Honda cbr 600f 1996 boven de 7000rpm pruttelen/stotteren

Tacmiggiej

MF'er
26 okt 2014
110
0
Oesjbekistan
Hallo mede-mfers

Ik ben echt ten einde raad...

Mijn honda cbr600f van 1996 kmstand 65.000 stottert/pruttelt boven de 7000 toeren.
Met stoten/haperen en ploffen uit de uitlaat gaat hij zeer moeizaam hoger in de toeren.
Stationair loopt ie als een naaimachine

Na een tankbeurt kwam dit probleem plots omhoog.
Hij ging moeizaam aan en daarna volgde bovenstaande problemen zodra ik de motor aan zijn tand voel.

Wat heb ik al reeds gedaan?

Kleppen gesteld : slechts 2 hoefde gesteld te worden.
Benzinepomp werkt foutloos.
Compressie in orde
Carbs ultrasoon gereinigd & gesteld
Tank gereinigd---> benzine rook niet zo sterk als de nieuwe verse benzine (nee, niet de verkeerde benzine getankt)

Wat is niet gedaan en mogelijk onzinnig???

Luchtfilter vervangen
Bougies vervangen

Alvast bedankt.. Ik weet het echt niet meer ;(
 
Met m'n Honda CB Sevenfifty (1996) zelfde probleem. Volgens mij ook na het bijna leegrijden van een tank. Op advies van collega's tank ik nu V-Power en een keer Wynn's injector+cleaner en Wynn's Benzine+carburateur erin gegooid, mocht niet baten.
Of ergens vuil in het brandstofsysteem, of het heeft te maken met het vacuum van de naalden, sproeiers. Maar daar had je al naar gekeken?
 
ik zou de benzinefilter vervangen
had ik bij mijn motor ook, boven een bepaald aantal toeren wegvallen, alsof er een toerentalbegrenzer opzat...
nieuwe benzinefilter was bij mij de oplossing
 
Probeer ff te rijden zonder luchtfilter.... als het probleem dan verholpen is een nieuw (origineel Honda) luchtfilter of K&N filter monteren.

Heb al een aantal keer meegemaakt dat een imitatieluchtfilter dit soort klachten veroorzaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan