Defecte brandstofmeter Yamaha FZ6 2004

alfazulu

Rookie
9 mei 2015
2
0
Beste allemaal,

Ik ben op dit moment bezig met een Yamaha FZ6 uit 2004. De brandstofmeter (digitaal) geeft voortdurend aan dat de tank leeg is, dus ook wanneer de tank volledig gevuld is met benzine. Ik heb al het e.e.a. uitgezocht, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Met die reden wil ik graag een beroep op jullie deskundigheid doen.

Ik heb het service-manual doorgenomen om een goed beeld van het fuelsysteem te krijgen, vervolgens de tank gedemonteerd. Onder de tank zit uiteraard de brandstofleiding aangesloten. Daarnaast ook twee stekkers, met elk twee draden. Eén van die stekkers is voor de brandstofpomp, waar ook spanning op staat. De andere stekker is m.i. voor de vlotter, om de weerstand te meten, en zo een indicatie aan het display door te geven.

Nu wil ik uiteraard het e.e.a. uitsluiten, om zó het probleem te achterhalen. Zo heb ik bijvoorbeeld de twee kabels van de stekker naar de vlotter met elkaar verbonden. Ik verwachtte eigenlijk dat het display dan een volle tank zou aangeven, omdat de weerstand volledig is weggenomen. Echter gebeurde er verder niks. Zie ik nu wat over het hoofd?

Alvast dank!
 
Nou, de vraag is dus wat er wél functioneert, en wat niet. Zo wil ik er achterkomend of de brandstofmeter op het display überhaupt een volle tank kan aangeven. Echter reageert 'ie dus niet of het verbinden van de 2 kabels aan de stekker.
 
Lijkt mij aan de vlotter te liggen.
kan het mis hebben ben ook geen monteur maar volgens mij als de vlotter laag komt te staan wordt de schakeling gemaakt. wat dus betekend als hij omhoog is er geen verbinding is en dus geen lampje.
 
Het kan denk ik zo zijn dat je brandstof meter met opzet vertraagd reageerd op het signaal. Immers je wil niet dat je meter de hele tijd heen en weer springt door het klotsen van de benzine bij : Bochten, hobbels, optrekken en afremmen.

Dus door verbinden en even wachten of wellicht dat het contact uit en aan het versneld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan