Dashbord temp meter loopt niet op CBR 900 RR SC28

Rick BGH

MF'er
14 apr 2015
52
0
Den Haag
Hoi allemaal,

Ik heb flink lopen spitten in het forum, mijn temperatuurmeter loopt niet op.
Nu begrijp ik van uit andere berichten dat de meter op het dashboard gevoed wordt door de thermostaat en niet door de sensor in de radiateur klopt dit?

Daarnaast de vraag waar zit de thermostaat bij een blade uit 1992?

Alvast bedankt!!
 
Bedankt voor jullie reacties.
Helaas beantwoord dit nog niet de vraag waar de thermostaat zit bij een blade uit 1992.
Weet iemand dit mij te vertellen dan kan ik de temperatuursensor vervangen.

Thanks!
 
Bedankt voor jullie reacties.
Helaas beantwoord dit nog niet de vraag waar de thermostaat zit bij een blade uit 1992.
Weet iemand dit mij te vertellen dan kan ik de temperatuursensor vervangen.

Thanks!

als ik het goed zie in de manual dat zit ie idd op het thermostaathuis.

edit ik lees weer niet goed, zal nog even verder kijken.
 
Laatst bewerkt:
Thermostaat huis heb ik gevonden. Vandaag de nieuwe radiateur geplaatst.

De fan slaat aan bij, denk ik 100 graden. De thermostaat gaat dus wel open.
Ik heb het thermostaathuis nog niet eraf gehad. Maar klopt het dat er een slang van het oliefilter naar het thermostaat huis loopt? En als ik het thermostaathuis er af haal dan komt daar dus olie uit lijkt me?
 
Hey is het nou opgelost met je temperatuurmeter? Ik heb namelijk ook gisteren en 92 fireblade gekocht. Temperatuurmeter loopt ook niet op en de Vin is ook nog niet aangeslagen.

Groet René
 
Je kunt beginnen met het draadje wat uit je radiateur komt los te halen van de sensor die weer in de radiateur geschroefd zit.

Maak met deze draad dan even contact met iets van metaal, bijvoorbeeld je motorblok. Als de fan het doet zou die aan moeten slaan.
 
Hey das een goed begin, bedankt voor de tip.

Nou geprobeerd dus en de vin draaid.

Wat nu?
Temperatuurmeter doet het niet.
Heb ook al een nieuw topic hierover aangemaakt zou je daar verder willen lezen?
 
Meestal is het de aansluiting van de draad op de temperatuurvoeler de boosdoener . De aansluiting is vaak vies en maakt slecht contact. Netjes schoonmaken helpt vaak . Overigens is de voeler door te meten staat in WPH wat de weerstandswaarde moet wezen bij een koud blok . Heel simpel de meetpennen op de aansluiting voeler en massa(blok) houden . Houd de draad van de voeler zelf ff tegen massa dan moet de meter in de hoek uitslaan (contact aan uiteraard) Is de voeler defect dan nieuwe bestellen, oude eruit draaien vinger ff op het gat houden en nieuwe erin draaien (let op het schroefdraad loopt taps dus niet met grote kracht vast zetten anders heb je een heel ander probleem . Meter zelf heb ik nog niet gehoord dat deze kapot ging .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan