race-koppeling motorscooter

scooter99

MF'er
24 jan 2015
90
0
Purmerend
Hoi een vraag, ik heb last van een dip tijdens het optrekken, bij 60 km/u voel ik iets van een trilling en houd ie even in, daarna gaat ie probleemloos door naar de 140, ik heb al 10 gram lichtere dr. pulley rollen laten monteren.
Nu zegt men dat om de dip weg te krijgen ik een racekoppeling moet monteren, iemand hier ervaringen mee, en welk merk.
Het gaat om een Kymco people GT300i
 
Laatst bewerkt:
beetje weinig info.

maar als de koppeling bij 60km/u al volledig aangrijpt zal een racekoppeling die op hetzelfde moment aangrijpt daar niets aan veranderen.

hoeveel toeren draait het blok bij 60km/u en bij hoeveel toeren begint de koppeling te pakken ?
 
Sorry maar er zit op een Kymco geen toerenteller, dus zou het niet weten hoeveel hij draait en wanneer hij weer aangrijpt.Ik kreeg dit ook alleen weer van iemand te horen die in de scooters zit en die vertelde mij dat een standaard koppeling in gedeeltes zeg gaat en een racekoppeling gaat in 1 keer naar zijn top.
 
Je hebt het steeds over de koppeling maar die zit achter (waar de trekveren zitten).
Gezien het feit dat je het over rollen vervangen hebt neem ik aan dat je de vario bedoeld. Het vervangen van de orginele vario voor een "race" variant kan misschien wel helpen om die dip eruit te krijgen inderdaad :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan