handverwarming aprila falco

schevetoren

Die hard MF'er
26 mei 2014
389
127
Vraagje. Ik heb een setje hand verwarming gemonteerd op mijn falco. Alleen heb ik dit rechtstreeks op de accu gedaan. Het werkt maar toch niet top. Als ik het nu vergeet bin ik er zeker van dat de accu leeg is. Het beste lijkt mij als ik het contact aan doe de handverwarming ook aan kan en bij contact uit de handverwarming ook uit gaat. Zo kan ik het dus nooit vergeten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken.
 
In de draad van de accu naar de handvatverwarming een relais monteren.
Relais schakelen dmv een aftakking op de stadslichtdraad.
Als het stadslicht uit gaat, dan wordt de verwarming ook uitgeschakeld.
En doe de aarde van de handvatverwarming even vast aan het frame en niet ergens aan de voorvork. Is een betere aarde

EgbertO
 
Uit je vraag begrijp ik dat je nog nooit een relais aangesloten hebt of iets via een geschakelde plus aangesloten hebt. Dat geeft op zich niet, het is geen hogere wiskunde. Maar kijk even op internet hoe je zo'n aansluiting maakt. En koop dan ook goede stekkers en zo. Niks is zo vervelend als allerlei storingen door ondeugdelijke stekkerverbindingen. En nog een tip: gebruik geen scotch locks. Dat zijn echt ondingen en zorgen vaak voor storingen en slechte verbindingen.
 
het is inmiddels gelukt, ik heb een relais gemonteerd via de remlicht schakelaar. nu lekker warme handen als het contact aan staat als ik dat wil. zo geen kans dat ik het vergeet met als gevolg dat de accu leeg loopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan