kawasaki z800

Kort filmpje met de GoPro 3 gemaakt vandaag.


Beeldkwaliteit doet helaas geen goed aan de daadwerkelijke rit. Ik zit hier met slechts een 4G verbinding en moest het bestand flink knijpen.
 
Morgen een rit van ongeveer 600km voor de boeg. Helaas grotendeels snelweg maar ik moet er wat voor over hebben om de F1 testen op Jerez te bezoeken ;) :]
 
Beste,

Leuk om te lezen dat je je begrenzer van je kawa er af hebt gehaald:).

Ik ben dit zelf ook van plan omdat ik een keer op het circuit ga rijden, echter weet ik niet waar de begrenzer zit. Ik heb de zijkappen en de tank er al een keer afgehaald, ik werd er alleen niet wijzer van :N. Daar komt bij dat ik nergens bij kwam.

Is het mogelijk om het deels uit te leggen zodat ik de begrenzer er ook af kan halen :]

Groetjes,

Jeffrey



Oh ik dacht dat je 'm nog moest kopen. :)
Heb er ook al wat dagen mee gereden, plaatje in gaskleppenhuis en dat van de jumperkabel op de ECU.. kost ongeveer half uurtje werk om 'm op 70kW te zetten. Maar inderdaad, met 35kW nog steeds een beest van een machine, want onderin heb je behoorlijk wat koppel van het originele vermogen. Op YouTube staat de top op 180-190km/u voor de 35kW versie (heel slecht beeldmateriaal, volgens mij hield iemand de camera vast die achterop zat?), ik heb bij 170km/u het gas losgelaten, maar had wel door dat ie nog een stukje harder wilde. Wat dat betreft is 35kW echt wel zat als je niet je rijbewijs kwijt wilt raken, op het circuit is het wat anders.

Met 70kW trekt ie een stuk harder, daar waar het feest bij de Z800e eigenlijk hoort te beginnen, daar grijpt de begrenzing in. Je kan wel doortrekken tot 12k, maar er gebeurd volgens mij weinig extra meer na 6000 toeren. Vol vermogen ga je er zeker nog wel even van genieten hoor, als je deze motor koopt kan je er behoorlijk wat jaartjes op sturen voor je 'm zat bent. Dat je 13kW mist tov de normale Z800, ach.. in Nederland wat mij betreft niet boeiend, op het circuit wel. Al vind ik 'm rijklaar behoorlijk zwaar qua gewicht. Al met al hebben A2-rijders helemaal niets te klagen over de Z800e, genoeg pit.
 
Ik had een demo van de importeur een week mee, op 35kW. Die kon dus in een half uur op vol vermogen, maar heb je al eens circuit gereden? Zou eerst techniek van circuitrijden leren met 35kW, voor je volle bak over het circuit wil knallen. Je hebt een andere motor met 70kW onder je kont en dan moet je ook daar nog aan wennen.
 
Ik denk dat bochtentechniek en remtechniek leren, belangrijker is dan je motor een dagje sneller maken voor het circuit. 70kW stelt in principe ook nog niet zoveel voor, maar wel als je nooit meer gewend bent dan 35kW. Zit nog een aardig verschil tussen en vergeet niet dat je nog meer koppel tot je beschikking hebt. Dus dan moet je én wennen aan een andere rijstijl én aan de motor die ineens veel krachtiger is.
Maar dat is mijn mening hoor... daarnaast wil je na 70kW te hebben gevoeld, niet meer terug naar 35kW, met alle gevolgen van dien.
 
Hola!

Bij het schoonmaken van mijn Z800 vanmorgen zag ik wat aanslag zitten op het geborstelde eind stuk van de standaard uitlaat. Iemand enig idee hoe je dat het beste kunt schoonmaken/bewerken?
 
Hola!

Bij het schoonmaken van mijn Z800 vanmorgen zag ik wat aanslag zitten op het geborstelde eind stuk van de standaard uitlaat. Iemand enig idee hoe je dat het beste kunt schoonmaken/bewerken?


misschien gek wat ik zeg, maar met t zelfde spul als dat je je afzuigkap schoonmaakt (mits die ook van het zelfde materiaal is, geborsteld staal) :?
 
wegdoen is ook weer zowat, ik heb nog wel een setje originele uitlaten liggen voor je, precies nooit mee gereden, zelfs niet door een oud vrouwtje... ;)

Verder weet ik niet hoe je het op moet lossen..... :N

(behalve dan een andere uitlaat kopen O-) )
 
Hee

Een vraagje ik ben namelijk nieuw hier .
Misschien dat jullie mij kunnen helpen .
Waar kan ik een bericht plaatsen als ik advies van een van de mede motorrijders wil.
Ik heb namelijk een z800 en wil hier een iPhone op installeren .
Nou hebben ze voor de z800 een beugel daar waar een paar soorten Navi op kunnen .
Alleen wil ik echt een iPhone in een waterdichte case erop zetten .
De menen die een z800 hebben weten dat het stuur in midden niet rond is , vanwege de beugel die erop zit


Mvg
 
Laatst bewerkt:
Uhm, nee geen Iphone op de Z, wel in de broekzak, maar daar heb je niks aan.

Als het stuur niet rond is, en debetgel wel, is het dan niet mogelijk om de resterende ruimte op te vullen?
 
Een oud-Hollands gezegde luidt: Aan al het goede komt een einde.

Mijn avontuur in Spanje zit er bijna op. No trabajo es no dinero, moeilijk een baan te vinden in Spanje als je de taal niet machtig bent. Mijn Spaans is nog te beperkt voor een leuke job. Eind juni gaat daarom de reis retour Holland.

Maar niet getreurd, ik heb een enorm leuke tijd gehad, de taal een beetje geleerd, nieuwe vrienden gemaakt en de meest leuke bergritten gedaan. Bovenal kan ik binnenkort weer met mijn ouwe, en misschien nieuwe, motormaatjes gaan toeren/gummen.

Nadeel: ik zal weer afstand moeten doen van Zed. En een nieuwe kopen in NL zit er voorlopig niet in omdat ik alles vanaf de grond weer moet gaan opbouwen. Maar ik heb het oog laten vallen op wat oude brikken, dit vooral vanwege de stalling.

Tot dusver deze update, Hasta Pronto!
 
Laatst bewerkt:
Een oud-Hollands gezegde luidt: Aan al het goede komt een einde.

Mijn avontuur in Spanje zit er bijna op. No trabajo es no dinero, moeilijk een baan te vinden in Spanje als je de taal niet machtig bent. Mijn Spaans is nog te beperkt voor een leuke job. Eind juni gaat daarom de reis retour Holland.

Maar niet getreurd, ik heb een enorm leuke tijd gehad, de taal een beetje geleerd, nieuwe vrienden gemaakt en de meest leuke bergritten gedaan. Bovenal kan ik binnenkort weer met mijn ouwe, en misschien nieuwe, motormaatjes gaan toeren/gummen.

Nadeel: ik zal weer afstand moeten doen van Zed. En een nieuwe kopen in NL zit er voorlopig niet in omdat ik alles vanaf de grond weer moet gaan opbouwen. Maar ik heb het oog laten vallen op wat oude brikken, dit vooral vanwege de stalling.

Tot dusver deze update, Hasta Pronto!


ken je m niet gewoon meenemen? -O-
 
hoi

Laat ik mezelf even voorstellen want ik ben nieuw hier . Mijn naam is Kevin en ik heb sinds 2 weken een z800e 35kw . Heb een 35kw motor omdat ik bijna 20 ben dus mag er bijna mee rijden . foto's volgen nog
 
hier zijn ze dan ;-)

10646612_10206000163059481_416354895799126319_n.jpg


11401350_10206000162619470_7878722484121136558_n.jpg


11406825_10206000162059456_3393509183949628316_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan