Kabelboom tekening

16 apr 2015
4
0
Amersfoort
Heren,

Ik ben bang dat ik een hele stomme vraag ga stellen, maar doe het toch;
Ik ben mijn gs750 uit 81' weer in elkaar aan het zetten. Ik kom alleen niet helemaal uit de bekabeling op moment. Wellicht geheel ten onrechte want;

Ik heb het schema voor mij liggen en zie 2 tekens staan, die naar mijn weten hetzelfde zijn op een motor.

Het ene tekentje is die hark met scheve tanden (massa toch?)
De andere is de 'lijntjes kerstboom op de kop' ( ground/ aarde toch?)

Nu was ik er eigenlijk van overtuigd dat deze hetzelfde waren op de fiets en dat alles via de gehele constructie van de motorfiets liep... Dat de - van de accu dus op het frame word gemonteerd...? Hoe zit het? Kan iemand iets met dit verhaal?

Alvast bedankt.
 
De streep met de schuine streepjes is het chassis.
De kerstboom op zijn kop is aarde.
In sommige apparaten worden 2 verschillende massa's gebruikt (heeft met galvanische scheiding te maken) maar op een motor heb je geen aarde en maar een massa.
Misschien bedoelen ze met de ene het chassis en de andere de bedrade min (op de accu)
Plaats anders dat schema even.
 
Zo te zien in je voorstel topic heb je een verbouwde gs750t, in NL officieel nooit geleverd volgens mij.
Gs is ook de amerikaanse benaming, in europa zou hij de gsx750t genoemd zijn.
Het is er iig één van de gsx serie, 16 kleppen ipv 8 die er in de (oudere) GS zitten.
Herkenbaar aan de rechthoekige nokasdeksels, de oude gs heeft ronde deksels.

Gs750 heeft idd een kickstart (zie voorstel topic!) maar is dus een ander/ouder blok met 8kleppen.
De GSX750 heeft geen kickstart,geen enkel model, maar wel 16 kleppen en is een nieuwer blok.

Heb je dus onderdelen nodig of elektrisch schema, zoek op GSX750 van 80-83. Hierna (84- ) is de gsx750 weer een compleet andere motor geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan