Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Oeps: gelezen, gaan we maar niet doen. iK ben er te onrustig voor. Maar op zoek naar een montage adres. Iemand een tip in de buurt van Rhoon?
 
Mensen goede ervaringen met Ruud frederics?

Krijg me power commander van de week binnen en wil hem ergens laten mappen.
Nu dacht ik dat ik de naam Ruud frederics weleens vaker had gehoord
 
Mensen goede ervaringen met Ruud frederics?

Krijg me power commander van de week binnen en wil hem ergens laten mappen.
Nu dacht ik dat ik de naam Ruud frederics weleens vaker had gehoord

heel veel goede ervaringen.
het kost wat extra als de PC niet daar is aangeschaft maar dat is bij de meeste wel zo lijkt me.
tegenwoordig levert bij rapid bike (ipv?) power commander's .
 
Ik heb hem elders aangeschaft. Hij rekende flinke prijzen voor de PC V.

Maar heb een afspraak gemaakt voor afstellen :) bedankt!
 
Iemand toavallig op zoek naar een powercommander 5 voor Z750 met K&N filter?
 
Heren/dames, ik heb denk ik wat tips nodig.

Gisteren Powercommander (FC) binnen gekregen (voor mijn Yamaha MT-03 '09), dus vanavond aan het sleutelen gegaan. Heb hem gisteren vast aan de computer gehangen om maps in te laden en dat ging goed.

Nu zit hij erop en het werkt niet. Als ik de motor op "on" zet blijft het rode lampje bij de sleutel op het dashbord knipperen. Toen dacht ik direct aan de rode (master) sleutel, misschien blokkeerd hij nadat de accu min los is geweest ofzo. Maar dat helpt niet.

Het lampje brandt 5 keer lang en dan 2 keer kort, misschien een code maar ik weet de betekenis niet.

Het status lampje van de powercommander gaat ook niet branden btw.

Wie helpt me uit de brand!
 
Foutcode 52 (5x lang, 2x kort = 52):

If the display indicates error code 52,
this could be caused by transponder interference.
If this error code appears, try the following.

1. Use the code re-registering key to start the engine.

NOTE:Make sure there are no other immobi-lizer keys close to the main switch, and do not keep more than one immobilizer key on the same key ring!
Immobilizersystem keys may cause signal interference, which may prevent the engine from starting.

2. If the engine starts, turn it off and try starting the engine with the standard keys.

3. If one or both of the standard keys do not start the engine, take the vehicle, the code re-registeringkey and both standard keys to a Yamaha dealer and have the standard keys re-registered.


Succes!
 
Laatst bewerkt:
Foutcode 52 (5x lang, 2x kort = 52):

If the display indicates error code 52,
this could be caused by transponder interference.
If this error code appears, try the following.

1. Use the code re-registering key to start the engine.

NOTE:Make sure there are no other immobi-lizer keys close to the main switch, and do not keep more than one immobilizer key on the same key ring!
Immobilizersystem keys may cause signal interference, which may prevent the engine from starting.

2. If the engine starts, turn it off and try starting the engine with the standard keys.

3. If one or both of the standard keys do not start the engine, take the vehicle, the code re-registeringkey and both standard keys to a Yamaha dealer and have the standard keys re-registered.


Succes!

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb die speciale sleutel wel gebruikt maar met een normale sleutel aan dezelfde ring. Dat is dus niet goed als ik het zo lees.

Waar kun je die fout-codes terug vinden? In theorie zou die laatste lange ook een korte kunnen zijn dan krijg je dus foutcode 43, weet je toevallig waar die voor staat?

1 ding is zeker, ik ga morgen proberen te starten met alleen de speciale sleutel zonder ring met de andere sleutel!
 
Bedankt voor de snelle reactie, ik heb die speciale sleutel wel gebruikt maar met een normale sleutel aan dezelfde ring. Dat is dus niet goed als ik het zo lees.

Waar kun je die fout-codes terug vinden? In theorie zou die laatste lange ook een korte kunnen zijn dan krijg je dus foutcode 43, weet je toevallig waar die voor staat?

1 ding is zeker, ik ga morgen proberen te starten met alleen de speciale sleutel zonder ring met de andere sleutel!

Bij gebrek aan geduld en vol van nieuwsgierigheid en hoop ben ik toch nog maar even naar mn garagebox gegaan.

Speciale sleutel in het contact en alles blijft hetzelfde als bij de vorige poging. Nog even goed naar de knipperlichtjes gekeken, heb nu het vermoeden dat het dus code 43 is....
 
Bedankt voor de reacties! PC blijkt stuk geleverd. Nu hij er weer af is doet de motor het weer en is de foutmelding weg.

Jammer van het werk voor niks maar ik ben blij dat er niks met mn motor is...
 
Ik heb problemen met de Rapid Bike 2 op mijn CBR.
Bij 7000rpm lijkt hij in een soort rev limiter te lopen:

Filmpje!

https://www.youtube.com/watch?v=vaew0sa5LNg

De Rapid Bike module is uitgewisseld met een andere: zelfde probleem.
Ter info: er zit geen rev limiter op en de settings waren bij beide een zero map.

De kabelboom verwijdert: geen probleem meer.
De kabelboom weer teruggeplaatst met WD40 in de connectoren en zeker goed vastgedrukt: weer bij 7000rpm inhouden.

De kabelboom is er nu uit en de leverancier is benaderd.

Wie heeft dit ook eens meegemaakt en/of weet wat de oorzaak kan zijn?

Het probleem is opgelost. Bij de garage hadden ze de module wel op een 0-mapping gezet, maar de firmware stond nog op die van de CBR 929 RR.
Nadat de firmware voor de 2005 CBR 1000 RR erin was gezet was het probleem weg, en hebben we hem kunnen afstellen op de dyno.
 
Ik ga 17 juni voor een powercommander voor El Busa. Aangezien hij niet supermooi loopt ben ik erg benieuwd hoe hij straks zal rijden. Hij pruttelt een beetje nu, kan ik er wel mee door rijden tot die tijd? Ik moet ook 250 km rijden naar Goes en wil hem wel ff heel houden haha.
 
Onderstaand probleem ligt blijkbaar aan de powercommander met ignition module. Hebben de pc3 niet afzonderlijk getest, dus weet niet of het aan de pc3 ligt of aan de ignition module.
Maar herkent iemand het probleem? Er zit een nul map in de pc3 en de ignition module is ook leeg. Het is puur aangebracht voor de quickshifter.



---------------------------------------

Hierbij een vraagje of iemand weet waar het probleem zich bevindt bij een Yamaha R6 2006 circuitracer. Het probleem is als volgt:
Motor start en slaat aan, vervolgens schommelen de toeren tussen de 1500 en 2500 ongeveer en slaat af. Als je hem beetje op het gas houdt blijft hij draaien, hetzij niet echt lekker. Zodra hij 50 graden Celsius aangeeft is het over en loopt hij prima stationair. Warm starten geen probleem. Enige foutmelding was koelvloeistof temperatuur sensor welk vervangen is voor een nieuwe. Gaf geen verbetering. Ook draadbreuk is het vermoedelijk niet want de temperatuur wordt goed weergegeven.

Onderstaand filmpje geeft het exact zelfde probleem weer.

Onderstaande twee topics, benoemen verschillende zaken. Eentje heeft het over zijn pc3 usb met ignition module. Heeft deze motor ook sinds kort voor de QS, maar loskoppelen heeft geen resultaat, zoals wel bij het onderstaande topic.

Andere topic (waar ook het filmpje bijhoort) heeft het over de throttle body sync, tps sensor en bougies.

07 r6 rough idle then stalls on cold start - Yamaha R6 Forum: YZF-R6 Forums

Bike stalls on cold start - Yamaha R6 Forum: YZF-R6 Forums

Maar lees ook veel dingen over problemen met de klepspeling, alleen dan loopt de motor niet zo beroerd als deze en die uit het filmpje. Zou natuurlijk wel zo zijn dat hoe slechter te klepspeling hoe beroerder hij loopt.
Maar de motor is vorig jaar goed werkend weg gezet en heeft nu ineens deze problemen, daardoor lijkt het meer op een elektrisch probleem dan een mechanisch probleem, zoals de kleppen.

Mocht iemand het bekend voorkomen, tips hebben of exact hetzelfde probleem herkennen dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik ben al tijdje aan het zoeken naar een 2de hands powercommander voor mijn R6 uit 2003.
Kan er geen 1 vinden.

Is het echt niet mogelijk om een PCIII van een nieuwer model R6 te verbouwen.

Graag jullie reactie en alleen nee volstaat niet.

Mvg Jhachmang
 
Aha ik was het topic al weer even kwijt, want het oude zat op slot...

Ik ben bezig met mijn ducati 1098 met een PC5 en 2 autotune modules.
In beide uitlaatbuizen zit een eigen autotune module (At200)
Maar ik zit met volgende:

Ik krijg op cilinder 2 de Af waarde van cilinder 1 en andersom.
Ik heb de stekkertjes op de PC5 al omgedraaid, maar ik blijf op de cilinder2, AF1 waardes uitezen. (ik heb even de sensor uit de uitlaat gehaald en dan schiet de AF omhoog. en het omwisselen van de stekkers heeft geen invloed op het omdraaien van AF1 naar AF2.)

Ik denk dat de At200 voorgeprogrammeerd is om de unit met de langste kabelverbinding automatisch te herkennen als cilinder 1. Dit omdat volgens de handleiding je de PC5 en autotune modules achter onder het zadel zou moeten inbouwen. Dit heb ik niet gedaan, omdat dat bij race motor wat eerder schade oploopt bij een eventuele crash en ik alle extra elektronica vlak onder de kroonplaat/binnen het fram heb kunnen wegwerken. Nu kan de langste kabel alleen naar cilinder 2.

Is er in de software ergens een mogelijkheid om de waardes om te draaien?

Anders zit er niks anders op dan na iedere sessie handmatig de cilinders te trimmen..... en dat is best een werkje..
 
Vandaag mijn rapidbike 3 binnen gekregen voor mijn r1 05.
Nu heb ik aan de motor een witte en een bruine connector en aan de rapidbike 2 setjes witten. Waar bij een setje een rood stukje tape om de kabels zit. Tussen welke moet die met het rode tape?

In de handleiding word gepraat dat de rood witte connectors tussen de bruine moeten. Ik heb alleen rood blauwe kabels.
 
Ook ik heb als hierboven een R1 05 aangeschaft!

Heb hem origineel gekocht en ik was nog geen 5 minuten thuis en toen heb de kat en originele uitlaten eronder vandaan gesloopt!

Hop, zo'n mooie rvs katvervanger en sportieve dempers eronder geknalt en rijden met die hap.
Nou mist dat ding een partij vermogen zeg.. ( geen honderd pk ) je voelt gewoon dat ie in de eerste versnelling niet meer snel omhoog komt zetten en ook met wegrijden bij het stoplicht doet ie het in lagere toeren veel minder goed dan eerst.

Nu ik de db-killers erin heb zitten doet hij het echt al stukken beter maar ik moet haar gewoon nog goed af latennstellen.

Dus een pclllusb gekocht zodat ie na m'n vakantie afgesteld kan worden bij Powerpoint.

Nu las ik weer ergens iets over een lamba en exup elaminator.
Zijn deze 2 dingen handig om te doen voor het beste resultaat of maakt dat niet uit?

Gr.
 
Iemand hier ervaring met het flashen van ecu's ?

Ik vind het interessante materie (zit wat op www.woolichracing.com te kijken).

Ik heb echter een Honda (voor het eerst dat ik baal dat ik een Honda heb B| ) en die schijnt weer net lastig te flashen ecu's te gebruiken.

Toch een poging wagen hier of er wellicht een Hollandse hobbyist is. Dat praat toch wat makkelijker dan Amerikanen op een forum ver weg.

De basisstappen van 1 t\m ... (?) zijn mijn nog niet helemaal duidelijk.

Lijkt mij, wanneer je zelf jouw ecu kan flashen, dit een stuk voordeliger is dan Dynojet modules.
 
Laatst bewerkt:
Flash tune werkt ook makkelijk. Die hebben additioneel nog een QS optie. Weet niet of ze ook honda hebben.
 
Vraag over PC3 usb.
Heb deze ingebouwd op een blade van 2006 samen met de 330ohm weerstand om de ecu te foppen. Motor heeft pair en flapper mod en een leo vince slip-on.
Met de map ( arrow slip on european model ) van de PC site loopt ie fijner als daarvoor, aan uit gevoel en af en toe iets inhouden bij weinig gas rond de 4000 toeren is grotendeels verdwenen.

Enigste probleem is dat tijdens het starten de motor aanslaat en gelijk weer afslaat.
Klein beetje gas met starten gaat goed en na een paar seconden loopt ie gewoon stationair.
Dit gebeurt regelmatig. Iemand hier enig idee waar het aan kan liggen ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan