Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een mailtje gestuurd maar nog geen reactie. Verder staat er in zijn profiel dat hij geen internationale verzending aanbiedt. Maar ik ga het zien!

als je maar niet de bok voor mijn neus wegkaapt :P
 
Laatst bewerkt:
Heb een mailtje gestuurd maar nog geen reactie. Verder staat er in zijn profiel dat hij geen internationale verzending aanbiedt. Maar ik ga het zien!

als je maar niet de bok voor mijn neus wegkaapt :P

Ik woon vlak bij Duitsland, dus zou hem laten versturen naar een pakketpunt hier in de buurt en hem dan zelf ophalen ;) Maar als jij er op biedt dan doe ik dat niet ;)
 
Pfff, dat is laat. Je zou hem kunnen laten lassen bij je lasmeneer, gewoon een stuk staal er aanvast bakken ter versteviging.

Afgelopen weekend met de suup naar Luxemburg geweest en op de terugreis had ik wel een middenbok kunnen gebruiken:

[~[url="http://i296.photobucket.com/albums/mm177/BowlerTD/Yamaha%20XTZ750/2015-05-16%2013.12.22_zpsqym7t9zy.jpg"]afbeelding~][/URL]

Gelukkig stond er een bankje en heb ik valbeugels :)

[~[url="http://i296.photobucket.com/albums/mm177/BowlerTD/Yamaha%20XTZ750/2015-05-16%2013.22.57_zpsxbtokvuv.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i296.photobucket.com/albums/mm177/BowlerTD/Yamaha%20XTZ750/2015-05-16%2014.04.28_zpsihyo53zh.jpg"]afbeelding~][/URL]

Prachtige plaatjes!! *O*
 
plaatjes *O*

@Bowler, heb ik ook gedaan en geen moment spijt van! Heb je je voorvork ook voorzien van stevigere veren?

Ja, tijdje terug heb ik er wilbers veren in gezet :)

Wat voor remblokken gebruiken jullie eigenlijk, en hoe bevallen die? Ik heb nu gesinterde blokken (zaten bij de motor) maar ik vind ze niet fantastisch eigenlijk. Het remt wel, maar je moet vrij hard de hendel induwen. Iemand anders dat ook gehad?
 
Ik heb de Lucas blokken van Kedo, bevallen mij prima.
Over die middenbokken waar een aantal naar op zoek zijn, let op met de FiveStar middenbokken.
Die zijn niet zo geweldig, zonder aanpassing is de kans op doorzakken zeer groot. Op zich is er wel wat te verstevigen maar betaal er dan zeker niet te veel voor.
 
Ik heb de Lucas blokken van Kedo, bevallen mij prima.
Over die middenbokken waar een aantal naar op zoek zijn, let op met de FiveStar middenbokken.
Die zijn niet zo geweldig, zonder aanpassing is de kans op doorzakken zeer groot. Op zich is er wel wat te verstevigen maar betaal er dan zeker niet te veel voor.

Dat is een goede tip, thnx :)

Heb het gevoel dat m'n vorige blokken harder remden, maar toen dook de motor ook veel meer, dus kan ook prima tussen m'n oren zitten.
 
Hoe lang heb je ze Timon? Het duurde bij mijn vorige motor wel een paar weekjes voordat de blokken goed waren ingesleten op de schijven.
 
remmen blijven kl-te,welke blokken je er ook in zet,omdat de schijven voor te klein zijn
 
@Rene, ik wil wel een keertje herrie maken rond Den Haag :)

al maak ik nu in mijn eentje al wel genoeg herrie met die gaten in mijn uitlaat :X

Leuk, keertje afspreken! Misschien wil Henk ook mee. Ik pb je mijn telnr, dat spreekt wat makkelijker :)

Voor die jiffy, ik heb die bij Piet de Lasser laten verstevigen (staal in de holle buis) en verlengen en een cameltoe eraan.

Voor de middenbok zal ik efkes zoeken voor een bouwtekening /edit: niet paraat, staat op andere computer , maar er is vast iemand hier die weet welke ik bedoel


full
 
whatsapp verstuurd :)

bedankt voor de tip wbt de jiffy, als ze bij Piet dat al eens eerder zo netjes hebben gedaan is dat misschien sowieso wel een goeie, ook als ik besluit toch een HD middenbok te halen.

Bouwtekening klinkt interessant! Ben benieuwd

Vandaag dagje vrij dus ik ga mijn carbs eens uit elkaar halen en in ieder geval de choke plunjers maar eens vervangen. Naaldbuizen ook, en even checken wat voor sproeiers/naalden er in zitten. Ik had OEM naalden besteld bij Kedo, maar nu las ik dat de vorige eigenaar er een zwitserse set in had gestopt. Daar zijn sproeiers bij van maat 140 en 40, dus wat kleiner dan de 142.5 en 42.5 die er fabriek af in zitten. De zwitserse naald is ook anders. Kans is dus groot dat ik een setje OEM naalden over heb voor de liefhebber maar we gaan het zien vandaag.
 
Laatst bewerkt:
nou ik ben lekker bezig geweest vandaag


eerste wat me opviel was dat de chokeplunjers wel aan vervanging toe zijn, mooi spoortje van een lekkage daar

15p3jev.jpg



Toen de hele boel maar uit elkaar getrokken
2412syb.jpg


En de carburateurs los + uit elkaar. Ik kwam hoofdsproeier maat 140 tegen dus er zit een zwitsers setje in, zoals verwacht. Naaldbuizen en chokeplunjers vervangen, dat was appeltje eitje. Naaldbuizen instructie had ik op youtube gekeken - aanrader.
2vb93kh.jpg



De naalden zelf waren dus ook van een zwitserse set. Ze waren iets langer (2 mm ofzo) dan de OEM naalden die ik van Kedo had. De diameter en vorm waarmee ze de naaldbuizen in staken was wel exact hetzelfde. Door het clipje precies even hoog te zetten heb ik dus de OEM naalden kunnen gebruiken in combinatie met een zwitsers setje sproeiers. Mooie meevaller :) Zo heb ik nette, nieuwe naaldbuizen, naalden, en chokeplunjers *O* Zie foto, de versleten naald heeft de clip er nog op.
jiz8t3.jpg


Ook kwam ik er achter de reden voor het overstromen van mijn carburateur. De vlotternaaldophanging (dat oranje-achtige plastic ding) stond een beetje scheef en daardoor kwam het verbindingsstukje tussen de twee vlotters tegen de carb behuizing aan. Daardoor sloot de vlotternaald niet helemaal netjes af. Is blijkbaar al langer aan de gang, op het raakpunt was het aluminium van de carb behuizing mooi glimmend :')

2v3ooef.jpg


Alles weer in elkaar gezet, nog even de NAKS gecheckt aan de hand van René's bestandje (8 vd 16 kliks), olie gepeild - toen was het mis. Vér boven het niveau, olietank bleek bijna tot de nok toe vol.

Een eind afgetapt tot het juiste niveau en even aan de olie geroken. Gelukkig geen benzinegeur. Ik ben nog ff naar de motorzaak (bolman) gereden om zeker te weten dat mijn neus me niet bedroog, maar daar vonden ze het ook niet naar benzine ruiken. Ze vertelden me ook dat de suups van 1989 en 1990 slechts 3.6 liter olie in het blok hebben. Ik heb dus een wphb van 1991+ bouwjaren, daarin staat 4 - 4.4 liter (dit staat ook in de OP trouwens).

Toch gek, want ik heb me het apelazarus gepeilt toen ik de oliewissel deed een paar weken terug. Misschien toch iets te enthousiast gegoten..


Ook nog ff naar Piet de Lasser gereden, die gaat dinsdag mijn jiffy verlengen en verstevigen! :}
 
Laatst bewerkt:
whatsapje terug, rijdt ie weer goed¿

vraag bij Piet (hij heet trouwens geen Piet) dat je de de jiffy bij hem komt passen, dan komt de cameltoe mooi vlak op de grond.
 
ja rijdt weer prima, verbruik ga ik nog zien. Was 1 op 11, dus kan eigenlijk alleen maar beter worden.
Het lekt in ieder geval niet meer *O*

Ik ga op de suup naar Piet en hij gaat ter plekke knutselen, dus die cameltoe komt wel goed :)


vreemd iggy van die olie... Er klopt toch iets niet helemaal; ik heb de lege 4L fles gevuld met mijn oude olie. 4 liter uit mijn motor dus, en 4 liter nieuwe olie er in. Nu weer iets minder dan een halve liter extra afgetapt. Maar het zal wel aan mij liggen :?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan