Honda Forza 125

Vandaag de Forza in levende lijve gezien. Is een forse scooter, duidelijk groter dan de PCX die op 3mtr afstand stond. Op zich een mooie scooter maar fors aan de prijs, maar wel met de nodige luxe, zoals een hoog scherm, ABS en als me goed herinner een toerenteller en twee kleppen extra.
Ik miste trouwens de SH scooters van Honda.
 
Laatst bewerkt:
Tellerpartij is erg mooi. SH stond er niet, nieuwe CB125F (ok, geen scoot) ook niet.

Groter dan PCX... ja, de Forza is gewoon een maxiscooter. PCX absoluut niet.
 
Inderdaad aan de hoge prijs , is echt een grand tourismo , zit dan wel meteen alles op wat je nodig hebt. Manco blijft de 125 cc, als deze uitvoering ook op de forza 300 nss gaat plaats vinden wordt het een kanshebber. Honda laat hier wel zien wat hun visie is op scootergebied naar de toekomst toe, led-verlichting etc...model blijf ik afgekeken vinden van de pcx iets verlengd met rechtere lijnen in plaats van bol :?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de forza gezien op de beurs.

Wat een schitterende machine zeg!
Ja schitterend, dat wel!

In dezelfde prijsklasse en ook schitterend:
- Kymco DT300i
- Kawasaki J300
- Yamaha Xmax 250
- Honda Forza 300
- Aprilia SR Max 300
- Beverly 300ie

Om er maar een paar te noemen.
Stuk voor stuk veel krachtiger scooters voor hetzelfde geld. :]
 
Laatst bewerkt:
Eerste reactie was eigenlijk toen ik langs de honda stand liep was.....huh.....wat doet die BMW nou bij honda ?
 
Tijd dat honda eens met een nieuw 250 of 300 cc komt.
dat sh 300 blok begint ook een beetje over de datum te raken.
Met nieuwe technieken moet een nieuwblok van 250 of 300cc zo zuinig zijn dat hij onmogelijk onder de 1 op 30 rijdt.
(Tenzij je in de file staat)
mijn piaggio 300 blok rijdt ook 140 km/ u trekt iets minder snel op maar krijg ik met fel rijden op korte afstanden nooit onder de 1 op 30. En bij toeristisch rijden 1 op 34.
 
Die 125 cc hebben ze helemaal onderhanden genomen, maar ze zullen denk die 300cc ook wel aanpakken of een heel nieuw blok ontwikkelen.
Ze verkopen er genoeg van om eens met een nieuw blok te komen.
misschien een 250 en 350 cc
 
Ik hoorde van Robber57 dat er eind dit jaar een nieuwe sh 300 zou uitkomen.
Misschien dat dat blok ook gebruikt gaat worden voor de forza 300 2016 ?
 
Ben stiekem toch wel beetje verliefd op de nieuwe forza.

2016_honda_forza_price_redesign_zpsgnji6j03.jpg
 
Das een hele mooie. Qua formaat vind ik de Forza perfect. Net wat groter dan een PCX en weer wat kleiner dan de grote maxi scooters. Ook de bredere banden smoelen een stuk beter dan de smalle PCX-bandjes.
 
Klopt die zien er heel wat volwassener uit.
ABS , enorme zadelbak én 12,5 liter brandstoftank.
4 klepper blokje en hup de prijs schiet de 5 ruggen voorbij.
 
Hij is inderdaad heel mooi , maar natuurlijk speciaal gemaakt voor landen waar je er met een B rijbewijs op mag rijden en wat rijke jongelui die er met een 125cc rijbewijs eentje kopen.
Anders zullen er bar weinig zijn die voor dat geld een 125cc kopen met een zwaarder rijbewijs.
met een 250cc met 25pk zullen er wel veel zijn die hem willen.
 
1043 stuks van verkocht in april in Frankrijk voor de prijs van 4600 euro daar.


1043 sh300i nieuw model voor 4600 euro? of 1043 sh300i model 2015 verkocht.

heb een namelijk een paar dagen terug contact gehad met iemand van Honda en die wist me te vertellen dat het nieuwe model pas in augustus september in de verkoop gaat. Lijkt me stug dat er 1043 mensen "blind" een nieuw model sh300i koopt zonder prijs te weten.
 
Sapperdeflap maar waarom dan die twee linken naar de sh300i? Zo zet je zelfs mamaloe op het verkeerde been :-)
Pipo had de huifkar al klaar om naar Frankrijk te gaan en een sh' tje op te halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan