Nieuwe uitlaat netjes/goed houden

b0z4

Rookie
14 dec 2014
21
0
Hallo,

Ik heb een splinternieuwe Ducati monster gekocht, nu ziet alles er heel mooi uit en dat wil ik graag zou houden...

Nu wil ik mijn uitlaat(het bocht waar de uitlaat begint vanaf de cilinder) zo nieuw en goed mogelijk houden.. Vaak zie je dat dit gaat verkleuren door temp? maar ook dat het bruin en roestig begint te worden.. Ik bedoel niet dat ik mijn uitlaat wil polijsten ofzo maar gewoon zo nieuw mogelijk houden.. Vroeger in de scootertijd hoorde je wel is over inspuiten met olie?

Hoe en met wat kun je dit het beste aanpakken vanaf 0 km?

Alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een splinternieuwe Ducati monster gekocht, nu ziet alles er heel mooi uit en dat wil ik graag zou houden...

Nu wil ik mijn uitlaat(het bocht waar de uitlaat begint vanaf de cilinder) zo nieuw en goed mogelijk houden.. Vaak zie je dat dit gaat verkleuren door temp? maar ook dat het bruin en roestig begint te worden.. Ik bedoel niet dat ik mijn uitlaat wil polijsten ofzo maar gewoon zo nieuw mogelijk houden.. Vroeger in de scootertijd hoorde je wel is over inspuiten met olie?

Hoe kan je dit het beste aanpakken vanaf 0 km?

Alvast bedankt,

Dat gaat vast werken :)
 
Gewoon na een aantal ritten ff oppoetsen met een cleaner oid .
Of never dull van motozoom werkt ook goed .

Goed uitpoetsen met een schone doek !

Geef oxidatie en/of roest gewoon geen kans .
Zo heb ik het altijd gedaan met alle motoren en deze glommen allemaal nog prima na jaren .
 
Laatst bewerkt:
Niet rijden.
Dan hoef je alleen af en toe een stofdoekje er over te halen.

Of na elk ritje een dag bezig zijn om je motor van onder tot boven te wassen en te poetsen.
Als je het dan goed wil doen, ook ff achterwiel er uit en de binnenkant van je achterbrug poetsen. Idem met voorwiel en vorkpoten.
 
Gewoon na een aantal ritten ff oppoetsen met een cleaner oid .
Of never dull van motozoom werkt ook goed .

Goed uitpoetsen met een schone doek !

Geef oxidatie en/of roest gewoon geen kans .
Zo heb ik het altijd gedaan met alle motoren en deze glommen allemaal nog prima na jaren .

:? ,de mijne heb je nooit gepoetst :(
 
Bestaat een topic Poetsen, Poetsen en Poetsen voor...

Maar Wondersteen, metalpolish ed. zijn goed voor deze klusjes.
Bedacht me net dat de meeste motorrijders juist verkleurde pijpen wilden. Betekent dat je gas geeft en je motor gebruikt waar die voor bedoelt is.
 
Net wat al gezegd werd,niet rijden maar mooi binnen bij de verwarming neerzetten.Dat is enigste manier om hem helemaal als nieuw te houden.Zo heb ik ook een eigenbouwfiets in mijn kantoortje staan en dat werkt! :+
Tuurlijk is een fiets om op te rijden en heb nog wel een paar waar dat wel mee gebeurt. O-)
 
vroeger s'on 25 jaar geleden vertelde mijn rijschoolhouder(toen kreeg je nog nuttige tips)om de uitlaat na de eerste rit als de uitlaat nog warm is ,hem te poetsen met een nieuwe krant en je had nooit meer last van blauwe uitlaatbochten(kwam door de inwerking van de inkt) :}
 
vroeger s'on 25 jaar geleden vertelde mijn rijschoolhouder(toen kreeg je nog nuttige tips)om de uitlaat na de eerste rit als de uitlaat nog warm is ,hem te poetsen met een nieuwe krant en je had nooit meer last van blauwe uitlaatbochten(kwam door de inwerking van de inkt) :}

Moet je maar net
De-T%C4%B3d-godsdienstig-staatkundig-dagblad-1890-kop-620x143.jpg
voor hebben :+
 
Als hij warm is, even een paar plastic zakjes er tegenaan laten komen. Dat beschermt heel goed tegen weersinvloeden.

Dat werkt idd erg goed. Ik heb er zelfs op een winderige dag geen moeite voor hoeven doen. Een grote plastic zak dwaalde wat over straat en precies toen ik langs reed, kwam hij tegen uitlaat en blok aan, met dank aan de wind en de persoon die 'm liet rondslingeren. Het rook prettig en direct beschermend tegen invloeden van buitenaf, incl. pekel.
 
Eens per jaar de boormachine met poetsborstel en een beetje Commandant 4 erop. En de rest van het jaar voor het rijden een dun filmpje 2takt olie erop smeren. (titanium bochten en rvs stuk na de collector)
Werkt voor mij al 5 jaar zonder problemen, en de uitlaat ziet er nog net zo uit als toen hij uit de winkel kwam :)
 
Als hij warm is, even een paar plastic zakjes er tegenaan laten komen. Dat beschermt heel goed tegen weersinvloeden.
Ik persoonlijk zou oppassen met zulke posten. Voor je het weet zegt iemand "maar een uitlatenpro schreef dat..." en heb je een claim aan je broek. Niet iedereen is even goed bekend op M-F, een wat naïef iemand als deze persoon zou zich daar flink in kunnen vergissen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan