Project Rebel 2.0

En de linker band moet er dus achterin komen. De rechter is de huidige Rebel van CBvriendin.

zn3itx.jpg
 
Nog een keer de donorfiets voor hij naar de andere kant van die muur ging en slachtoffer werd van een serieus potje sleutelen;

11rw39e.jpg
 
Ik was dus al begonnen met de velgen glad te maken die uit de orgaandonor CBR kwamen.
Tussen de spaken staat een opstaand randje dat ik weg heb gehaald;

wjysu1.jpg
 
Enorme berg werk maar de moeite waard.

Voorwiel was klaar en toen aan het achterwiel begonnen. Bijna klaar toen kwam ik er achter dat er een half inch bredere velg was gemonteerd in een type CBR later. Dus die maar één gezocht en gevonden;

2u47orq.jpg
 
Van het slopen van de Rebel heb ik geen foto's maar hier staat is nu met de CBR vork die er zo in paste;

14tgcp.jpg
 
Nog één van de CBR vork gemonteerd.
Ik zet 'm eerst in elkaar met oude troep en dan haal ik 'm helemaal uit elkaar voor verf en nieuwe onderdelen.

287kd2h.jpg
 
Vanmiddag de banden gemonteerd.
De voorste staat goed, de achterste zou een bredere velg nodig hebben maar dan kom ik met de ketting in de knoop. Geen idee trouwens of er een 5spaaks 6.00 is....

2ezi4pw.jpg
 
Voorwiel gemonteerd en dat past precies! Bandmaat is 130/80-17 van Avon.

30aryuu.jpg
 
Laatst bewerkt:
En toen de vork 7cm door laten steken want hij moet zolaag mogelijk worden en het achterwiel er effe los bij gezet;

2db3zb8.jpg
 
Gelukkig is de asdiameter wel hetzelfde. 15mm.

Dus moest eerst die ingelaste tussenbuis uit de CBR brug gezaagd worden.
Dit buisje dus;

2v9te14.jpg
 
Nou ja, bijna.
Het wiel staat nu nog te ver naar links maar daar is een oplossing voor. De linker kant van de achterbrug moet nog een stukje afgezaagd worden. Van het busje waar de lagertjes in zitten. Dan kan ie verder naar rechts en kan ik de juiste maat meten voor de nieuwe spacertjes.

288ca3t.jpg
 
En toen kwam de achterveer aan de beurt. Daar klopt ook geen ene moer van natuurlijk.
Het CBR link systeem staat op de brug. Als ik dat er op fabriek dan steekt de schokker boven het frame uit. Dat kan niet natuurlijk. Dus ga ik die maar veranderen in een link systeem dat onder de brug komt.

Zo dus;

4ue5o8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, iets in die geest.Ík hou de originele hartafstanden aan die er nu in zitten dan zou het een heel eind moeten kloppen.

Aangepaste schommel, nog steeds in progress natuurlijk;

2nqfq6s.jpg
 
Nou, dat was 'm wel effe voor gisteren en vandaag.

Morgen weer verder. Ik denk dat ik eerst maar de brug eruit ga halen en de oren van de brug ga slijpen die nu bovenop staan. Die moeten dus onderop komen. Word vervolgd.....
 
Het gepruts in je eerste topic van A tot zet gevolgd. (vreselijk)
En nu dit weer!
Nou ja, volgen dan maar.


:+



(leuk gedaan met die brug) ;)
 
En toen de vork 7cm door laten steken want hij moet zolaag mogelijk worden en het achterwiel er effe los bij gezet;

[afbeelding]
Wordt weer een leuk project *D

Slaan de binnenpoten en het wiel met maximaal inveren nergens tegenaan?
Nou, dat was 'm wel effe voor gisteren en vandaag.

Morgen weer verder. Ik denk dat ik eerst maar de brug eruit ga halen en de oren van de brug ga slijpen die nu bovenop staan. Die moeten dus onderop komen. Word vervolgd.....

En wellicht een domme opmerking, maar kun je de brug niet gewoon op z'n kop monteren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan