Grote beurt (80.000km) advies

bsmpower

Die hard MF'er
11 okt 2010
360
128
Utrecht
Hoi!

Ik hoop dat dit het juiste topic is voor mijn vragen. Ik rij nu een Yamaha Fazer 600 (2003) en op dit moment ongeveer 76K op de teller. Ik was van plan op binnenkort mijn motorolie te verversen maar tijdens een bezoekje aan RB motoren werd voorgesteld om te gaan voor een grote beurt waar de olie verversing dan o.a. al bij zit. Een grote beurt kost bij hen rond de 560,- (materiaal+uren). Hier zit inbegrepen alle olies verversen, cilinders schonen(?) en nog wat zaken.

Wel veel geld maar dan is alles weer nagekeken/vernieuwd en hoef ik er zelf niet aan te sleutelen (ik ben niet zo technisch, en moet alle olie verversing spullen ook nog aanschaffen als ik het zelf wil doen).

Vragen:
1. Is dit een goede prijs?
2. Hebben mensen hier ervaringen met RB motoren? Mijn eerste indruk was iig positief.
3. Andere tips en trics?

Alvast bedankt!!
 
€560 voor een beurt is an sich geen onredelijke prijs, maar wat meer de werkzaamheden specificeren zou wel prettig zijn. Vooral of het eerder genoemde kleppen controleren/stellen gedaan wordt. Bij cilinders schonen denk ik persoonlijk eerder aan een brandstoftoevoeging in je tank erbij gooien.
 
qua materiaal kosten zit op je rond de 150 euro en laat het ruim nemen 8 uur werk dus dan kun je zelf bepalen of het veel is of niet
voor kleppen stellen moet alleen bovenste blok deksel eraf
 
Hoi!

Ik hoop dat dit het juiste topic is voor mijn vragen. Ik rij nu een Yamaha Fazer 600 (2003) en op dit moment ongeveer 76K op de teller. Ik was van plan op binnenkort mijn motorolie te verversen maar tijdens een bezoekje aan RB motoren werd voorgesteld om te gaan voor een grote beurt waar de olie verversing dan o.a. al bij zit. Een grote beurt kost bij hen rond de 560,- (materiaal+uren). Hier zit inbegrepen alle olies verversen, cilinders schonen(?) en nog wat zaken.

Wel veel geld maar dan is alles weer nagekeken/vernieuwd en hoef ik er zelf niet aan te sleutelen (ik ben niet zo technisch, en moet alle olie verversing spullen ook nog aanschaffen als ik het zelf wil doen).

Vragen:
1. Is dit een goede prijs?
2. Hebben mensen hier ervaringen met RB motoren? Mijn eerste indruk was iig positief.
3. Andere tips en trics?

Alvast bedankt!!

duur voor 125 heb je al een klein beurt grote kost 325 meestal

olie ververs spullen ? sleutel 17 en een schroeven draaier + een ouwe afwasteil
 
qua materiaal kosten zit op je rond de 150 euro en laat het ruim nemen 8 uur werk dus dan kun je zelf bepalen of het veel is of niet
voor kleppen stellen moet alleen bovenste blok deksel eraf
Alleen de kleppendeksel hoeft er inderdaad af maar voordat je daar weer eens bij bent... ben je ook al vlug een half uurtje aan het sleutelen. tank los, nog even dit klein frutje, dat klein frutje en voordat je het weet heb je alweer een hoop tijd verbrast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan