Intruder topic (deeltje II)

Aze,
het zou volgens mij ook moeten lukken...
voordeel is dat je niet meer met het gezeik zit van synchroonstellen...
je hebt alleen geen ruimte onder je tank lijkt mij voor zo een buis
 
Nee maar uiteindelijk scheelt het toch ruimte, dus moet kunnen toch. En idd zoals je al zegt ben je gelijk van dat synchroonstellen af. Verder heb ik hier nog een VS700 blok staan waar ik ooit nog eens een frame om heen wil bouwen. Dit is een mooie oplossing lijkt me. Helaas is mijn Frans erg slecht anders zou ik ze eens mailen hoe en wat qua carb en sproeiers.

BB8C439A81.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Ik heb een volusia uit 2004 gekocht die enige tijd stil heeft gestaan.
Hij loopt inmiddels best weer aardig nadat ik:
- carbarateur heb vervangen
- benzine leidingen heb vervangen
- iridium bougies heb geplaatst
- vacuum 'pomp' heb vervangen
- tank heb Gereinigd
- nieuwe banden
- olie vervangen
- remklauw revisie
- errug veel gepoetst

Maar toch... hij heeft nu wel pit, maar 'niest' wel eens na een bocht zeg maar en houdt voor mijn gevoel wat in op lagere snelheid.
Langere tijd op hogere snelheid (snelweg)gaat hij wel eens vervelend inhouden.

Ik lees wel eens iets over een grotere sproeier, wat zit er standaard in en wat zou er dan in moeten. Opvallend is dat hij met beide carbs(de oude en de nieuwe) beter loopt met de choke wat uitgetrokken?

Wie kan me helpen?

Tx!
 
Vuil in je carburateur. ...of te arm afgesteld....
luchtmengselschroef iets verstellen en dan weer proberen ;)
 
Heb even een vraagje over mijn carb ontluchting slangetjes. Moeten die nog ergens specifiek heen of kan ik die los laten hangen.

Al vast bedankt.
 
Tja tis misschien een wat domme vraag maar om nu gelijk het hele topic te sluiten.. }) :+

Maar goed je moet begrijpen dat mijn beide Intruders uitgevoerd waren met een canister (emission control) systeem waarbij de ontluchting slangetjes deel uitmaakten van dat systeem. De emission slangetjes heb ik afgedopt maarja dat kan ik moeilijk gaan doen met de ontluchting.. :X
 
Heb even een vraagje over mijn carb ontluchting slangetjes. Moeten die nog ergens specifiek heen of kan ik die los laten hangen.

Al vast bedankt.
Los laten hangen.

Sluiten was een misser van mijn kant; verkeerde knupke.... O-)
 
Goedenavond Indringers :)
Zal me heel even voorstellen. Ik ben Richard, woonachtig nabij Sneek, en ik rij zelf een Yammie FJR1300. Dus, zeg maar, alles wat een Intruder niet wil zijn 8-)

Mevrouw IQski heeft afgelopen vrijdag een Intruder VS800 gekocht met eerste afgifte 2001, maar ik vermoed bouwjaar 2000. Ze gaat de Intruder gebruiken om weer het fijne gevoel van motorrijden te ervaren. Een vorige poging met een CBF500 naked liep helaas op niets uit. Een chopper is haar ding, dus vandaar deze keuze. Nu wil ik graag wat sleutelen, ben geen ster, maar als ik sleutel wil ik het wel goed doen, dus niet zonder werkplaats handboek. Langs wellicht minder legale plaatsen kom ik aan een Clymer manual die voor VS750s en VS800s t/m 1997, maar ik kan niet de hand leggen op een handboek voor een later model.
Is er iemand die me verder kan helpen? Bij voorbaat dank.
 
Goedenavond Indringers :)
Zal me heel even voorstellen. Ik ben Richard, woonachtig nabij Sneek, en ik rij zelf een Yammie FJR1300. Dus, zeg maar, alles wat een Intruder niet wil zijn 8-)

Mevrouw IQski heeft afgelopen vrijdag een Intruder VS800 gekocht met eerste afgifte 2001, maar ik vermoed bouwjaar 2000. Ze gaat de Intruder gebruiken om weer het fijne gevoel van motorrijden te ervaren. Een vorige poging met een CBF500 naked liep helaas op niets uit. Een chopper is haar ding, dus vandaar deze keuze. Nu wil ik graag wat sleutelen, ben geen ster, maar als ik sleutel wil ik het wel goed doen, dus niet zonder werkplaats handboek. Langs wellicht minder legale plaatsen kom ik aan een Clymer manual die voor VS750s en VS800s t/m 1997, maar ik kan niet de hand leggen op een handboek voor een later model.
Is er iemand die me verder kan helpen? Bij voorbaat dank.
1985-2009 Suzuki VS700 VS750 VS800 S50 Service Repair Manual DOWNLOAD - Download Manuals & Technical
 
Na mn C1500 een maand geleden plat gelegd te hebben op een rotonde heb ik zitten te denken wat nu.......
Ongeveer 5K schade mn special paint van een half jaar oud naar de galemiezen......
Nja life goes on dus motor uit elkaar gedraaid ondertussen wielen laten poedercoaten zwart uiteraard, nieuwe koffers gekocht, voor 2000 euro chrome werk gekocht (dag vakantie geld hehe) nieuwe banden en nieuwe wiellagers erop en erin nu de wielen er toch aflagen.

Mn ophanging voor de koffers en de wiel hubs liggen bij de verchromerij.

Alles wat gespoten moet worden ligt sinds gisteren bij de spuiterij, zou binnen een week of 4 klaar zijn'

Hieronder een foto zoals ie ooit was en zoals ie nu weer een beetje is......

Mzl Roland, zal jullie een beetje op de hoogte houden van de vooruitgang.

full
 
en zo is het nu na al het een en ander vervangen te hebben......

vandaag komen de wielen terug dus daar volgt nog een piccie van.

full
 
Na mn C1500 een maand geleden plat gelegd te hebben op een rotonde heb ik zitten te denken wat nu.......
Ongeveer 5K schade mn special paint van een half jaar oud naar de galemiezen......
Nja life goes on dus motor uit elkaar gedraaid ondertussen wielen laten poedercoaten zwart uiteraard, nieuwe koffers gekocht, voor 2000 euro chrome werk gekocht (dag vakantie geld hehe) nieuwe banden en nieuwe wiellagers erop en erin nu de wielen er toch aflagen.

Mn ophanging voor de koffers en de wiel hubs liggen bij de verchromerij.

Alles wat gespoten moet worden ligt sinds gisteren bij de spuiterij, zou binnen een week of 4 klaar zijn'

Hieronder een foto zoals ie ooit was en zoals ie nu weer een beetje is......

Mzl Roland, zal jullie een beetje op de hoogte houden van de vooruitgang.

[afbeelding]

Da`s een zure pil kerel, weet inderdaad dat je em net klaar had( volgens mij van het ioch- forum), succes ermee
 
ja is idd zwaar kl....te maar goed hij wordt nu hopelijk nog iets mooier en in de kleur die ik al vanaf het begin voor ogen had.....zwart dus. voor een bagger een van de mooiste kleuren
nja vind ik dan.

Mzzzl Roland.
 
ja is idd zwaar kl....te maar goed hij wordt nu hopelijk nog iets mooier en in de kleur die ik al vanaf het begin voor ogen had.....zwart dus. voor een bagger een van de mooiste kleuren
nja vind ik dan.

Mzzzl Roland.

_O- _O- zwart?.......is er iemand op dat forum die daar heel anders over denkt, liep over mijn 1500 negatief te doen juist "omdat" ie (mat)zwart was _O- .
Ik hou het er maar op dat het pure afgunst was, beetje zielig gedrag maar zulke mensen heb je nou eenmaal.
 
Beetje kortzichtig van die gast zou ik zeggenm, iedereen heeft gelukkig een andere smaak maar om daar nu een motor voor af te kraken omdat het toevallig niet je smaak is.....
 
slecht nieuws
mijn 1400 is onderuit gegaan en met de rechterkant vol op een vluchtheuvel geklapt...
carterdeksel gescheurt, bovenste achterste ophanging van het blok is ingescheurd, uitlaat rechts plat en een dikke diepe ingescheurde put in het frame rechtsonder in het frame onder het blok.
reed niet zelf, maar had hem uitgeleend. reed ervoor en zag het in mijn spiegels gebeuren....

is dit te repareren?
en wat is dan de beste oplossing?
een goedkope standaard 1400 vinden en alle special parts over zetten of is het frame nog te redden en alleen een ander blok zien te vinden?
ben een beetje aan het rondneuzen op internet maar er staat niet zo heel veel online qua onderdelen.

hij heeft wel gezegt dat hij de schade wil betalen, maar financieel zit hij niet zo heel ruim
wat is de beste oplossing?
 
Laatst bewerkt:
slecht nieuws
mijn 1400 is onderuit gegaan en met de rechterkant vol op een vluchtheuvel geklapt...
carterdeksel gescheurt, bovenste achterste ophanging van het blok is ingescheurd, uitlaat rechts plat en een dikke diepe ingescheurde put in het frame rechtsonder in het frame onder het blok.
reed niet zelf, maar had hem uitgeleend. reed ervoor en zag het in mijn spiegels gebeuren....

is dit te repareren?
en wat is dan de beste oplossing?
een goedkope standaard 1400 vinden en alle special parts over zetten of is het frame nog te redden en alleen een ander blok zien te vinden?
ben een beetje aan het rondneuzen op internet maar er staat niet zo heel veel online qua onderdelen.

hij heeft wel gezegt dat hij de schade wil betalen, maar financieel zit hij niet zo heel ruim
wat is de beste oplossing?
Bah...

Het beste is goed en vakkundig laten herstellen, ongeacht de kosten. Tis voor die ander ook niet leuk, maar jij hoeft geen schade motor te rijden omdat een ander omvalt.

Lassen aan het frame zal doorgaans nog wel lukken. De pest is bij goeie glij schades, dat het best een lijstje is met wat er stuk is gegaan.

Wellicht kun je ook nog het frame laten controleren/richten.
 
Ter info...

Dit jaar is het 30 jaar geleden dat de eerste Intruder het levenslicht zag.. :]

16B207DD40.jpg
 
Dag dames en heren,

Ik ben bezig met een vs700.
Blok is helaas niet alles meer, dus ben opzoek naar een andere..
Iemand enig idee waar ik goed kan zoeken, op marktplaats staat vrij weinig.
Iemand hier toevallig nog iets liggen?:)
 
Dag dames en heren,

Ik ben bezig met een vs700.
Blok is helaas niet alles meer, dus ben opzoek naar een andere..
Iemand enig idee waar ik goed kan zoeken, op marktplaats staat vrij weinig.
Iemand hier toevallig nog iets liggen?:)
ioch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan