paardrijden moet/wil kan het wel eens wat later worden.
Is er op zaterdag een BBQ of moet ik zelf iets regelen?
De zelfde vraag geldt eigenlijk voor bier, moet ik dat zelf meenemen of is dat daar te koop?
 
Voor zover ik me herinner zijn de nvz ers redelijk zelf supporting. Dus als je zelf bier meeneemt weet je zeker dat t er is...
Geen idee of er een bbq is. Maar volgens mij als die er is. Dan moet je alsnog je eigen vlees op de nvz bbq leggen, wat een perfecte regeling is

Wij gaan ook op zaterdag. Maar blijven niet kamperen. Ik neem mijn stoeltje mee en de koelbox om mijn been hoog te leggen en de knie te kunnen koelen en dan kunnen de kids mooi de hele middag/avond spelen
 
Vrijdagavond wordt er door de NVZ pannenkoeken gebakken.
Zaterdagavond is er een BBQ, en idd selfsupporting.
Aanmelden hoeft niet, @Kwastert ff doorrijden naar de camping en niet via de ingang de kinderboerderij.
 
Ik neem mijn stoeltje mee en de koelbox om mijn been hoog te leggen en de knie te kunnen koelen

_O- _O-

Ik denk dat je beter de inhoud kan gebruiken zodat je op de terugweg helemaal nergens last meer van hebt :+
 
Laatst bewerkt:
Nog een paar uurtjes en dan lekker richting Raalte :]

Voor ons is dichtbij natuurlijk dus wij kamperen niet, maar rijden vanavond weer naar huis.
We komen dan morgen terug en zie wel even of ik dan overnacht naar zondag.

De jongste heeft kinkhoest en is daardoor heel vroeg wakker, en vooral in de tent.
We laten haar dus lekker bij oma en nemen de oudste mee. Het is ff zo..

Niet overnachten = geen bier en jammer dan, want komende weken ben ik met de solo ook de weekenden al Duitsland in. Wat hebben we het toch slecht _O-
 
Tnx! Raalte was erg leuk. Gisteravond op tijd helaas al voor de bbq terug gegaan.
De jongste had oppas en was helaas onhandelbaar. Volgende x weer compleet mee hopelijk.
 
Zo dan, weer thuis, net voor de regen.
Was weer een donders gezellig Kidsweekend, vrijdagmiddag kwamen Lawaaimakers, Lasmoat en JFJ al aan op de camping.
Vrijdagavond pannenkoeken eten en gezellig bijkletsen, bier drinken, om 1.00u mn bedje maar eens opgezocht, ik was nog niet de laatste.....
Zaterdagmiddag een toerrit door het Sallandse heuvelland o.a. de Luttenberg, Hellendoornseberg en de Holterberg, bij terugkomst op de camping waren Kwastert, Hellracer met dochter, en EHE met zijn gezin aangekomen.
Na de bbq, de bbq bakken gebruikt als kampvuur, lekker warm, bier, en wijn dr bij... ben om 2.00u mn bed maar eens gaan opzoeken.
Mijn dochters hebben zich super vermaakt, liggen nu moe maar voldaan op de bank...
 
ook weer thuis, en een heel leuk weekend gehad.
leuke nieuwe mensen ontmoet en zelfs lid geworden samen met nog drie vrienden van ons dus chapter genemuiden is goed vertegenwoordigd.
organisatie bedankt en tot de volgende vergadering.
 
Ook van mijn kant even een verslagje.
Het was voor mij de eerste keer dat ik op een NVZ weekend geweest ben en het is dusdanig goed bevallen dat ik lid wordt.
De ontspannen sfeer, de saamhorigheid en de gezelligheid zijn dinegn die ik wel kan waarderen in een clubje.
Ik had op de heenreis een route uitgezet waarvan het eerste stukje tot net voorbij Utrecht over de snelweg ging om een beetje op te schieten maar daarna zijn we door de bossen bij Zeist, en over de veluwe heerlijk kronkelend en zwabberend naar Raalte gereden.
Uiteraard even stoppen tussendoor voor een natje en een droogje, lekker in het zonnetje op een terrasje met een dikke uitsmijter op m'n bord, Roos spelend in een speeltuin, uitzicht op de zijspancombi en genieten maar.
In Raalte kwamen we aan op het moment dat de club net wilde vertrekken voor een tourritje, aangezien wij net 4 uur hadden getourd, hebben we die even overgeslagen, zo had ik mooi de tijd om de tent even op te zetten en het kampementje in te richten.
Roos was inmiddels verdwenen in de speeltuin en toen ik klaar was met inrichten en aan de eerste biertje zat bij Lasmaot voor de tent kwam EHE met de familie aanstrompelen. Aangezien Roos en Jet (de oudste van EHE) sinds het laatste Slakkerwegtreffen met elkaar mailen moest ik toen snel op zoek naar Roos in de speeltuin.
Nadat Roos en Jet elkaar gevonden hadden heb ik ze niet meer gezien tot het moment dat de familie EHE naar huis ging, met een kleine onderbreking daarin waarin ze even speklap kwam halen.
Na de BBQ koelde het 's avonds aardig af maar dankzij het verplaatsen van de BBQ's zaten we binnen de kortste keren met z'n allen rond een soortement van kampvuur.
Uiteraard was hier een hoop hout voor nodig, Lasmoat bleek bijzonder bedreven te zijn in het sprokkelen. Roos had het tot haar persoonlijke taak gemaakt om de tweede BBQ bak ook goed brandend te krijgen en na een paar uur klooien met gras, stokjes en kleine houtjes is dat zowaar ook nog gelukt.
Rond een uur of 1 was het laat genoeg voor een meisje van 10 en een klein uurtje later ben ik ook maar eens onder zeil gegaan.
De dag er op was iedereen mooi bijtijds op en aangezien Roos nog huiswerk had zijn we vrij vroeg vertrokken.
Om de terugreis een beetje te veraangenamen heb ik de gehele IJseldijk afgereden tot aan Deventer en daarna zijn we al zwabberend naar Arnhem afgezakt. Vanaf daar de Nederrijn en Lek dijken gereden en toen waren we ineens bijna thuis.

Roos en ik hebben ons kostelijk vermaakt, het zijspan functioneert nog steeds boven verwachting goed, het stuurt gemakkelijk, het rijdt comfortabel en op wat kleine puntjes na is het (durf ik dat te zeggen?) eigenlijk af.

Mensen, bedankt voor alle gezelligheid en tot een volgende keer!

Edit:
Even foto's toevoegen:
Voor we weggaan moet het zijspan aan de motor. Dat is letterlijk kinderlijk eenvoudig:


Direct naast de speeltuin staat de tent. Beter kan niet voor een kids weekend:


Uitzicht op meerdere zijspannen, altijd goed:


Op de terugweg chokomelk drinken, de grote grijns op het koppie zegt dat het een geslaagd weekend is geweest.
 
Laatst bewerkt:
Over 3 weken is er weer het NVZ najaarsweekend 25,26,27 September.

SVR Camping het groene hart.
Oostzijde 119
1426 AJ De Hoef.

www.groenehartcamping.nl

Kom eens kijken, voor verdere info mail onze secretaris, secr-nvz@live.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan