Garmin Zumo 660 lader, kabelboom inkorten

Soekzoekie

MF veteraan
28 mei 2009
3.134
26
Overijssel
Ik heb een Garmin Zumo 660. Nu wil ik de houder/lader graag monteren op de motor, echter zit er een hele zooi extra kabels aan voor microfoon, oortjes ect.
Is het mogelijk om die er (met beleid) af te halen en alleen de voeding over te houden? Iemand die er ervaring mee heeft?
Het gaat dus om deze lader ;

zumo_cradle_power_lead.jpg


Bedankt alvast
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde houder (en navi) en heb ook voor de luie/makkelijke oplossing gekozen...
Het lijkt me geen probleem om andere draden dan de voeding af te knippen als je ze goed isoleert.
Vraag me alleen af waarom :? De ongebruikte draden nemen zo goed als geen ruimte in en mocht je ooit besluiten om de navi weg te doen kun je hem compleet aan een eventuele koper leveren. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, geen probleem. Bij mij zit er nog maar 30 cm kabel aan de houder, genoeg om de stroom aan te sluiten op het stadslicht (en dus geschakeld).
Zorg wel dat je de overige aders goed isoleert.
 
Ik heb dezelfde houder (en navi) en heb ook voor de luie/makkelijke oplossing gekozen...
Het lijkt me geen probleem om andere draden dan de voeding af te knippen als je ze goed isoleert.
Vraag me alleen af waarom :? De ongebruikte draden nemen zo goed als geen ruimte in en mocht je ooit besluiten om de navi weg te doen kun je hem compleet aan een eventuele koper leveren. ;)

Ik wil de overige kabels eraf hebben, liefst alleen de voeding over houden. Als je alles bundelt zit er toch een beste bonk kabels en ik heb al weinig ruimte achter de kappen.
2e probleem is dat ik de stekkers er niet overal tussen door krijg, met name die mini-usb.

Ik heb trouwens nog zo'n lader liggen, die laat ik intact voor eventuele verkoop

Ja, geen probleem. Bij mij zit er nog maar 30 cm kabel aan de houder, genoeg om de stroom aan te sluiten op het stadslicht (en dus geschakeld).
Zorg wel dat je de overige aders goed isoleert.

Oke bedankt, mooi om te weten. Lengte van de voedingskabel kan ik nog wel mee leven, maar dat andere spul gebruik ik toch nooit.
 
Ja, dat is makkelijk te doen.

Als je de houder openschroeft tref je aan de binnenkant twee kleine stekkertjes aan. 1 met twee draden en een met heel veel draden. Als je het stekkertje met heel veel draden los trekt en de houder weer in elkaar schroeft, kan je de dikke kabel doorknippen waar je wilt en hoef je de niet gebruikte draden niet te isoleren. Dan even de kabel strippen en de twee draden die met folie beschermt zijn (rood en zwart uit mijn hoofd gezegt) gebruiken voor de + en de -. Vergeet geen zekering er tussen te zetten.

Succes
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat is makkelijk te doen.

Als je de houder openschroeft tref je aan de binnenkant twee kleine stekkertjes aan. 1 met twee draden en een met heel veel draden. Als je het stekkertje met heel veel draden los trekt en de houder weer in elkaar schroeft, kan je de dikke kabel doorknippen waar je wilt en hoef je de niet gebruikte draden niet te isoleren. Dan even de kabel strippen en de twee draden die met folie beschermt zijn (rood en zwart uit mijn hoofd gezegt) gebruiken voor de + en de -. Vergeet geen zekering er tussen te zetten.

Succes

Kijk, daar was ik naar op zoek! Binnenkort ff mooi knippen en plakken :Y
Bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan