Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Je zou eventueel een stuk slang vanaf een gat in je kuip direct naar de regelaar laten lopen. Dan weet je iig zeker dat deze gekoeld word. Diameter slang van je koelsysteem bijv.

Mag voor mij onderstaande foto in de op?

[afbeelding]

Alvast bedankt!


Done :)


Check de foto. Lelijk overgespoten!! Ongelofelijk. Hoe ga ik dat ooit fixen :([afbeelding]
[afbeelding]


Met een kwast... :? :+


Korte vraag: ik heb de zx6r voorzien van circuitkuipen, en hierbij de spanningsregelaar op ongeveer dezelfde plek geplaatst als origineel. Na een kort ritje (letterlijk een paar rondjes om 't huis en een tijdje stationair laten lopen) merk ik dat de spanningsregelaar behoorlijk warm werd. Ik heb nu een paar gaten in de kuip geboord waardoor er in ieder geval wat meer lucht langs de regelaar komt. Nu begrijp ik dat er meer stroom door gaat omdat er geen verlichting meer op zit, maar had verwacht dat als hij op dezelfde plaats zou zitten, het wel mee zou vallen. Heeft er iemand tips, want het zit me niet helemaal lekker..


In het kawasaki Race Kit Manual plaatsen ze hem onder de kont, in de buitenlucht. Krijgt ie een veel betere koeling ;)

*edit: Race Kit Manual zou je via deze site moeten kunnen downe:
09-2012 ZX6R Race Kit Manual - ZX6R Forum

:)

Bedankt voor de reacties! Ik had nog een metalen plaatje achter de regelaar geplaatst, zodat het daar nog wat warmte aan kwijt kon. Om de regelaar te verplaatsen naar het kontje was het wat kort dag, maar misschien nog het overwegen waard!
Vandaag een heerlijke circuitdag op Assen gehad, de spanningsregelaar heeft zich goed gedragen! De motor zelf ook trouwens :+ . Precies goed getroffen met het weer, mij hoor je voorlopig niet meer klagen *O* .
 
Tcwx49wruH_V7N-xXJA9e-9jp89Z3uEgfB00swLuzrxNRMnFeI8dySpA2_5W12nuE2pKn0R9kJCIM4k=w1342-h547


doet bovenstaande foto het bij jullie ook? Dan mag ie in de OP
 
Laatst bewerkt:
ik heb een zx6r '98 met nu 54000km op de teller.
het is mij opgevallen dat deze stationair "tikt" en met rijden ook , ik heb hier een filmpje van proberen te maken, hierop is het veel harder hoorbaar dan naast de motor.

nu heb ik het eea op internet gezocht en komthet schijnbaar met regelmaat voor dat de nokkenasketting spanner (CCT) defect gaat.
geluid wordt sneller bij verhogen toerental en wordt niet meer of minder bij een warme motor ?

ik heb wat verschillende filmpjes bekeken en ik denk dat dat bij mij aan de hand kan zijn.
iemand mee eens / oneens zie filmpje.

 
Laatst bewerkt:
Iemand nog interesse in remklauwen van een 2003\2004 model?
Gaat helaas niet passen op een zx636 van2002. Kunnen er bijvoorbeeld klauwen van een zx9 02/03 die vierzuigerige op mijn zx6 van 2002 ??
Goed weekend hier regent het alleen nog maar😒
 
Ik reed net weg met schijfslot er nog op |(

Heeft er iemand toevallig nog een (zwarte) linker zijkap voor een zx6r 03/04 model? (Er zit een gat in en wat barsten) En een linker voetstepje?(afgebroken, ebay setje voor €10,-) En een carterkap, dat donkergoud gekleurde kapje links? (Er zitten 10 pitten in)

Mijn remdruk was ook even weg, schrok me rot toen ik wilde remmen voor een rood stoplicht.. Maar na een paar keer pompen was er weer remdruk. Na 4 sec rijden was er weer geen remdruk, weer wat pompen en het is weer terug. Enz enz.. Hij lag op zijn zijde, dus misschien wat luchtbelletjes erin? Ik heb nog geen lek/druppel gezien.
 
Ik reed net weg met schijfslot er nog op |(

Heeft er iemand toevallig nog een (zwarte) linker zijkap voor een zx6r 03/04 model? (Er zit een gat in en wat barsten) En een linker voetstepje?(afgebroken, ebay setje voor €10,-) En een carterkap, dat donkergoud gekleurde kapje links? (Er zitten 10 pitten in)

Mijn remdruk was ook even weg, schrok me rot toen ik wilde remmen voor een rood stoplicht.. Maar na een paar keer pompen was er weer remdruk. Na 4 sec rijden was er weer geen remdruk, weer wat pompen en het is weer terug. Enz enz.. Hij lag op zijn zijde, dus misschien wat luchtbelletjes erin? Ik heb nog geen lek/druppel gezien.

Ga maar uit van een kromme schijf
 
Gebeurt dat bij een kromme schijf? Maar mijn stuur wiebelt niet als ik rem
Kromme schijf duwt je zuigers terug de klauw in.

Waardoor als je in de rem knijpt de zuigers niet genoeg richting de schijf bewegen, dus moet je paar keer pompen voor die tegen je schijf zit...

@ jorgos wat moet dat kosten idd?

Ook prijs voor losse achtervelg svp
 
Kromme schijf duwt je zuigers terug de klauw in.

Waardoor als je in de rem knijpt de zuigers niet genoeg richting de schijf bewegen, dus moet je paar keer pompen voor die tegen je schijf zit...
:^ Nog wat volk de Eifel in geweest dit weekend? :] :]
 
Bedankt voor de reactie met uitleg, weer nieuwe schijven kopen pfff of heeft iemand nog een rechte voor schijf liggen? Heb nog wel een rechte van mijn oude set.
 
Terug
Bovenaan Onderaan